قبل از سفر نوروزی حتما با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید

0 388

بدون شک برای سفر کردن با هر وسیله نقلیه ای لازم است از قدم اول با اصول و قواعد آن وسیله نقلیه آشنا باشید تا بتوانید سفر خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. قدم اول و شاید مهم ترین قدم در سفر کردن با هواپیما، انتخاب بلیط مناسب برای پرواز است.

اما برای این انتخاب مناسب باید چه کنید؟

 بلیط هواپیما انواعی دارد که در صورت آشنایی با این انواع و اطلاعات لازم درباره آن ها، می توانید مناسب ترین بلیط هواپیما را برای سفرتان تهیه کنید.

در این مطلب با انواع بلیط هواپیما، قیمت و چگونگی خرید آن آشنا می شوید.

بلیط هواپیما، بر اساس قیمت و چگونگی به فروش رسیدن آن، به دو دسته سیستمی و چارتری تقسیم می شود. هر یک از این بلیط ها مزایا و معایبی دارند که در صورت آشنایی با آن می توانید مناسب ترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

بلیط سیستمی

بلیط هواپیما اگر به صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی آن (مثلا ایران ایر، زاگرس، ماهان، تابان و …) به فروش برسد و در اختیار مشتری قرار بگیرد، بلیط سیستمی است.

در این نوع از بلیط ها، شرکت های هواپیمایی پروازهای مشخصی را به صورت طولانی مدت برنامه ریزی می کنند و به مسافران این امکان را می دهند که برای سفر خود در آینده برنامه ریزی، و بلیط هواپیما آن را خریداری کنند.

یکی از مهم ترین مزایای این این نوع بلیط ها، علاوه بر ثابت بودن برنامه پرواز، امکان کنسل کردن بلیط هواپیما با استرداد بخشی از هزینه بلیط به مسافر است.

مزیت دیگر بلیط های سیستمی این است که بر خلاف بلیط های چارتر که تنها در مسیرهای پرتردد هوایی به فروش می رسند، به صورت منظم برای تمامی مسیرهای پروازی موجود هستند.

بلیط هواپیما به صورت سیستمی را می توانید به صورت مستقیم از خود ایرلاین یا آژانس های مسافرتی نمایندگی آن ها تهیه کنید.

بلیط چارتر

 قیمت بلیط هواپیما معمولا بر اساس کلاس پروازی، فاصله مبدأ تا مقصد، شرکت هواپیمایی و … تعیین می شود. اما با وجود همه این معیارها، عامل مهم دیگری که در نرخ بلیط تأثیرگذار است، سازمانی است که بلیط را می فروشد.

آژانس‌های هواپیمایی معمولا برای مسیرهای پرتردد، تعدادی از صندلی های هواپیما را از قبل با قیمتی ارزان، از شرکت‌های هواپیمایی رزرو می کنند و خودشان به صورت مستقیم به مسافران می فروشند. این موضوع باعث می شود زمانی که شرکت هواپیمایی بلیط هایش از قبل به فروش رفته و ظرفیتش تکمیل شده، شما با مراجعه به آژانس هواپیمایی بتوانید بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید.

از آنجا که نرخ بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می شود،بلیط های چارتر معمولا قیمتی شناور و کمتر از بلیط های سیستمی دارند.

اما بلیط هواپیما به صورت چارتر معایبی هم دارد که قبل از خرید بهتر است به آن توجه کنید. اول از همه اینکه بلیط های چارتری را نمی توان کنسل کرد و در صورت از دست دادن پرواز هم پولی به شما بازگردانده نمی شود. همچنین فلایتیو امکان خرید بلیط هواپیما برای تمامی مقاصد را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دومین مشکل بلیط چارتر این است که نرخ بلیط خردسال مانند قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می شود. در صورتی که پروازهای سیستمی برای بلیط هواپیما برای خردسالان نرخ کمتری را عرضه می کنند.

در نتیجه بهتر است تنها زمانی از بلیط های چارتری استفاده کنید که کودکی همراهتان نیست و از انجام سفر خود اطمینان دارید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/hHbib
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.