ترفندهای جدید و بسیار مفید تلگرام که باید بدانید

0 223

ترفندهای جدید و بسیار مفید تلگرام که باید بدانید

 

تلگرام امروزه به گزینه شماره یک ایرانیان برای ارتباط با یکدیگر تبدیل شده است. این اپلیکیشن که از سال 2013 شروع به کار کرده، توانسته با قابلیت های متعددی که ارائه می کند، به جایگاهی قابل قبول در رقابت با واتس اپ دست پیدا کند. هرچند شما هم به احتمال زیاد از کاربران تلگرام هستید، اما ترفندهایی برای استفاده بهتر از این پیام رسان وجود دارد که در ادامه قصد داریم مروری بر آنها داشتیم. با تک شات همراه باشید.

 

تلگرام ,پنهان کردن Last seen برای برخی از مخاطبین,جستجو در پیام ها تلگرام ,


پنهان کردن Last seen برای برخی از مخاطبین


روش غیرفعال کردن last seen در تلگرام شباهت زیادی به واتس اپ دارد، اما در تلگرام یک قابلیت ضروری نیز به آن اضافه شده است. در تلگرام می توانید در میان مخاطبین استثناء قایل شوید. به این ترتیب، می توانید تعیین کنید چه کسی last seen شما را ببیند یا نبیند. به این منظور، وارد تنظیمات شده، Privacy and Security را انتخاب کنید، و در نهایت به گزینه Last Seen بروید. در اینجا می توانید مخاطبین مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 


جستجو در پیام ها


تا به حال شده که نیاز پیدا کنید یک پیام قدیمی را بخوانید، اما ندانید که در چه تاریخی ارسالش کرده اید؟ برای این کار نیازی نیست که همه پیام ها را یکی یکی بخوانید تا به پیام موردنظرتان برسید. تلگرام کار شما را راحت کرده و حالا می توانید به سادگی پیام دلخواهتان را جستجو کنید. در چت موردنظرتان، روی علامت سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید و گزینه search را فشار دهید. حالا متنی که مدنظرتان است را وارد کنید و enter بزنید. تلگرام شما را بلافاصله به پیامی که دنبالش هستید می برد.

 

تلگرام ,پنهان کردن Last seen برای برخی از مخاطبین,جستجو در پیام ها تلگرام ,


چت های خود را قفل کنید


بسیاری از افراد برای تامین امنیت چت های خصوصی شان، به ناچار اپلیکیشن های جانبی را نصب می کنند که روی پیام هایشان رمز می گذارد. اما تلگرام فکر این را هم کرده و این قابلیت را به شما می دهد. کافی است وارد تنظیمات شده و Privacy and Security را انتخاب کنید. سپس، گزینه Passcode Lock را انتخاب کرده و فعال اش کنید. حالا رمز دلخواه تان را وارد کنید. همچنین می توانید تعیین کنید که پس از سپری شدن یک زمان مشخص، چت های تان به طور اتوماتیک رمزگذاری شوند.

 


بررسی Session های فعال


یکی از ویژگی های مهم تلگرام این است که در هر لحظه، امکان استفاده از یک حساب کاربری روی دستگاه های مختلف را به کاربر می دهد. برای مدیریت این قابلیت و تعیین اینکه در هر لحظه چند حساب کاربری شما روی دستگاه های مختلف فعال است، کافی است به تنظیمات رفته، گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید، و در نهایت، گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. در اینجا می توانید هر یک از Session هایی که مایل هستید را لغو کنید.

 

تلگرام ,پنهان کردن Last seen برای برخی از مخاطبین,جستجو در پیام ها تلگرام ,


پیش نمایش و اضافه کردن استیکرها


تلگرام به شما امکان افزودن پک های استیکر را می دهد. همچنین با استفاده از بات Stickers قادر خواهید بود تا استیکرهای دلخواه خود را طراحی کنید. هرچند روش مستقیمی برای افوزدن استیکرها در داخل خود تلگرام وجود ندارد، اما برخی وب سایت ها، بعضی پست ها در شبکه اجتماعی ردیت، و یا حتی برخی اپ های جانبی این امکان را فراهم می کنند. برای اضافه کردن یک استیکر، کافی است روی لینک آن کلیک کنید تا به تلگرام انتقال پیدا کند و گزینه Add stickers باز شود. پس از افزوده شدن استیکر، می توانید آن را با نگاه داشتن انگشت تان مشاهده کنید.

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/aF7w
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.