چرا کتاب الکترونیک؟

0 222
کتاب الکترونیک

شاید این عنوان به نظرتان کمی تکراری باشد، اما عجله نکنید! قصد نداریم از مسائل پیش پا افتاده سخن بگوییم. همیشه و هر جا از مزایای کتاب الکترونیک و کاربرد آن در مقابل کتاب‌های قدیمی و چاپی گذشته گفته می‌شود. برخی‌ها اما با این حال هنوز تمایزهای اساسی میان کتاب الکترونیک و دیگر فرمت‌ها را نمی دانند.

البته فرقی هم نمی‌کند که کتاب مذکور به شکل متن باشد، یا کتاب صوتی. هر کدام با ارائه فرصت های جدید، به ما این امکان را می دهند تا بتوانیم از مطالعه چند خط یا شنیدن آن غافل نمانیم. در این مطلب از مزایای کتاب الکترونیک می گوییم و قضاوت نهایی را بر عهده شما می گذاریم.

کتاب الکترونیک جلوه‌ی پیشرفت مطالعه است.

نمی‌توان به دنبال پیشرفت تکنولوژی بود و از کاربردهای چندگانه‌ی آن غافل ماند. تا همین چند سال پیش گوشی های موبایل تنها راه ارتباطی و پیام‌رسانی محسوب می شدند و این در حالی است که امروزه (و چه بسا تا چندین سال دیگر) یکی از ابزار های مهم و مفید برای کتاب خواندن به شمار می آیند.

این مقایسه را می توان در ابعاد دیگری برای خریدکتاب نیز بسط داد. ما دیگر مانند هزار سال پیش، یا همین ده سال پیش خرید نمی کنیم. شاید اگر به آدم های آن دوران اعلام می کردیم که خرید اینترنتی روزی جای خرید سنتی و گشت زنی در بازار را می گیرد، به ما می خندیدند؛ اما تغییرات خوب، همیشه پیروزند. پس بهتر است با دید جدیدی به کتاب الکترونیک نگاه کنیم. تغییرات همیشه هم بد نیستند. شما می توانید یک کوه کتاب کاغذی و چاپی در یک کتابخانه را با یک موبایل یا تبلت با حافظه مملو از کتاب و کم حجم، مقایسه کنید. کدام بهتر است؟

کتاب الکترونیک برای شما زمان و هزینه می‌خرد!

دلیل بعدی مهم‌تر این است که بسیاری از کتاب‌های معمولی چاپی، پس از خوانده شدن در کتابخانه‌ها خاک می خورند. این درحالی است که انتقال کتاب الکترونیک با یک موبایل، ساده تر از آن‌هاست. شما اگر بخواهید چندین کتاب دست دوم کاغذی را به فروش برسانید می‌بایست هزینه بیشتری بابت حمل و نقل آن بپردازید. یا در نگاهی دیگر، برای خرید اینترنتی یک کتاب جدید باید، منتظر مامور پست باشید تا بعد از چند روز کاری کتاب را به دستتان برساند؛ اما کتاب الکترونیک یا خرید کتاب صوتی چه؟

در آن ِواحد کتاب در دسترس شما قرار می گیرد. این مسئله از کاهش هزینه ها و اهمیت قائل شدن برای زمان نشات می گیرد. درست است که قدرت تطبیق مردم با این دست مسائل ممکن است سخت باشد، اما نباید فراموش کنید که همسو شدن با جریاناتی از این دست تنها به نفع خودمان است و بس!

خرید کتاب

کتاب‌های صوتی همدم خوبی محسوب می‌شوند.

برخی از افراد مشغله زیادی دارند. برخی به دلایل شخصی، توانایی خواندن و نوشتن ندارند. برخی دیگر به دلیل نامأنوس بودن با کتاب الکترونیک نمی توانند آن را به دست بگیرند؛ و الی آخر. راه چاره چیست؟ خرید کتاب صوتی! به دنبال هزاران مزایایی که در مورد کتاب صوتی بیان می‌شود، می توانید این موارد را هم که مزایای پنهان آن به شمار می‌آیند کنارشان قرار دهید.

کتابهای صوتی را شاید بتوان اولین انتخاب مفید برای مانوس شدن با کتاب الکترونیک دانست. با موارد ذکر شده به علاوه نیاز شما از نوع یا ژانر کتاب هر شخصی می‌تواند به گوش هایش احترام گذاشته و مشغول شنیدن کتابی با صدایی دلنشین شود. شرایط همه‌ی افراد با هم یکسان نیست و این مزیت اصلی کتابهایی است که از دریچه های جدید به زندگی ما وارد می شوند. شاید بتوان ادعا کرد که شنیدن نیز تاثیر قدرتمند تری از دیدن و خواندن چند خط متوالی داشته باشد.

خرید کتاب صوتی

به سرنوشت کتاب ها احترام می گذاریم.

هزاران اتفاق در تاریخ حکایت از این دارند که اگر پیشرفت تکنولوژی زودتر به وقوع می پیوست، شاید اکنون آنهمه جلد کتابی که در کتابخانه های مهم و سرشناس دنیا، به سرنوشت نامعلومی گرفتار شدند در دسترس ما بودند. کتاب الکترونیک با حفظ حقوق صاحب امتیاز به صورت رایگان، یا با پرداخت هزینه در دسترس ما قرار می‌گیرد و از همه مهتر، جایگاه امنی نیز دارد.

این دست کتاب‌ها دچار فرسودگی نمی شوند و به راحتی از بین نمی روند. در دسترس هستند و به آسانی در حافظه تاریخ باقی می مانند. شما می توانید برای دسترسی بهتر جهت دانلود کتابهای رایگان و یا با پرداخت هزینه کمتر به سایت کتابچین (www.ketabchin.com) مراجعه کرده و از مطالعه‌ای آسان و مقرون به صرفه لذت ببرید.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/4QhgJ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.