تأثیر حالت‌های مختلف خوابیدن بر روی پوست صورت

0 664

یک خواب خوب همیشه با وضعیت سلامتی پوست مرتبط است ولی آیا برعکس آن هم صدق می‌کند؟ هر فردی معمولاً عادت به وضعیت خوابیدن خاصی علاقه دارد و این حالت خوابیدن کاملا می‌تواند بر روی پوست صورت تأثیر بگذارد؛ گاه باعث به وجود آمدن جوش صورت شود و یا چین و چروک صورت را بیشتر کند. برخی دیگر از علائم ایجاد شده در اثر وضعیت‌های مختلف خواب شامل پف چشم و تخت شدن گونه در یک سمت صورت هم ممکن است از تأثیرات وضعیت خوابیدن نادرست باشد. وضعیت خواب ما مستقیماً با ظاهر صورت در ارتباط است و روی پوست تأثیر می‌گذارد. با اطلاع از وضعیت نادرست قرارگیری بدن در حین خواب می‌توانید مشکلات پوستی را هم بشناسید.

قرار گرفتن صورت روی بالش

خوابیدن به پشت یکی از بهترین حالت‌های خواب است و در نظر گرفتن زاویه 20-30 درجه برای بدن، باعث جریان بهتر مایعات درون بدن می‌شود. بسیاری افراد عادت دارند به یک سمت بدن یا به روی شکم بخوابند. این نوع وضعیت خوابیدن باعث می‌شود یک سمت صورتتان روی بالشت فشار وارد کند. بالش حاوی باکتری، کرم و دیگر محصولات آرایشی استفاده شده روی پوست صورت شماست. بهترین راه حل این است که رو بالشتی خود را به صورت مداوم با یک رو بالشتی تمیز تعویض کنید چون باعث ایجاد جوش صورت و التهاب صورت می‌شود.

خوابیدن روی شکم

افراد زیادی دوست دارند در حالتی بخوابند که شکمشان روی تشک قرار گرفته است ولی باید بدانید که این حالت خواب، بدترین وضعیت است. زمانی که به خواب می‌روید، پوست باید نفس بکشد ولی در این وضعیت تمام صورت به روی بالشت فشار می‌آورد و فولیکول‌های پوست را مسدود می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود منافذ پوست هم بسته شود، جوش و خطوط صورت پدید آید. همچنین در این وضعیت خواب گردش خون به درستی انجام نمی‌شود، فشاری که وارد می‌شود باعث پف چشم و زیر آن می‌شود. ساختار کلی صورت در این وضعیت برای مدت 8 ساعت تحت فشار بالشت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود چروک زیادی روی پوست به وجود آید. همچنین این وضعیت خواب باعث صاف شدن صورت و چین و چروک زودرس پوست می‌شود. برای اینکه از همه این علائم پیشگیری کنید، بهتر است این وضعیت خواب را ترک کنید.

 

خوابیدن روی یک سمت بدن

این وضعیت خوابیدن نسبت به وضعیت قبلی آسیب کمتری به پوست می‌رساند. هرچند این حالت خواب هم ایده آل نیست. زمانی که به یک سمت بدن خود می‌خوابید، در واقع فشار زیادی به همان سمت بدن وارد می‌شود. این نکته باعث می‌شود در اثر فشار و سایش گونه حالت صاف پیدا کند و چروک پوست در یک سمت صورت پدید آید.همچنین اگر از محصولات مراقبتی پوست استفاده کرده باشید، روی بالشت مالیده می‌شود و جذب پوست نمی‌گردد.

 

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت ایده آل‌ترین وضعیت خواب است. اول اینکه در این حالت فشار چندانی روی پوست صورت وارد نمی‌شود و همین مسئله باعث می‌شود چروک و خطوط کمتری ظاهر گردد، خطوط صورت حالت صاف و تخت پیدا نکنند و ظاهری جوان‌تر و صاف‌تر پدیدار شود. در مقایسه با وضعیت خوابیدن روی شکم یا خوابیدن به یک سمت، مایعات در اطراف چشم انباشته نمی‌شوند و چشم‌ها حالت پف‌دار پیدا نمی‌کنند. همچنین در این وضعیت خواب، صورت با رو بالشتی در تماس نیست و چربی، آلودگی و جرم با پوست صورت در تبادل نخواهد بود. همین مسئله از التهاب و جوش صورت جلوگیری می‌کند. در این وضعیت پوست صورت در طول شب استراحت می‌کند و آرام می‌شود. شاید برای مدتی عادت به این وضعیت برایتان سخت باشد، ولی بدانید که این راه روشی عالی برای نجات پوست صورت است!

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/9lIzy
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.