پدیکور چیست و چگونه آن را در خانه انجام دهیم؟

0 581

 پاهای ما به عنوان قلب دوم ما، نیازمند توجه و مراقبت هستند. پاها به دلیل اینکه زمان زیادی در کفش‌ها و شرایط نامناسب هستند، دچار ترک و خشکی پوست می‌شوند. این خشکی‌ها و ترک‌ها در اطراف ناخن‌های پا ظاهر نامناسبی را به وجود می‌آورند. پدیکور یکی از راه‌های زیبا و جذاب نگه داشتن پاها است. برای آشنایی هرچه بیشتر با این روش، حتما این مطلب را بخوانید.

پدیکور چیست؟

داشتن پاهایی زیبا و جذاب به زیبایی شما کمک بسیار می‌کند. پدیکور روشی است که در آن گوشت اضافه دور ناخن پا برداشته می‌شود و پوست‌های اضافه کف پا گرفته می‌شود. به طور کلی پدیکور به تمیز شدن و هم اندازه شدن ناخن‌های پا کمک بسیاری می‌کند. با انجام پدیکور دیگر نگرانی بابت ترک زدن پاشنه پا نخواهید داشت و از داشتن پاهایی زیبا با ناخن‌های جذاب لذت خواهید برد.

 

پدیکور خانگی

آرامش دادن به پاها پس از دوندگی برای کارهای روزانه که شما را بسیار خسته کرده، می‌تواند راه حل خوبی برای آرامش گرفتن باشد. برای انجام پدیکور حتما نیازی نیست که به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و می‌توانید در خانه در چند مرحله ساده به خواسته خود برسید. برای انجام پدیکور خانگی کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از انجام هر کاری لاک قبلی را از ناخن‌های خود پاک کنید و ناخن‌های خود را گرفته و مرتب کنید. با استفاده از سوهان، لبه‌های زیر ناخن‌هایتان را صاف کنید.

یک تشت آب ولرم رو به داغی را پر کنید. دمای آب را می‌توانید به دلخواه خودتان کم و زیاد کنید.می‌توانید مقداری نمک فرنگی اصل را در تشت آب بریزید. این کار به بهبود جریان خون در پاهای شما کمک می‌کند. استفاده از رزماری، منتول یا اوکالیپتوس پیشنهاد می‌شود و خواص درمانی و پاک کنندگی دارند.

روی یک مبل یا صندلی بنشینید و اجازه دهید پاهایتان در این محلول خیس بخورد.

از یک اسکراب پا برای تمیزی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده کنید و سپس پاهای خود را آبکشی کنید.

با استفاده از سنگ پا یا سوهان پا نواحی سفت شده کف پا و پاشنه پا را به خوبی شستوشو دهید.

پاهای خود را آبکشی کنید. سپس با یک حوله پاهای خود را به خوبی خشک کنید. پس از آن از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا پوست پاهایتان حسابی نرم شود.

فوم‌های جدا کننده انگشتان را بین انگشتان پا قرار دهید و دولایه رنگ لاک مورد علاقه‌تان را روی ناخن‌هایتان بکشید. برای دوام بیشتر از یک لایه براق کننده هم استفاده کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/4f2s
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.