ماده مخدر تسبیح باعث سکته مغزی می شود؟

0 133

ماده مخدرتسبیح باعث سکته مغزی می شود؟

ماده مخدر تسبیح که به شدت خطرناک است، از دانه‌های گرد و با رشته‌هایی از جنس خود درست شده که مخلوطی از آمفتامین و شیشه با دو یا سه اسید بسیار خطرناک است.

 

مواد مخدر

 

شیشه بعد از ورود به بازار تحت عناوین مختلف مشتریان زیادی از میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر دست و پا کرده بود که بعد از اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی و اقدامات پیشگیرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر، بخشی از بازار مصرف خود را از دست داد و به همین دلیل هم عرضه کنندگان و هم قاچاقچیان موادمخدر تلاش کردند با تغییر شکل، رنگ و نام آن بار دیگر این ماده مخدر خطرناک را با قالبی جدید به بازار مصرف وارد کنند. این ماده مخدر که تسبیح نام دارد، همان آمفتامین است که در ساخت دیگر مواد شیمیایی مخدر مثل شیشه استفاده می‌شود. با این وجود، تسبیح اثرات مخرب و سنگینی در جسم و روح افراد می‌گذارد.

 

ترکیبات و شکل ظاهری

ماده مخدر تسبیح از دانه‌های گرد که به وسیله رشته‌های از جنس خود بهم پیوسته درست شده و مخلوطی از آمفتامین و شیشه است که با دو یا سه اسید بسیار خطرناک ترکیب شده و به شکل تسبیح مانند در آمده است.

 

نحوه پیدایش

فرایند ورود این ماده مخدر با نام و شکل جدید دقیقا‌ در ادامه همان تغییر نام شیشه به نام «تینا» و «مت» است که یکی از راهکارهای به کار گرفته شده از سوی قاچاقچیان برای فروش بیشتر محصولات خود است. تولیدکنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر که در پی راه‌های جدید برای وارد کردن محصولات خود به بازار مصرف و کسب سود هستند، ماده مخدر تسبیح را تولید و عرضه کرده‌اند.

 

عوارض مصرف

این ماده مخدر تاثیر آنی و فوری بر مغز دارد که به دنبال مصرف مداوم موجب سکته مغزی می‌شود. ماده مخدر تسبیح باعث می‌شود که مصرف کننده در یک حالت فراموشی قرار گیرد و وقتی گرفتار آن شد راه برگشتی برایش وجود نخواهد نداشت. کاهش شدید نور چشم و از بین رفتن حس چشایی عارضه دیگری است که مصرف ماده مخدر تسبیح در پی دارد.

 

نخ و برنز

برنز و نخ دو ماده‌ای هستند که اخیرا وارد ایران شده‌اند و به‌ طور مستقیم در مغز و اعصاب اثر می‌گذارند. به گزارش آنا از پایگاه خبری پلیس، خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و فاصله‌های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران از ابتدایی‌ترین آثار این دو ماده هستند.

 

5/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/iXvi
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.