استفاده از حنای بی‌رنگ به عنوان ماسک مو و صورت

0 1,028

حنا گیاهی بوته‌ای با برگ‌های کشیده و بلند است که خاصیت رنگ کنندگی داشته و از آسیای‌جنوبی و آفریقای‌شمالی به ایران رسیده است. این گیاه رنگ‌دار در گذشته‌های بسیار دور، در دوران مصر باستان به عنوان یک عنصر آرایشی برای ترسیم نقش و نگار‌های زینتی بر دست و صورت زنان مصر مورد استفاده قرار می‌گرفت. رفته رفته مشخص گردید این گیاه بوته‌ای خواص بی‌نظیر بسیاری داشته و می‌تواند برای سلامتی پوست و مو‌ها بسیار مفید و مؤثر باشد. امروزه تهیه حنای بی رنگ مورد استقبال بسیار زیاد جمعیت بانوان قرار گرفته است.

خاصیت رنگ کنندگی حنا

استفاده از حنای بی‌رنگ به عنوان ماسک مو

در گذشته حنا یکی از محبوب‌ترین و مؤثر‌ترین مواد رنگ کننده مو‌ها به شمار می‌آمد. این گیاه یک رنگ طبیعی در طیف قرمز داشت و قادر به پوشاندن سفیدی مو‌ها و ایجاد یکدستی در رنگ آن‌ها بود. به مرور زمان با گسترش صنعت آرایشی و بهداشتی و ورود رنگ مو‌های مختلف به بازار محصولات آرایشی، استفاده ار این ماده طبیعی کنار گذاشته شده و خواص بی‌نظیر آن نیز به دست فراموشی سپرده شد، اما امروزه مجدداً استفاده از گیاهان و مواد طبیعی به عنوان افزودنی‌های مواد آرایشی طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان به خود جلب نموده و روز به روز در حال گسترش است.

حنای بی‌رنگ

حنای بی‌رنگ

کشف خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد حنا، منجر به استقبال بیش از حد آقایان و بانوان از این معجزه طبیعی گردید. با این حال تنها دل‌نگرانی و دغدغه مصرف‌کنندگان، ایجاد یک رنگ قرمز در طیف‌های مختلف است. اما امروزه ورود حنای بی‌رنگ به بازار، دغدغه‌های مصرف‌کنندگان را مرتفع نموده  و امکان استفاده از این ماده طبیعی را برای آن‌ها فراهم آورده است. حنای بی‌رنگ همان حنای طبیعی است که ماده رنگ کننده آن برداشته شده و خواص درمانی آن همچنان باقی می‌ماند.

خواص شگفت‌انگیز حنای بی‌رنگ

خواص شگفت‌انگیز حنای بی‌رنگ

  • تأثیر بسیار زیاد بر افزایش رشد مو‌های سر
  • خاصیت ترمیم‌کنندگی مو‌های سر، درمان شکستگی‌های مو، خرد شدگی و دهیدراته شدن مو‌ها به دنبال استفاده مداوم از رنگ‌مو‌ها و سشوار و اتوی برقی.
  • خاصیت ضد‌باکتریایی و ضدعفونی کنندگی قوی که مانع از بروز مشکلات قارچی، آلودگی‌های پوست کف سر و ریزش ناشی از آن‌ها می‌شود.
  • کاهش چربی‌های اضافی کف سر و مو‌ها
  • خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی بسیار زیاد به موهای خشک
  • کاهش شوره و خارش‌های شدید کف سر

استفاده از حنای بی‌رنگ به عنوان ماسک مو

استفاده از حنای بی‌رنگ به عنوان ماسک مو

  • روش اول

این نوع از ماسک مو حنا برای تمامی نوع مو‌ها مورد استفاده قرار گرفته و اثرات تقویت کنندگی بر مو‌های شما خواهد داشت.، بدین منظور 3 قاشق غذا‌خوری حنای بی‌رنگ را در 3 لیوان آب داغ حل کرده و تا مخلوط شدن کامل آن‌ها را هم بزنید. اجازه دهید ترکیب کاملاً خنک شود. موهایتان را از فرق باز کرده و حنا آماده را روی موهایتان قرار دهید.

  • روش دوم

این نوع از ماسک مو حنا برای جلوگیری از ریزش مو‌ها بسیار مؤثر است و می‌تواند با تقویت مو‌های شما از ریزش آن جلوگیری نماید. بدین منظور توصیه می‌شود 2 قاشق غذاخوری حنای بی‌رنگ را با دو قاشق روغن نارگیل، زیتون، بادام تلخ و یا کرچک ترکیب نموده و در یک لیوان آب جوش کاملاً حل نمایید. سپس محلول به دست آمده را به مو‌هایتان مالیده و پس از سی دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

  • روش سوم

این نوع از ماسک مو حنا برای مو‌های خشک بسیار مناسب بوده و با افزایش آبرسانی و ایجاد رطوبت در ریشه و ساقه مو‌ها می‌تواند در پیشگیری و درمان خشکی‌های ایجاد شده و بد‌شکلی‌های ناشی از آن در مو‌ها مؤثر عمل نماید. به منظور تهیه این ماسک مو، 2 قاشق حنای بی‌رنگ را در 2 قاشق روغن نارگیل حل نموده و با یک عدد موز و یا گوجه‌فرنگی له شده ترکیب نمایید. به منظور رقیق و روان کردن این ماسک از آب جوش استفاد ه نمایید. این ماسک را روی مو‌ها مالیده و پس از چهل دقیقه آبکشی نمایید.

  • روش چهارم

این نوع از ماسک مو حنا برای مو‌های چرب بسیار مؤثر است و می‌تواند خاررش، چربی و شوره‌های حاصل از چربی را در مو‌ها از بین برده و آن‌ها را تمیز و براق نماید. بدین منظور می‌توانید 2 قاشق حنای بی‌رنگ را با یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و 2 قاشق خاک‌رس آماده را به آن اضافه نمایید. ترکیب تهیه شده را روی مو‌ها و بویژه فرق سر مالیده و پی از سی دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

ماسک صورت حنای بی‌رنگ

ماسک صورت حنای بی‌رنگ

حنا علاوه بر مو‌ها، تأثیرات بسیار زیادی بر حفظ سلامت پوست بویژه پوست صورت داشته و می‌تواند خشکی، ترک‌های پوستی، سیاهی و افتادگی پوست را برطرف نماید.

  • روش اول

این نوع از ماسک صورت حنا برای تمامی پوست‌ها مناسب است  و می‌تواند جوانی را به پوست شما بازگرداند. به منظور تهیه این نوع ماسک، دو قاشق غذاخوری حنای بی‌رنگ را با یک لیوان آب جوش مخلوط نموده و روی سطح پوست تمیز خود قرار دهید. این ماسک بیست دقیقه روی صورت مانده و سپس آن را با آب ولرم آبکشی نمایید.

  • روش دوم

این نوع از ماسک صورت حنا برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است  و با افزایش آبرسانی، حفظ رطوبت و تأمین آب مورد نیاز پوست می‌تواند پوست را از خشکی درآورده و حس شادابی، نرمی و لطافت را به آن بازگرداند. به این منظور 2 قاشق غذاخوری حنای بی‌رنگ را در 2 قاشق روغن نارگیل، بادام تلخ و یا زیتون حل کرده و نصفی آووکادو له شده را به آن بیفزایید. برای تهیه این ماسک می‌توانید از یک قاشق سس مایونز یا خامه ترش نیز استفاده نمایید.

 

1/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/JQND
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.