نکات مهم خرید حوله مناسب پوست

0 253

حوله نوعی پارچه به منظور آبگیری، خشک کردن و پاک کردن بدن و یا سطوح مختلف است. امروزه انواع حوله در چند دسته کلی مانند حوله های دستی (حوله صورت، حوله دستشویی، حوله مهمان)، حوله های حمام (حوله حمام در اندازه های متفاوت و حوله استخر) و حوله های آشپزخانه  در بازار موجود هستند. حوله ها با توجه به اندازه و جنسی که دارند در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته و قیمت های متفاوتی خواهند داشت. در این مقاله به بررسی انواع حوله و راه‌های انتخاب حوله مناسب خواهیم پرداخت.

حوله چیست؟

حوله چیست؟

حوله وسیله‌ای شخصی و نوعی پارچه در چندین جنس مختلف به منظور خشک کردن بدن است. از این وسیله می‌توان به منظور آبگیری از سطوح مختلف و یا پاک کردن آشپزخانه و سایر بخش‌های خانه نیز استفاده نمود. این وسیله از گذشته های دور نیز مورد استفاده بشر قرار داشته و از اشکال متفاوتی به حوله های امروزی رسیده است. در گذشته حوله های مورد استفاده معمولا از جنس پارچه و در اندازه های کوچک تری مورد استفاده قرار می گرفتند. به مرور زمان با گسترش علم نساجی در سراسر جهان، انواع حوله در جنس‌ها و طرح‌های مختلف تولید و در دسترس عموم مردم جهان قرار گرفت.  حوله های امروزی نرم تر هستند و قدرت جذب آب بالاتری دارند.

انواع حوله

انواع حوله

حوله‌های حمام در انواع مختلف  به شکل حوله تن‌پوش، حوله قدی، حوله مسافرتی و حوله‌های کوچک برای پوشاندن مو‌ها، حوله استخر، انواع حوله مویی برای خانم‌ها، حوله‌های دست و صورت و حوله‌های آشپزخانه از انواع حوله‌های مورد استفاده در مصارف گوناگون هستند. حوله‌های تن‌پوش از جمله حوله های پرطرفدار و مورد استقبال اکثریت مردم هستند که دارای آستین و کلاه بوده و به شکل لباس پوشیده می شوند. این حوله‌ها در سایز‌های متفاوت و به شکل بچه‌گانه، زنانه و مردانه تولید می‌شوند. حوله‌های تن‌پوش تمام سطح بدن را پوشانده و با جذب کامل آب از بدن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی و قارچ‌ها خواهند داشت. حوله‌های تن‌پوش نخی، انتخابی بسیار مناسب هستند و علاوه بر قدرت جذب آب بالا ار بروز حساسیت‌های پوستی ممانعت خواهند نمود.

حوله‌های دستی در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف از جمله کاربری‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین انواع حوله‌هایی هستند که توسط کارخانجات نساجی و حوله بافی تولید می‌گردند.  حوله های مویی از جمله حوله های محبوب و مورد استفاده در جمعیت بانوان است که با آبگیری صحیح از موها مانع از اصطکاک مو و حوله شده و در حفظ سلامت موها بسیار موثر است. حوله‌های مویی نخی به منظور جذب آب‌ موها بسیار مناسب‌تر بوده و طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

نکات مهم پیش از خرید انواع حوله

نکات مهم پیش از خرید انواع حوله

توجه به برخی نکات و ضروریات پیش از تهیه حوله به منظور یک خرید مناسب و رضایت‌بخش بسیار حائز اهمیت می‌باشد. جنس حوله، اندازه حوله، وزن و قیمت آن از جمله فاکتورهای بسیار مهم در خرید این وسیله شخصی هستند.

  • جنس انواع حوله

پنبه طبیعی و مصنوعی، الیاف پلی استر، پشم میکرو فیبر و یا بامبو از جمله الیاف مورد استفاده در تولید انواع مختلف حوله ها در کارخانجات نساجی و حوله بافی هستند. در خرید حوله به جنس آن توجه داشته باشید.

 

  • حوله‌های تهیه شده از الیاف پنبه طبیعی یکی از بهترین و مرغوب ترین حوله های موجود در بازار هستند که قدرت آبگیری بسیار زیادی داشته و از لطافت و نرمی بسیار زیادی برخوردار هستند. باید توجه داشته باشید برخی از کارخانجات به منظور فروش بیشتر کالاهایشان، پنبه مصنوعی را جاگزین پنبه طبیعی کرده و از کیفیت کالا به شدت می کاهند. توصیه می کنیم هنگام خرید حوله به طبیعی بودن پنبه آن توجه نموده و کالا را از مراکز خرید معتبر تهیه نمایید. اگر توانایی مالی به منظور تهیه یک حوله بسیار مناسب و رضایت‌بخش را دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم حوله‌های پنبه‌ای با الیاف طبیعی را تهیه نمایید.
  • بامبو از جمله الیاف مناسب و پرکاربرد در تهیه انواع حوله های مختلف است که در چند سال اخیر رونق بسیار زیادی یافته و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. این نوع از انواع حوله فوق‌العاده نرم و لطیف بوده و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی که دارد می تواند در پیشگیری از بروز واکنش‌های پوستی و عفونت‌های باکتریایی سطح پوست جلوگیری ‌نماید. حوله های حمام از جنس بامبو انتخابی بسیار مناسب برای کودکان بویژه کودکان زیر 5 سال است که پوستی لطیف و حساس دارند. حوله های بامبو کیفیت بالایی داشته و معمولا گران قیمت هستند.
  • حوله‌های تهیه شده از الیاف پلی استر معمولا ارزان قیمت بوده و قدرت آبگیری کمتری دارند. این جنس از حوله ها خشک و ضخیم هستند و انتخابی مناسب برای کودکان و افراد دارای پوست حساس و تحریک پذیر نمی باشند.
  • حوله های پشمی معمولا سنگین و ضخیم بوده و از قدرت آبگیری زادی برخوردار هستند. این حوله ها نسبتا گران قیمت هستند و اگر سرمایی هستید توصیه می‌کنیم از حوله‌های پشمی تن‌پوش برای آبگیری بدن بویژه در فصول سرد سال استفاده نمایید.

 

  • حوله‌های میکرو فیبر معمولا به منظور مصارف آشپزخانه‌ای مناسب بوده و با اینکه قدرت جذب آب بالایی دارند، اما استفاده از آن‌ها به عنوان حوله‌های تنی پس از استحمام جایز نمی‌باشد.
  • اندازه حوله

انتخاب ابعاد حوله در انواع گوناگون نکته ای بسیار مهم است که به مصارف شما بستگی خواهد داشت. حوله های حمام در اندازه های مختلف تولید شده و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. ابعاد 30 30 معمولا کوچک‌ترین سایز حوله انتخاب شده به عنوان حوله صورت است. حوله‌های حمام با ابعاد بزرگ در اندازه‌های 100 150 سانتی متر و به شکل معمول در ابعاد  70 125 سانتی متر تولید می شوند.

  • وزن انواع حوله

توجه داشته باشید وزن حوله را با توجه به نوع استفاده‌اتان انتخاب نمایید. اگر به دنبال یک حوله تن‌پوش مناسب و خوب برای استفاده در منزل هستید، توصیه می‌کنیم از حوله‌های سنگین استفاده نمایید. استفاده از حوله‌های سبک و نازک برای مصارف آشپزخانه و آبگیری مو‌ها بسیار مناسب بوده و اگر به دنبال یک حوله مناسب برای باشگاه، استخر و یا مسافرت هستید، توصیه می‌کنیم از حوله‌های سبک وزن استفاده نمایید.

به نظافت انواع حوله اهمیت دهید

به نظافت انواع حوله اهمیت دهید

متأسفانه انواع حوله یکی از راه‌های اصلی انتقال باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی هستند. رطوبت باقی مانده در سطح حوله‌ها عمل کمک کننده‌ای به منظور انتقال بیماری‌های باکتریایی بوده و توصیه می‌شود حتما از این وسیله به شکل شخصی استفاده نموده و پیش از مصرف مجدد آن را کاملا خشک نمایید. خشک کردن حوله‌ها در هوا‌ی آزاد، از انتقال عوامل بیماری‌زا جلوگیری نموده و مانع از ایجاد بوی بسیار بد در حوله می‌شود. به نظافت حوله‌های خود بسیار اهمیت دهید و بسته به میزان استفاده‌اتان آن‌ها را شستشو داده و به شکل کامل خشک نمایید.

خرید انواع حوله

خرید انواع حوله

در خرید انواع حوله بسیار محتاط بوده و به موارد گفته شده توجه نمایید.  قابل ذکر است تنها نرم بودن و گران بودن به منظور مناسب تلقی کردن حوله، کافی نمی‌باشد. بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده حوله، با استفاده از مواد نرم کننده صنعتی در سطح حوله‌ها لطافت ایجاد نموده و مشتریان را فریب خواهند داد. توصیه می‌شود به منظور یک خرید مطمئن و رضایت‌بخش، موارد ذکر شده را در نظر گرفته و حتما به مراکز خرید شناخته شده مراجعه نموده و از برندهای بسیار مناسب خرید نمایید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/wwOA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.