خواص روغن مار ؛ تمام فواید و کاربردهای روغن مار برای زیبایی و سلامت!

1 703

روغن مار یکی از روغن‌های گران قیمت جهان است که به صورت مستقیم از خود مار گرفته می‌شود، این روغن تأثیرات مثبت زیادی برای سلامت دارد. می‌توان از خواص روغن مار به منظور داشتن پوست و مویی سالم بهره برد.

خواص روغن مار در صورت طبیعی بودن و خالص بودن آن صدها برابر می‌شود. روغن مار اغلب از مارماهی گرفته می‌شود که دارای مزایای زیادی برای سلامت انسان است.

اگر روغن مار طبیعی باشد می‌توانید به صورت موضعی از آن برای درمان انواع بیماری بهره ببرید. این روغن در دنیای پزشکی بسیار پراستفاده است. شاید پیدا کردن اصل روغن کار آسانی نباشد، زیرا گونه‌های تقلبی زیادی از این روغن وجود دارد که با قیمت‌های بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

هر چه مار از سم کشنده‌تری برخوردار باشد به همان مقدار روغن آن بسیار مرغوب‌تر خواهد بود. این روغن معمولاَ از مارهای با جثه بزرگ گرفته می‌شود و این روغن در انتهای دم مار قرار گرفته است و وقتی که مار را می‌کشند پوست آن را جدا می‌کنند و آن را حرارت می‌دهند تا روغن مار بدست آید. روغن مار مانند روغن خراطین و روغن آرگان فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

خواص روغن مار برای خانم‌های باردار

این روغن باعث از بین رفتن ترک‌های پوستی روی شکم خانم‌های باردار می‌شود.

این روغن می‌تواند لک‌های ناشی از بارداری را که روی صورت ایجاد می‌شوند را از بین ببرد.

می‌تواند باعث کاهش فشار خون بالا در خانم‌های بارداری شود که دچار افزایش فشار خون شده‌اند.

این روغن حالت تهوع را در بارداری از بین می‌برد.

این روغن می‌تواند به رشد جنین کمک کند و باعث سلامت آن شود.

موارد منع مصرف

استفاده زیاد از این روغن توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند.

افرادی که مشکلات تنفسی دارند بهتر است که قبل از مصرف کردن این روغن با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده از روغن مار می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود و نفخ و اسهال ایجاد کند.

مهم‌ترین خواص روغن مار

با توجه به خواص زیادی که روغن مار دارد در این مطلب به مهم‌ترین خواص روغن مار اشاره می‌کنیم تا از فواید بیشمار آن آگاه شوید.

درمان کمر درد

افرادی که دچار کمردرد هستند می‌توانند با خیال راحت از این روغن استفاده کنند. وقتی که دچار کمردرد هستید کمی از این روغن را روی کمرتان بریزید و خوب آن را ماساژ بدهید، شما می‌توانید در کنار استفاده از این روغن برای بهبود سریع‌تر از ورزش‌های مناسب استفاده کنید.

داشتن موهای سالم

یکی از مهم‌ترین خواص روغن مار این است که باعث داشتن موهای سالم و زیبا می‌شود. این روغن می‌تواند مواد مغذی پوست و موی سر را تأمین کند و باعث تقویت فولیکول‌های مو شود و همچنین اگر شوره سر و مشکلاتی از این قبیل دارید می‌توانید از روغن مار استفاده کنید.

مرطوب کننده مو

از آنجایی که راز داشتن موهایی زیبا و با طراوت حفظ رطوبت مو است روغن مار در این زمینه بسیار کار آمد است، زمانی که مو به حد کافی از رطوبت برخوردار نباشد باعث می‌شود مو نازک، خشک و شکننده شود به همین دلیل استفاده از خواص روغن مار رطوبت را به موهایتان باز می‌گرداند.

مانع از شکستن مو می‌شود

همان‌گونه که در بالا گفتیم یکی از عواملی که منجر به شکنندگی مو می‌شود خشک شدن بیش از حد مو است. که در مرحله اول برای جلوگیری از شکنندگی موها باید رطوبت مورد نیاز مو را فراهم کرد، و از کارهایی از قبیل رنگ زدن بیش از حد مو استفاده از مواد شیمیایی و … خودداری کنید. ماساژ مو با روغن مار به درمان این مشکل کمک زیادی می‌کند.

کمک به درخشان شدن موها

یکی از ویژگی‌های موهای سالم درخشان بودن آن است، روغن مار این خاصیت را دارد تا موهای کدر را جلا ببخشد که استفاده مداوم از آن باعث می‌شود تا موها درخشندگی خود را حفظ کنند.

کمک به سلامت پوست سر

روغن مار علاوه بر اینکه بر روی تارهای مو تأثیر دارد بر روی پوست سر هم تأثیر می‌گذارد، زمانی که پوست سر ما سالم باشد قطعاَ دارای موهایی زیبا خواهیم بود، شما می‌توانید برای تقویت پوست سر خود کمی از روغن مار را در کف سرتان بریزید و به خوبی ماساژ دهید.

از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند

کسانی که  دارای موهای وز و یا فرفری هستند بیشتر دچار درهم تنیدگی مو می‌شوند، استفاده از این روغن باعث می‌شود روی تار مو پوشش ایجاد شود که باعث نرم شدن تار مو می‌شود. زمانی که شما از این روغن برای موهای خود استفاده می‌کنید موهای شما از تابش مستقیم نور خورشید در امان خواهد بود و از وز شدن موهایتان هم جلوگیری خواهد کرد.

کمک به رشد مو

استفاده از روغن مار از ریزش مو جلوگیری می‌کند، متوقف شدن ریزش مو یعنی رشد بیشتر و بهتر مو، زمانی که از این روغن استفاده می‌کنید پیاز مو تحریک می‌شود که در نهایت منجر به رویش مجدد مو خواهد شد.

 تقویت مژه و ابرو

استفاده هر شب از روغن مار برای تقویت و پر پشت کردن مژه‌ها بسیار تأثیر گذار است فقط کافیست قبل از خواب مقدار کمی از این روغن را روی مژه  و ابروهایتان بمالید و شاهد تأثیر گذاری آن باشید.

 کمک به درمان پسوریازیس

پسوریازیس مشکلی است که بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند. مطالعاتی که بر روی این روغن انجام شده نشان داده که روغن مار تأثیر فراوانی در درمان مشکلات پوستی دارد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/cZ7Gx
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کیاناز می گوید

    سلام وقت بخیر موهام ریشه داره چطوری خشک بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.