واکنش محمود احمدی نژاد در توییتر به ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری

0 180

واکنش محمود احمدی نژاد در توییتر به رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری

پیام توییتری محمود احمدی نژاد بعد از رد صلاحیتش در انتخابات

واکنش محمود احمدی نژاد در توییتر به ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری

محمود احمدی نژاد بعد از رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در صفحه توییترش پیام زیر را منتشر کرد

این روزها مملکت و مردم به ارامشی بیشتر و بهتر نیازدارند,اینجا تنش و دامن زدن به حاشیه ها جز ضزز هیچ سودی ندارد جز منفعت دشمنان هوشیار باشیم

 

 

رد صلاحیت محمود احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد (6 آبان 1335) سیاستمدار ایرانی است که ششمین رئیس‌جمهور ایران از سال 1384 تا 1392 بود. وی همچنین از سال 1372 تا 1376 اولین استاندار اردبیل و از سال 1382 تا 1384 شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یاردانشگاه علم و صنعت ایران است.

او در آرادان گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد و در یک سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. در سال 1354 برای تحصیل در مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد.

پس از انقلاب 1357، به عنوان نماینده علم و صنعت در جلسات انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد. احمدی‌نژاد تحصیلات خود را در این دانشگاه تا اخذ دکترای مهندسی عمران ادامه داد و در 1368 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در دوران دهه شصت فرمانداری ماکو و خوی را بر عهده داشت. در 1372 به عنوان اولین استاندار اردبیل منصوب شد و تا 1376 این سمت را بر عهده داشت. در سال 1379 برای نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد که پیروز نشد.

در 1382 او به عنوان شهردار تهران برگزیده شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد و در 3 تیر 1384 در دور دوم از این دوره با کسب 17 میلیون رأی و با 26٪ اختلاف نسبت به رقیب خود اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، پیروز شد. احمدی‌نژاد در 1388، در پی انتخاباتی مناقشه برانگیز با 24 میلیون و 597 هزار رأی و 29٪ درصد اختلاف نسبت به نامزد بعدی، میر حسین موسوی، پیروز اعلام شد و برای دومین بار به ریاست جمهوری رسید.

از جمله اقدامات احمدی‌نژاد در دورهٔ ریاست جمهوری، اجرای طرح تحول اقتصادی بود که طبق آن سوخت سهمیه‌بندی شد، و همچنین یارانه‌های سوخت، آب، برق و مواد غذایی تدریجاً حذف به طور نقدی به مردم پرداخت شد. از دیگر اقدامات او پروژهٔ مسکن مهر به منظور خانه‌دار کردن خانواده‌های کم درآمد بود. در دورهٔ ریاست جمهوری او روابط با کشورهای در حال توسعه بر کشورهای توسعه یافته اولویت یافت و برنامهٔ هسته‌ای ایران با وجود فشارهای بین‌المللی که منجر به اعمال تحریم‌های اقتصادی شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه ایران شد، به پیش برده شد. در 1392، حسن روحانی با وعده بهبود شرایط کشور و تغییر سیاست‌های اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی جانشین احمدی‌نژاد شد.

احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 1396 نامزد شد ولی صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

 

رد صلاحیت محمود احمدی نژاد

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/luJC
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.