وزیر ارتباطات به بازی نهنگ آبی واکنش نشان داد !

0 286

وزیر ارتباطات به بازی نهنگ آبی واکنش نشان داد !

بازی نهنگ آبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی در اینستاگرام تاکید کرد انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر بیشتری می گذارد. وی در خصوص  بازی های خشونت آمیزی همچون نهنگ آبی که حواشی زیادی به دنبال داشته است نوشت "توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای کودکان و نظارت والدین بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی امری ضروری است".

 

 بازی نهنگ آبی

 

متن کامل اینستاگرام وزیر ارتباطات به این شرح است:

 

"انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر گذاری بیشتری دارد. در میان بازیهای مفید گاهی اندیشه های شیطانی نیز تبدیل به یک بازی می شود و نهنگ آبی یکی از این بازیهاست.در این میان و برای صیانت از جوانان مهمترین وظیفه را در کنار حاکمیت، خانواده ها بر عهده دارند. رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی خوب عمل کردند. بایستی مراقبت کنیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند و نه ترس. ترس ناشی از بی اطلاعی است و وظیفه رسانه دقیقا اطلاع رسانی است.

 

این بازی از بسیاری از فروشگاههای نرم‌افزار حذف شده و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترس نیست. امروز با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره میکنیم هر چند این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است اما تلاشی برای این موضوع خواهیم کرد.

 

وزیر ارتباطات به بازی نهنگ آبی واکنش نشان داد

 

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای کودکان و نظارت والدین بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی امری ضروری است. از بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد دعوت به فعالیت بیشتر میکنیم و حمایت لازم نیز به عمل خواهد آمد.انتظار داریم مرکز ملی بازیهای رایانه ای نیز از طریق مدارس و معلمان تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان برای استفاده بهتر از بازیهای رایانه ای وارد عمل گردد".

 

وزیر ارتباطات به بازی نهنگ آبی واکنش نشان داد !

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/pI2V
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.