علی معلم درگذشت

0 107

علی معلم درگذشت

 علی معلم مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر دار فانی را ودا گفت + دلیل مرگ

علی معلم درگذشت

 

علی معلم، مدیر مسئول و سردبیر نشریه «دنیای تصویر»، بنیان‌گذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، مجری و برنامه‌ساز و تهیه‌کننده‌ سینما در سن 54 سالگی و در پی حمله قلبی، دار فانی را وداع گفت.

علی معلم سال 1341 در دامغان متولد شد. در رشته سینما تحصیل کرد، در دهه‌ شصت فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال 71 با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد.

معلم که به واسطه‌ تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و …به چهره‌ای شناخته شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ سینمای کشور افزود.

فعالیت معلم فقط به عرصه‌ مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد «شوکران»، «گاوخونی»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «آل» از جمله تجربیات موفق او در مقام تهیه‌کنندگی بود. دریافت مدرک دکتری افتخاری به پاس فعالیت‌هایش در عرصه‌ فرهنگ و هنر نیز یکی دیگر  از عناوین  متعدد او به شمار می‌رفت.

 

بیوگرافی علی معلم

 

علی معلم (زاده آذر 1341 – درگذشته 23 اسفند 1395) نویسنده، ناشر، منتقد، تهیه‌کننده، کارگردان، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود. او سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه دنیای تصویر بود.

علی معلم در هیئت‌های داوری و انتخاب جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر (هفت دوره)، جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کشورهای غیرمتعهد (پیونگ یانگ)، جشنوارهٔ سینمای جوان، جشنوارهٔ فیلم‌های دانشجویی، جشنوارهٔ فیلم‌های خانوادگی، نخستین جشنوارهٔ فیلم و کیفیت، جشنوارهٔ فیلم جوان، جشنواره فیلم رویش و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر (دو دوره)، نخستین جشنوارهٔ فیلم‌های ویدئویی تهران، جشنوارهٔ فیلم زنان (پروین اعتصامی) عضویت داشته است. وی همچنین سه دوره عضویت در هیئت انتخاب فیلم ایران برای آکادمی اسکار را بر عهده داشته است. او مجری، تهیه کننده و پایه‌گذار جشن سینمایی/ تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) است که نخستین جشنوارهٔ سینمایی بخش خصوصی در ایران می‌باشد.

زندکی

علی معلم فرزند آقا عبداله معلم یکی از اهالی خاندان معلم در دامغان است. او دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در شهر پدری‌اش دامغان گذراند و در ابتدای دوران جوانی به تهران آمد. تحصیلات متوسطه را در تهران در رشتهٔ ریاضی- فیزیک دبیرستان سخن به پایان رساند. او فارغ‌التحصیل دانشکده صدا و سیما در رشته کارگردانی فیلم است و در مقطع فوق‌لیسانس در رشته پژوهش هنر (دانشگاه هنر) تحصیل کرده است. سابقهٔ تدریس سینما در مراکز آموزش فیلمسازی و دانشکده‌های سینمایی دارد.

 

علی معلم دار فانی را ودا گفت

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/cUFd
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.