گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

0 760

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

عکس های فیلم گشت ارشاد 2

 

فیلم سینمایی گشت ارشاد 2 در اکران نوروزی خود توانست از سد فیلم فروشنده که پیش از این رکورد دار سینمای ایران بود گذر کند و به بالاترین فروش در طول سالیان برسد. گشت ارشاد دو فیلمی با مظمون اجتماعی است که روایتی طنز گونه دارد. گفتنی است این فیلم که محصول سال 1395 است در ادامه سری اول خود با همین نام یعنی گشت ارشاد ساخته شده است. سه بازیگر اصلی این فیلم نیز در سری جددید فیلم گشت ارشاد یعنی گشت ارشاد 2 حضور دارند.

 

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد
"گشت ارشاد ٢" به كارگردانى سعيد سهيلى با گذشتن از فروش ١٦ ميليارد تومان و رسيدن به آمار "فروشنده" ، پرفروشترين فيلم تاريخ سينماى ايران شد.اكران فيلم "گشت ارشاد ٢" همچنان در سينماهاى تهران و شهرستان ها ادامه دارد. داستان این قسمت 5 سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که حسن و عباس از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید زنده می‌ماند و گروه قدیمی دوباره تشکیل می‌شوند. عباس و حسن و عطا مدتی نیز دنبال کار می‌گردند اما موفق نمی‌شوند و تصمیم می‌گیرند مسیر گذشته اشان را پیش ببرند و اتفاقات گشت ارشاد 2 از همین‌جا آغاز می‌شود.
 

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد
در این فیلم حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی و … به ایفای نقش می پردازند.  

گشت ارشاد (1) به دلیل دست گذاشتن روی سوژه ای مناقشه برانگیز در جامعه ایران، قصه ای جذاب  با موقعیت های خنده آور برای تماشاگر خلق می کند. اما اینبار از داستان پیشین خود تنها همان گروه سه نفرِ باقی مانده اند و ماجرا به گونه ای دیگر رقم میخورد و قصه به سرعت و معمولی به پایان می رسد. گروه قدیمی دوباره تشکیل می شود. عباس و حسن و عطا مدتی دنبال کار می گردند اما موفق نمی شوند و تصمیم می گیرند مسیر گذشته اشان را به شکلی دیگر پیش ببرند و اتفاقات داستان از همین جا آغاز می شود . در طول داستان شوخی‌های سرگرم کننده‌ای از رفتارهای این سه نفر دیده می‌شود که مخاطب را به خنده وا می‌دارد، دیالوگ ها به اندازه قسمت قبل طنز نیست. و هدف سازنده بیشتر بازی گرفتن از این تیپ‎های آشنا، لااقل برای توده‎ی مردم، و نزدیک شدن به خطوط قرمز رسانه‎ای، عاملی تجاری است تا اینکه فیلمساز خواسته باشد دست به یک نقد اجتماعی همه جانبه بزند. اشارات و نیش های شعاری و بی پرده هم بخشی از روند فیلمنامه است که برای خودش حرف دارد و عموما روایتی که مشکلات اجتماعی را به هر شکلی بیان کند که اندک جذابیتی داشته باشد، با اقبال رو به رو خواهد شد و اوج این اتفاق در پلانی که عباس (حمید فرخ نژاد) به علت رَمّالی موقتا دوباره بازداشت میشود به چشم میخورد، گویای نوعی بی عدالتی اجتماعی است با این مضمون که بروید کله گنده های گناهکار جامعه را در بند کنید و ضعیف کشی ممنوع. البته بیشتر جنبه مظلوم نمایی و تحریک احساسات مخاطب را دارد تا یک انتقاد معقول، هرچند به علت طنز بودن شاید یافتن روابط علی و معلول در داستان غیرمنطقی به نظر رسد اما در کنار این ها میشود این سوال مطرح شود که این سه نفر چرا هیچگاه با جدیت به دنبال یک شغل و کار مناسب نرفته اند و همیشه میخواهند با دغل بازی کسب درآمد و امرار معاش کنند؟!  فيلم «گشت ارشاد» دقيقاً از الگوهاي مد روز سينماي سطحي گرا پيروي مي كند كه تنها در انديشه قلقلك دادن پست ترين غرائز مخاطب است .

 

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

 

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

 

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

گشت ارشاد 2 رکورد فروشنده را زد

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/b0kr
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.