موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار + تصاویر

0 138

 موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار + تصاویر

 فیلم فروشنده اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین مراسم اسکار، دومین جایزه اسکارش را در بخش بهترین فیلم غیر انگلسیی ازآن خود کرد.

 

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

 

فرهادی در اعتراض به قانون منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان به آمریکا در مراسم اسکار شرکت نکرده بود. این قانون که چندی پیش توسط دانلد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امضا شده بود اعتراضات زیادی را بین اقشار مختلف به ویژه هنرمندان برانگیخت.


انوشه انصاری و فیروز نادری به نمایندگی از اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور پیدا کردند و بر روی فرش قرمز با خبرنگاران درباره «فروشنده» اصغر فرهادی و حضورشان به نمایندگی از فرهادی در این مراسم گفت و گو کردند. ظاهراً بر روی شال انوشه انصاری، نقشه شهر مشهد ثبت شده است. انوشه انصاری نوشته است: «چه افتخاری است که اینجا به نمایندگی از اصغر فرهادی باشیم، به امید پیروزی»

 

 

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

 

 

موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار فیلم فروشنده 


اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، دومین جایزه اسکار را این بار با فیلم «فروشنده» به دست آورد تا نامش در کنار معدود کارگردان هایی که این جایزه را دو بار دریافت کرده اند نظیر فلینی و برگمان در تاریخ ثبت شود. با این حال شگفتی اصلی زمانی رقم خورد که برای نخستین بار در تاریخ اسکار، نام برنده جایزه بهترین فیلم اسکار اشتباه خوانده شد و یک موقعیت عجیب رقم خورد.


 
هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برای مخاطبان سینمای ایران از اهمیت دوچندانی نسبت به دوره های پیشن برخوردار بود، چرا که اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» بار دیگر برای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان رقابت سختی را پیش رو داشت و در نهایت نیز در این کارزار مقابل رقیب سرسختی چون تونی اردمان به برتری رسید. از سویی دیگر لالا لند بیشتر جوایز اسکار را به خود اختصاص داد و چنین تصور می شد که جایزه بهترین فیلم نیز به این فیلم تعلق دارد و عوامل فیلم نیز برای دریافت جایزه روی صحنه حاضر شده بودند اما به یک باره مشخص شد اشتباهی رخ داده و این جایزه به فیلم مهتاب تعلق گرفته است. . 


 
 اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار


 
آغاز اهدای جوایز اسکار؛ اولین جایزه به مهتاب رسید 
 
 امشب در تاریخ ثبت خواهد شد. اصغر فرهادی پس از «جدایی نادر از سیمین»، با «فروشنده» دومین جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان دوران کاری اش را به دست آورد تا نامش در کنار اساتیدی چون فدریکا فیلنی و اینگمار برگمان در تاریخ سینمای جهان دور از دسترس شود. انوشه انصاری و فیروز نادری با حضور در روی صحن پیام اصغر فرهادی را قرائت کردند. در پیام فرهادی از اینکه آکادمی او را برای دومین بار انتخاب کرده، تشکر کرد و از اینکه نتوانسته در این مراسم حضور یابد، ابراز تاسف کرد. فرهادی علت غیبتش در این مراسم را احترام به ملت ایران اعلام کرد.
 
 

فرهادی، انوشه انصاری و فیروز نادری را به نمایندگی از خود راهی اسکار کرد. بعد از اینکه نام فروشنده به عنوان برنده‌ی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان خوانده شد، انوشه انصاری به روی سن رفت و پیام اصغر فرهادی را خواند. می‌توانید این پیغام را در ادامه بخوانید. «دریافت جایزه‌ی اسکار برای دومین بار، افتخار بزرگی برای من است. من از اعضای آکادمی اسکار، همراهان من در ساخت فیلم، تهیه کننده و نمایندگانم تشکر می‌کنم.

 

 

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

 

از این که امشب با شما نیستم متاسفم. غیبت من از سر احترام به مردم کشورم و مردمان آن شش کشور دیگری است که با قانون غیرانسانی ممنوعیت ورود مهاجران به ایالات متحده آمریکا، به آن‌ها بی‌احترامی شده است. تقسیم کردن دنیا به دو دسته‌ی «ما» و «دشمنان ما» ترس می‌آفریند و این توجیه فریبکارانه‌ای برای تجاوزگری و جنگ است. این جنگ‌ها مانع دموکراسی و حقوق بشر در کشورهایی می‌شود که خود قربانی تجاوزهای نظامی بوده‌اند. فیلم‌سازان می‌توانند دوربین‌های خود را روشن کنند تا صفات مشترک انسانی را ضبط و کلیشه‌های موجود در مورد افراد ملل و ادیان مختلف را بشکنند. آن‌ها بین ما و دیگران همدلی می‌آفرینند. همدلی، که بیش‌تر از همیشه به‌آن نیازمندیم.»

 


فرهادی پیش از این در سال 2012 نیز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای فیلم «جدایی» دریافت کرده بود. نام فرهادی در لیست معدود کارگردان‌هایی که این جایزه را دو بار یا بیشتر دریافت کرده‌اند، مثل «اینگمار برگمان»، «فردریکو فلینی»، «جان فورد» و «الیور استون» در تاریخ سینما ثبت خواهد شد. جالب توجه است که ساعاتی پیش از مراسم اسکار، فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در میدان اصلی شهر لندن به نمایش درآمده بود؛ این اقدام توسط شهردار لندن در حمایت از فرهادی و انتقاد از قانون منع مهاجرت دانلد ترامپ انجام شده بود.

 

انوشه انصاری و فیروز نادری به نمایندگی از اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور پیدا و بر روی فرش قرمز با خبرنگاران درباره‌ی «فروشنده» اصغر فرهادی و حضورشان به نمایندگی از این کارگردان گفت و گو کردند. انوشه انصاری، با شالی که تصویر هوایی نقشه‌ی شهر مشهد روی آن نقش بسته بود، در این مراسم شرکت کرد. او در توییتر خود نوشته است: «چه افتخاری است که اینجا به نمایندگی از اصغر فرهادی باشیم، به امید پیروزی.»

 

 اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

تصاویر موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

تصاویر موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

تصاویر موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

تصاویر موفقیت بزرگ اصغر فرهادی برای دومین جایزه اسکار

اصغر فرهادی، فیلم فروشنده، جایزه اسکار

 

اصغر فرهادی

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/prGk
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.