اصول تزریق کورتون پس از عمل زیبایی بینی

0 337

التهاب یا به اصطلاح عامیانه، تورم از جمله مشکلات و عوارض ایجاد شده به دنبال عمل های جراحی متفاوت از جمله عمل جراحی بینی است. تزریق کورتون پس از عمل بینی اولین قدم درمانی به منظور کاهش التهابات و فیبروز ایجاد شده در آن ناحیه به شمار می آید. التهاب از مشکلات آزاردهنده و بسیار نامطلوب به دنبال جراحی بینی است که در بافت قسمت های متفاوت آن ایجاد شده و منجر به ایجاد قرمزی، ورم، گرما و درد در آن ناحیه خواهد شد.

جراحی بینی و تزریق کورتون پس از آن

جراحی بینی و تزریق کورتون پس از آن

جراحی زیبایی یا پلاستیک بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی در جمعیت بانوان و گاها آقایان است. التهاب از جمله مشکلات اصلی ایجاد شده به دنبال این عمل زیبایی است که در نواحی مختلف بینی  بویژه قسمت پشت ان ایجاد شده و می تواند در بدشکل شدن و یا دفرمه شدن بینی تاثیر داشته باشد.

التهاب های شدید ایجاد شده در این ناحیه بسیار خطرناک هستند و در صورت عدم درمان به موقع و زودهنگام منجر به بروز فیبروز و از دست رفتن بافت آن ناحیه خواهند شد؛ از اینرو تزریق کورتون ها به منظور کاهش التهابات و پیشگیری از بروز فیبروزهای بافتی بسیار موثر خواهد بود. تزریق ها معمولا از چند هفته تا یک ماه پس از عمل جراحی در نواحی مختلف بینی انجام می گیرند.

نکته مهم: زمان، میزان و نوع کورتون های تزریقی بستگی به نظر پزشک معالج داشته و انجام خودسرانه می تواند عوارض جبران ناپذیری ایجاد نماید.

اختراع کورتون ها در دنیای پزشکی

اختراع کورتون ها در دنیای پزشکی

کورتون ها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که در پاسخ به واکنش های متفاوت مانند ترس و گریز، استرس و برخی بیماری ها در قشر غده فوق کلیه سنتز شده و به جریان خون آزاد می شوند. باید توجه داشت این ترکیبات نقش بسیار مهمی در حفظ بقا و حیات بشر داشته و نقش بسیار مهمی را در زندگی بر ایفا می نمایند.

ساخت این ترکیبات به شکل مصنوعی در صنعت داروسازی، تحولی عظیم در علم پزشکی به شمار می آید. کورتون های مصنوعی انواع متفاوتی داشته و با سرکوب سیستم ایمنی از التهاب و مشکلات ایجاد شده به دنبال آن جلوگیری می نماید. کورتون های صناعی در درمان بیماری های خودایمنی، آلرژی های شدید و شوک ها مورد استفاده قرار می گردد.

کورتون ها از جمله داروهایی هستند که عوارض جانبی بسیار زیادی داشته و مصرف خودسرانه و بی رویه آن ها نه تنها وضعیت را بهبود نمی بخشد بلکه منجر به ایجاد مشکلات جدی تر و در برخی موارد مرگ خواهد شد. یکی از مصارف و کاربردهای مهم این داروها تزریق کورتون پس از عمل بینی است.

اصول تزریق کورتون پس از عمل زیبایی بینی

اصول تزریق کورتون پس از عمل زیبایی بینی

بینی های گوشتی بیشتر از بینی های دیگر مستعد ابتلا به تورم و التهاب بوده و تزریق کورتون پس از عمل بینی  در این مدل بینی ها بویژه در نوک بینی بسیار شایع تر است. تزریق کورتون به بینی به دوشکل یعنی پس از عمل جراحی و یا در حین عمل جراحی انجام گرفته و یک تزریق کاملا تخصصی و حرفه ای به شمار می آید. انجام این تزریق توسط افراد غیر متخصص می تواند منتهی به نازک شدن پوست بینی و تغییر رنگ پوست  در آن شده و مشکلات جدی ایجاد نماید.

تزریق کورتون پس از عمل بینی معمولا یک هفته تا یک ماه پس از عمل جراحی انجام گرفته و تاثیرات ضد التهابی خود را تا یک هفته پس از تزریق اعمال می نماید.

بینی های استخوانی قدرت ترمیم بسیار بالایی داشته و تنها در موارد بسیار خاص احتیاج به تزریق کورتون خواهند داشت. در خصوص تزریق کورتون پس از عمل بینی باید حتما با پزشک جراح زیبایی مشورت نموده و از نظرخواهی و اعتماد به سخنان افراد غیر متخصص در این زمینه و عوارض ناشی از کورتون ها اجتناب نمود، زیرا عدم تزریق به موقع و صحیح کورتون به بینی منجر به بدشکل شدن، گوشتی شدن و دفرمه شدن بینی شده و نتیجه مطلوبی برای شما نخواهد داشت.

توجه داشته باشید تزریق کورتون معمولا در بیشتر مواقع سه هفته پس از جراحی بینی انجام گرفته و در این مدت فرصت کافی به مکانیسم های ضد التهابی بدن داده می شود تا التهاب ایجاد شده را به شکل طبیعی سرکوب نمایند.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/XF7L
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.