کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی

0 398

کراتینه کردن مو، روشی برای صاف کردن مو‌ها می‌باشد و به دلیل استفاده از مواد شیمیایی عوارض و خطراتی دارد.

کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی به طبع خطرات صاف کردن مو با مواد شیمیایی را نخواهد داشت.

کراتینه کردن مو فولیکول‌های آسیب دیده‌ی مو را ترمیم می‌کند و موجب نرم و صاف شدن مو‌ها می‌شوند. اما باید بدانید که خیلی از محصولات صاف کننده‌ی مو حاوی فرمالدهید هستند که عوارض فراوانی را برای سلامتی دارد، بنابراین روش کراتینه کردن مو توصیه نمی‌شود و خیلی از کشور‌ها این درمان را ممنوع کرده‌اند.

اگر می‌خواهید از عوارض کراتینه مو در امان بمانید بهتر است خودتان در منزل با مواد طبیعی و یک هزینه اندک مو‌های خود را صاف و لخت کنید تا سلامت و استحکام آن ها نیز حفظ شود.

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

یک قاشق غذا خوری پر سس مایونز یا نصف استکان شیر پر چرب، یک عدد موز، دو قاشق غذا خوری عسل، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید برای مخلوط کردن، بهتر است مواد را تو‌ی مخلوط کن بریزید تا مواد کاملاً با یکدیگر ترکیب شود و یک مخلوط نرم تهیه شود. این مخلوط را قبل از حمام کردن روی مو‌های خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس مو‌هایتان را با شامپو شست و شو دهید. برای صاف شدن مو از این ترکیب 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

دو قاشق غذا خوری عسل، سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه، مو‌های خود را آب کشی کنید. شما می‌توانید به این ترکیب یک قاشق غذا خوری آب لیمو و یا دو قاشق غذا خوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

5 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس همه‌ی ماسک را به مو‌های خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد مو‌های خود را بشویید.

 

ماسک تخم مرغ و ماست

یک عدد تخم مرغ، یک چهارم لیوان ماست، یک چهارم لیوان سس مایونز را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا کف کند. سپس این ماسک را به مو‌های خود بمالید و پوست سر را مالش دهید و با یک پلاستیک بپوشانید و یک ساعت صبر کنید. بعد از گذشت یک ساعت مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم با آب سرد بشویید. این ماسک را حداقل هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

 

ماسک موز و تخم مرغ

موز له شده، تخم مرغ، دو قاشق غذا خوری شیر، دو قاشق غذا خوری عسل و یک ونیم قاشق روغن زیتون را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یک دست شود. سپس ماسک را روی مو و پوست سر خود به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس مو‌های خود را با شامپو‌ی ملایم بشویید. هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

چهار قاشق چای خوری آب لیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چای خوری روغن زیتون، سه قاشق چای خوری نشاسته ذرت درون ظرفی بریزید و بر روی دمای ملایم با‌هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن را بر روی مو‌ی خود بمالید و با پلاستیک به مدت یک الی دو ساعت بپوشانید.

 

ماسک آووکادو و روغن بادام و موز

یک آووکادو رسیده را له کرده و با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی مو‌های خود بگذارید و با یک کلاه مو‌ها را نیم ساعت بپوشانید، سپس با یک شامپو‌ی ملایم مو‌های خود را بشویید.

 

ماسک آووکادو و روغن بادام و موز

یک آووکادو رسیده، یک موز رسیده، نصف قاشق غذا خوری روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر خوب ماساژ دهید و نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب ولرم مو‌ها را شامپو کنید. این روش را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

خطرات و عوارض کراتینه کردن مو

خطر سرطان:

کراتین مو حاوی ماده‌ای به نام فرمالدهید است که سرطان زا است. اگرچه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدهید هستند وجود دارند اما این مواد قدرت صاف کنندگی مو‌ها را ندارند.

 

ریزش مو: 

یکی دیگر از عوارض کراتینه ریزش مو است که پس از اولین شست و شو آغاز می‌شود. علاوه بر ریزش مو، نازک شدن مو نیز از عوارض کراتینه است که نیاز به درمان دارویی دارد.

 

واکنش‌های حساسیتی:

کراتینه کردن مو سبب بروز واکنش‌های آلرژی مانند خارش و بروز دانه‌های قرمز رنگ می‌شود. پس اگر زمینه آلرژی دارید این روش را که دو ماه نمی‌تواند دوام بیاورد را انتخاب نکنید.

 

تخریب ساختمان مو:

مو‌ها پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده می‌شوند اما 2 تا 3 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد و مو‌ها خشک و شکننده می‌شوند.

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/hRiJ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.