هر آنچه که باید درباره پاک کننده‌های صورت بدانید

0 848

دنیای ما پر از آلودگی و عوامل مضر برای پوست شده است. از صبح که روزمان را شروع می‌کنیم، صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست (به نام Sebum) پوشیده می‌شود.

پس دلیل شست‌و‌شوی روزانه صورت، پاک کردن این ذرات از روی پوست و برای داشتن پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر است. آب به تنهایی قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و یک شوینده و پاک کننده در کنار آب لازم است؛ اما اگر شستن و استفاده از پاک کننده صورت را دست کم بگیریم و چه اتفاقی برای پوست‌مان خواهد افتاد؟

عدم شست‌و‌شوی منظم صورت باعث ایجاد جوش‌‌‌های سر سیاه در همه افراد مخصوصا آن‌هایی که آرایش می‌کنند می‌شود، چرا که مواد آرایشی خود یکی از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوست است.

یک پاک کننده صورت مناسب با پاکسازی منافذ پوست از پیدایش جوش و آکنه جلوگیری می‌کند؛

اما در دنیای پیشرفته مراقبت از پوست، انتخاب یک پاک کننده صورت مناسب کار راحتی نیست. با ما همراه باشید تا به سوال‌های شما پاسخ دهیم و مراقبت اولیه پوست را برای شما راحت کنیم.

در ادامه با این مطلب شما را در انتخاب پاک کننده مناسب برای صورت و استفاده صحیح از آن، راهنمایی می‌کنیم.

Musely
مطالب مرتبط

چطور از پاک کننده صورت استفاده کنیم؟

شما باید صورت خود را روزی 2 بار، صبح و شب تمیز کنید. این کار را هر روز انجام دهید حتی اگر آرایش نکردید. اما برای کسانی که کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، یا کسانی که با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و برای روزهایی که زیاد آرایش می‌کنید، ما به شما پاک کردن 2 مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.

پاک کردن 2 مرحله‌ای یکی از عادت‌های خیلی از مادران ما است. حتما در طول این سال‌ها دیدیم چطور از پوستشان مراقبت می‌کنند یا شاید خودمان این کار را انجام می‌دادیم اما فواید این کار را نمی‌دانستیم. ابتدا روشن کنیم که منظور از تمیز کردن 2 مرحله‌‌‌ای با استفاده از پاک کننده صورت چیست.

تمیز کردن 2 مرحله‌ای یعنی 2 برابر تمیز شدن پوست. اولین قدم شامل استفاده از شیر پاک‌کن، روغن یا بالم پاک کننده آرایش است که آرایش و ذرات آلودگی را از روی صورت پاک می‌کند. این کار را با استفاده از یک پد پنبه‌ای نرم انجام دهید و در پایان شیرپاک کن یا روغن پاک‌کننده را با استفاده از یک پد تمیز و نرم از روی صورت پاک کنید. از حرکات دورانی استفاده کنید و گوش‌ها و زیر چانه را فراموش نکنید.

برای پاک کردن آرایش چشم و لب، از پاک کننده‌های مخصوص چشم و لب استفاده کنید چرا که رژلب بافت چربی دارد و این چربی توسط پاک کننده‌های 2 فاز به راحتی از بین می‌رود. همچنین پاک‌کننده‌های آرایش چشم مواد آرایشی ضدآب را خیلی راحت پاک می‌کنند.

قدم دوم استفاده از پا‌ک کننده‌هایی مانند ژل، فوم و کرمی و ماساژ صورت با آن‌هاست. این مرحله از شست‌و‌شو باعث می‌شود باقی مانده آرایش و ذرات آلودگی از منافذ پوست پاک شوند و خطر جوش و دانه‌های سر سیاه بسیار کم ‌شود. اگر هر روز به حمام می‌روید، می‌توانید این مرحله را در حمام انجام دهید که خیلی هم موثرتر است.

بخار و دمای حمام باعث می‌شود مافذ پوست باز شوند و آلودگی‌ها راحت‌تر از پوست شما بیرون بیایند. فقط به یاد داشته باشید که لیف صورت شما باید همیشه تمیز و خشک نگهداری شود. اگر هم از برس پاک‌ کننده استفاده می‌کنید، برس آن را در جای خشک و غیر مرطوب نگهداری کنید.

نکته مهم : دمای آب باید ولرم باشد؛ آب داغ پوست را تحریک می‌کند و آب سرد پوست را خوب تمیز نمی‌کند.

اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی برای صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند پوست صورتتان را خشک، تحریک یا حساس کند. نکته اولی که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب فصل است.

ماه‌هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک‌کننده‌های ملایم و سبک که ترکیبات ملایمی دارند استفاده کنید؛ در حالی که زمستان بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده‌های با پایه روغنی هستند.

هنگام خرید پاک کننده یا شوینده صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود. حتما قبل از خرید پاک‌کننده صورت از دکتر پوست خود در مورد نوع پوستتان بپرسید.

تمام پاک کننده‌های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب هستند. به همین دلیل تمام متخصصان توصیه می‌کنند که برچسب روی محصولات را بخوانید.

با رعایت این نکات ساده و مداومت، شما مراحل مراقبت اولیه و مورد نیاز پوستتان را انجام داده‌اید و می‌توانید شادابی و سلامت پوسستان را برای همیشه حفظ کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Fdiiu
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.