انواع روش های پروتز لب + مراقبت های پس از پروتز + هزینه + عوارض

0 326

کم حجمی لب‌ها یکی از ناخوشایند‌ترین و نا‌مطلوب‌ترین فاکتور‌های تأثیرگذار در زیبایی ظاهری چهره است. پروتز لب‌ها یکی از راه های دائمی و موثر در برطرف نمودن این مشکل و حجم دهی به لب ها است. این روش انواع متفاوتی داشته و در درجات متفاوتی حجم دهی به لب ها را ایجاد خواهد نمود. در این مقاله به بررسی پروتز لب، روش های انجام آن، عوارض جانبی، مشکلات ناشی از آن و هزینه‌های این نوع عمل زیبایی خواهیم پرداخت.

حجم‌دهی به لب‌ها

حجم‌دهی به لب‌ها

لب‌ها از جمله اعضا‌ی تأثیر‌گذار در زیبایی چهره هستند که حجیم بودن و خوش فرم بودن آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تا چند سال اخیر، لوسیون‌ها، کرم‌ها، رژ لب‌ها و برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی به منظور حجم‌دهی به لب‌ها به بازار عرضه و مورد استفاده متقاضیان قرار گرفتند. متأسفانه اثرات ناشی از این محصولات موقت بوده و نتایج رضایت بخشی به همراه نداشتند.

گسترش و استفاده از انواع پروتزهای لب به شکل تزریق ژل و چربی به لب‌ها و پروتز‌های حجم دهنده از روش های موثر و نتیجه بخشی هستند که طرفداران بسیار زیادی داشته و در کلینیک‌های زیبایی و مطب های خصوصی در سراسر کشور انجام می‌گیرند.

پروتز لب‌ها

پروتز لب‌ها

پروتز لب به معنای حجیم و بزرگ کردن لب‌ها به منظور ایجاد زیبایی ظاهری چهره است. این اقدام با توجه به شرایط بدنی، مشکلات زمینه ای و بسیاری از فاکتورهای دیگر، به روش‌های متفاوتی در کلینیک‌های مختلف انجام گرفته و توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی و کسب نتایج مورد انتظار به مراکز معتبر، شناخته شده و مجهز تحت نظر پزشک و کادر مجرب مراجعه نمایید.

انواع روش های پروتز لب

پروتز لب به دو شکل دائمی و موقت انجام می شود.

  • پروتز لب‌ها به روش تزریق چربی

در این روش، میزان مناسبی چربی از چند نقطه  بدن خارج شده و پس از تمیز شدن، آماده تزریق به لب‌ها می‌گردد. در این روش از هیچ حجم دهنده خارجی استفاده نشده و چربی‌های طبیعی بدن هستند که می‌توانند لب‌ها را پر کرده و در آن‌ها حجم ایجاد نمایند.

  • پروتز لب به روش تزریق ژل

ژل‌ها یکی دیگر از مواد حجم دهنده به لب‌ها هستند که در انواع مختلف مانند هیالورونیک تهیه شده و به لب‌ها تزریق می‌شوند. این ژل ها پس از چند روز تا چند هفته به آرامی و به شکل یکنواخت جذب لب ها خواهند شد.

  • پروتز لب به روش تزریق کلاژن

یکی دیگر از مواد مورد استفاده در حجم‌دهی و برجسته‌سازی لب‌ها، استفاده از پروتئین های طبیعی کلاژن‌ها است. کلاژن ها در ایجاد حجم دهی به لب ها بسیار موثر هستند و نتایج قطعی تری خواهند داشت. برخی از ژل‌ها و پر‌کننده‌های لب، اثرات موقت داشته ودر عرض چند هفته یا چند ماه از بین خواهند رفت، اما برخی از این پر‌کننده‌ها دائمی هستند و اثرات آن‌ها تا مدت‌ها ماندگار خواهد بود. معمولاً متقاضیان حجم‌دهی به لب‌ها، در ابتدا از پر‌کننده‌های موقتی و پس از اطمینان از نتیجه تزریق، از پر‌کننده‌های دائمی استفاده می‌نمایند.

مراقبت‌های پس از پروتز لب

مراقبت‌های پس از پروتز لب

انواع پروتز‌های لب بسته به درخواست و شرایط بدنی متقاضی در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی مختلف انجام گرفته و دوره‌های ریکاوری متفاوتی خواهند داشت. کبودی و التهاب خفیف تا شدید از جمله عوارض شایع ایجاد شده به دنبال پروتزهای لب هستند.

در بیشتر مواقع، علائم و عوارض ناشی از این اقدام از یک روز تا یک هفته پس از تزریق از بین رفته و حجم طبیعی در لب‌ها ظاهر خواهد شد. تنها اقدام مؤثر در بهبود وضعیت التهابی پس از تزریق، استفاده از کمپرس یخ و دارو‌های ضد‌التهاب خوراکی و تزریقی است. توجه داشته باشید استراحت بویژه در حالت مناسب یعنی به پشت دراز کشیده از شروط اصلی تسریع روند بهبودی می باشد. تویه می شود بیماران به مدت 72 ساعت کاملا صاف به پشت دراز کشیده و سر را به حالت ثابت مابین دو بالش نسبتا سفت قرار دهند.

اجتناب از مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیون و مشروبات الکلی، توصیه بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه نمود. از گاز گرفتن و فشار دادن لب ها روی یکدیگر تا یک هفته اکیدا اجتناب کرده و اجازه دهید پروتزهای تزریقی در جای مناسب خود قرار بگیرند.

تا حد امکان از مصرف غذاهای خشک، تند و ترش اجتناب نموده و حداقل به مدت سه روز غذاهای مایع و آبکی میل نمایید. حتما مراقب ضربه های وارد آمده به لب هایتان باشید، این ضربه ها تاثیرات بسیار بدی داشته و می توانند زمینه ساز بروز مشکلات احتمالی بعدی شوند. نکته آخر در خصوص مراقبت‌های پس از انجام پروتز لب ها، مراجعه به موقع به پزشک معالج است. حتماً نوبت‌های ویزیت را به خاطر سپرده و به به موقع به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض ایجاد شده به دنبال پروتز لب

عوارض ایجاد شده به دنبال پروتز لب

  • واکنش‌های آلرژیک

یکی از شایع ترین عوارض ایجاد شده به دنبال تزریق ژل و پروتز‌های لب، بروز واکنش‌های آلرژیک در مراحل خفیف تا شدید است. حالت‌های ناشی از آلرژی به شکل سرخی، التهاب، سوزش و داغی بروز نموده و در برخی شرایط ممکن است، درد را نیز به همراه داشته باشد.

  • عفونت و زخم

از جمله عوارض نادر به دنبال پروتز‌های لب بروز عفونت‌های خفیف تا شدید و ایجاد زخم‌های خون‌ریزی دهنده و غیر خون‌ریزی دهنده است. این عارضه معمولاً به دنبال مشکلات زمینه‌ای ایجاد شده و بهتر است پیش از انجام این اقدام، پزشک خود را از این شرایط مطلع نمایید.

هزینه‌های پروتز لب

قبل از هر چیزی باید توجه داشت هزینه‌های ناشی از این عمل کاملاً به عهده متقاضی است و هیچ یک از بیمه‌های درمانی مسئولیتی در قبال این هزینه‌ها نخواهند داشت. میزان هزینه‌ها در روش‌های مختلف بسته به نوع پروتز مورد استفاده، نوع دارو‌ی بی‌حسی، کلینیک مراجعه شده و دستمزد پزشک متفاوت خواهد بود. هزینه‌های دریافتی بابت پروتز لب معمولاً بسیار بیشتر از هزینه‌های دریافتی به منظور تزریق ژل و چربی هستند و در محدوده 2 تا 4 میلیون تومان در مناطق متفاوت شهر تهران و شهرستان‌ها متغیر است.

چه کسانی می‌توانند پروتز لب انجام دهند؟

چه کسانی می‌توانند پروتز لب انجام دهند؟

توجه داشته باشید حجم‌دهی به لب‌ها بوسیله روش پروتز تقریبا روش قطعی و دائمی بوده به سختی به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. توصیه می‌شود پیش از انجام این روش، تصمیم قطعی خود را گرفته و از نتیجه کار اطمینان حاصل نمایید. به منظور انجام این اقدام، احتیاج به انجام چند آزمایش ساده و داشتن سلامت جسمی کامل است. عفونت‌های شدید دهان و دندان، تب خال‌های شدید، بیماری دیابت، لوپوس و مشکلات انعقادی خون از جمله خط قرمز‌های انجام پروتز لب هستند که احتمال ایجاد حساسیت‌های پوستی و مشکلات عفونی پس از عمل جراحی را به شدت افزایش خواهند داد.

آیا پروتز‌های لب درد دارند؟

طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده در خصوص متقاضیان پروتز‌های لب، اعلام گردیده است هیچ گونه دردی در حین این عمل وجود نداشته و درد ایجاد شده در روز‌های آتی پس از جراحی، قابل تحمل و بسیار ملایم هستند.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/xkqQ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.