پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران

0 602

پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران

پنجاه کیلو آلبالو " به زودی به شبکه نمایش خانگی می آید

.به گزارش روابط عمومی موسسه سینما 24 پس از چندین ماه پیگیری مستمر و انجام اصلاحات مورد نظر اداره کل نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربازبینی های متعدد ، نسخه نهایی فیلم "پنجاه کیلو آلبالو" مورد تایید قرار گرفته وپروانه نمایش خانگی این فیلم با طی مراحل اداری صادر می گردد

 

پنجاه کیلو آلبالو


در نسخه نهایی کلیه مواردی که باعث اکران نیمه تمام این فیلم گردیده بود،اصلاح شده است. ضمن آن که نسخه نهایی فیلم مذکور موردبازبینی مدیران ارشد سازمان سینمایی قرار گرفته است

 

پنجاه کیلو آلبالو
.
بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده نسخه نمايش خانگي اين فيلم بزودي توسط شركت هنر اول در سراسر كشور توضيع مي گردد..
كمدى "پنجاه كيلو آلبالو" به كارگرداني ماني حقيقي با فروش ١٥ ميليارد تومان چهارمين فيلم پر فروش سينماي ايران در سال ٩٥ بوده است

 

پنجاه کیلو آلبالو

.
بازيگران اين فيلم عبارتتد از : ساعد سهيلي، هستي مهدوي، پژمان جمشيدي، آزاده صمدي، علي صادقي، مهران غفوريان، افسانه بايگان، فرهاد آييش، بهنوش بختياري، سيامك انصاري، ويشكا آسايش، هادي كاظمي، داريوش اسدزاده، سروش صحت و ماني حقيقى

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

خلاصه داستان

داستان از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی مأموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث می‌شود تا دوست داوود که خیال می‌کند او تیر خورده لباس‌های او را در بیاورد و او را به داخل اتاق ببرد آیدا(هستی مهدوی فر) هم تصادفاً به همان اتاق می‌رود و یک مأمور آن‌ها را باهم می‌بیند مرجان در اتاق را قفل می‌کند تا داماد خلافکار نتواند فرار کند داوود(ساعد سهیلی) که نمی‌تواند از اتاق خارج شود تا لباس‌های خود را به تن کند یک مانتو زنانه می‌پوشد و از خانه خارج می‌شود او سوار ماشین آیدا می‌شود ماشین آن‌ها با ماشین پلیس تصادف می‌کند و مأموران که فکر می‌کنند آن‌ها با هم رابطه داشتند بازداشتشان می‌کنند.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

بازپرس (سیامک انصاری) که آدم سختگیری است از آن‌ها سؤال جواب می‌کند آیدا برای رهایی از سؤال‌ها به دروغ می‌گوید آن‌ها زن و شوهر هستند فقط رسماً عقد نکردند بازپرس یک روز به آن‌ها فرصت می‌دهد تا عقد را رسمی کنند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند و روز بعد سند را آزاد می‌کنند. آن‌ها برای گرفتن طلاق به محضر می‌روند، از طرفی آیدا می‌خواهد تا با مانی(پژمان جمشیدی) ازدواج کند و به کانادا برود و باید ظرف 10 روز آینده این کار را انجام دهد. آن جا به آیدا می‌گویند دست کم سه ماه و ده روز بعد از طلاق می‌تواند ازدواج کند آیدا و داوود تصمیم می‌گیرند تا برای آیدا شناسنامه المثنی بگیرند و برای این کار به آبادان که محل صدور شناسنامه آیدا است باید بروند. از طرفی عروشا اژدری(آزاده صمدی) هم که نامزد داوود است به همان هتل محل اقامت آن‌ها می‌رود و تصادفاً به اتاق آیدا می‌رود او دوست و همکلاس آیدا بوده و از روی حلقه آیدا متوجه ماجرا بین داوود و آیدا می‌شود.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

داوود موفق می‌شود شناسنامه المثنی برای آیدا بگیرد. اما در این سفر به تدریج این دو به هم علاقه‌مند می‌شوند و در بازگشت به تهران می‌گویند می‌خواهند باهم ازدواج کنند. تا این که پس از شنیدن این خبر، مانی (پژمان جمشیدی) خودکشی می‌کند و آیدا تصمیم می‌گیرد به خاطر مانی با او ازدواج کند و این موضوع را به داوود می‌گوید.

در روز عروسی مرجان متوجه می‌شود این خودکشی صحنه سازی بوده و مانی به آیدا دروغ گفته او که موفق به تماس گرفتن با آیدا نمی‌شود به داوود اطلاع می‌دهد آن‌ها خودشان را به مجلس عروسی می‌رسانند و حقیقت را به آیدا می‌گویند آیدا بعد از شنیدن حقیقت از ازدواج با مانی منصرف می‌شود و تصمیم به ازدواج با داوود می‌گیرد.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

بررسی فیلم 50 کیلو آلبالو

حتما با این جمله از سوی برخی کارگردان‌ های کمدی‌ ساز آشنا هستید: این فیلم فقط برای خنداندن تماشاگر است و بس! این واژه شبیه اصطلاح بساز و بنداز در میان برخی معمارانی است که تعهدی به مردم شریف احساس نمی‌کنند. همین فیلمسازان احتمالا نمی‌دانند فیلم کمدی یکی از محترم‌ترین و دشوارترین ژانرهای سینماست. قواعد ژانر در سینمای کمدی شدیدا کلاسیک و غیرقابل تغییرند. ذره‌ای انحراف از آن؛ فیلم را به یک کمدی سطحی و سخیف تنزل می‌دهد. روندی که برای «50 کیلو آلبالو » روی داده دقیقا همین است. در ایام نوروز 50کیلو آلبالو مانی حقیقی در عین ناباوری حدود سه میلیارد تومان فروخت و در نهایت ناباوری در کمتر از دو هفته فروش آن از مرز سه میلیارد تومان گذشت. این فیلم که در بیش از 40سینما در تهران و شهرستان‌ها اکران شد دو میلیارد و 430میلیون در تهران و 620میلیون تومان در شهرستان فروخت و تا یکماه دیگر نیز بر پرده خواهد بود.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

داستان 50 کیلو آلبالو که در ژانر کمدی رمانتیک تولید شده است از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی ماموران برای دستگیری دامادخلافکار وارد می‌شوند و مهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آنها می‌افتد.

پیش از این کارگردان 50 کیلو آلبالو گفته بود که از فیلمش انتظار چیزی جزء خنده نداشته باشید. اکران 50 کیلو آلبالو نشان داد این فیلم تجاری است البته فرق این فیلم با دیگر کمدی‌های اجتماعی انبوه حضور بازیگران نام آشنا و تعدد نقش‌های کمدی بود. روندی که نتیجه هم داد. مانی حقیقی همین بازیگران را دور تا دور ایران گردانده و همه رقم گریم نیز بر صورت آنها انجام داده تا هرچه بیشتر 50 کیلو آلبالو خنده‌دار شود. روایت در 50 کیلو آلبالو نمایش آدم‌هایی است که سرخوشانه قرار است ماجرا آفرینی کنند و تماشاگر نیز از ته دل بخندد و شاید در دلش بگوید پول بلیت حلال سازنده و کارگردان. این یک روی سکه است! رویی قابل تصور و قابل دریافت و با هیچ پز روشنفکرانه‌ای نمی‌توان موفقیت 50 کیلو آلبالو در جذب مخاطب را نادیده گرفت. مردم در ایام تعطیلات به سینما رفتند تا 50 کیلو آلبالو را ببینند و باعث شدند این فیلم به فروشی خارق‌العاده دست پیدا کند. تماشاگران، بازیگران محبوب و کمدین‌های مشهور را در کنار بازیگران تئاتری و خوشنام مشاهده کردند و از خلق ماجراها توسط آنها دلشاد شدند. روی دیگر سکه، اما یقه کارگردان را می‌گیرد. مانی حقیقی فیلمی ساخته که بفروشد. اما او باید خودش را ملتزم به رعایت حداقل استاندارد‌ها می‌کرد. کاری که اصلا بدان توجه نداشته و با گفتن 50 کیلو آلبالو برای خنده محض تماشاگر است باعث شده کارش یک اثر کمدی نازل پر از اغراق و شلوغ‌کاری باشد و این شلوغ‌کاری نه تنها با همراهی گریم‌های عجیب و غریب و پوشش تعجب‌برانگیز شخصیت‌ها بلکه با هر ترفندی از موسیقی گرفته تا شوخی‌های رکیک دخیل شده است تا تماشاگر به خنده بیفتد.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

در فیلم با چند زوج همراه هستیم که مشکلات مشابهی دارند. ازدواج و طلاق مصلحتی و آشنایی‌هایی بی‌پایه و اساس هتک حرمت به سینمای کمدی است. داستانک‌های موازی در این فیلم چیزی جز تکرار حرف‌های رکیک و خارج از عرف نیست و هیچ ربطی منطقی به هم ندارند . با این همه شیرینی خوردن هم ممکن است دل آدم را بزند. کمدی‌های اجتماعی عمدتا در دام همین خنده‌ها و مطایبه‌های سخیف می‌افتند و 50 کیلو آلبالو نیز از این‌گونه آثار است. شخصیت‌های کاریکاتوری گاهی به دل نمی‌نشینند. در این بین نماهایی نیز وجود دارد که قصد داشته فیلم را موجه و هنری نشان دهد. اما این اداها نیز چاره‌ای از این درهم گسیختگی دوا نمی‌کند.  50 کیلو آلبالو به مثابه یک گونی است که در آن همه چیز دست دوم یافت می‌شود. ولی بعید است چیز به درد بخوری برای کسی در آن یافت شود.

 

پنجاه کیلو آلبالو

 

پنجاه کیلو آلبالو

3/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Ajav
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.