روش های درمان طبیعی اسکار پوست

0 450

پوست ما به دلایل مختلف مانند تماس با وسایل تیز و برنده ،‌بیماری های پوستی جراحی و … زخم می شود . برخی از زخم ها سطحی هستند و با گذشت زمان خوب می شوند و جای آن نمی ماند ولی برخی از زهم ها هستند که حتی پس از بهبودی اسکار تکشیل می دهند و جای زخم روی پوست باقی می ماند .اسکار انواع مختلفی دارد  :

انواع اسکار

بصورت کلی سه نوع اسکار وجود دارد :

 اسکار هایپرتروفیک
اسکار هایپرتروفیک

 اسکار هایپرتروفیک (برجسته ) : این نوع از اسکارها نسبت به بافت های اطراف برجسته تر است و به شکل برآمده هستند .

 اسکار آتروفیک
اسکار آتروفیک

 اسکار آتروفیک ( فرورفته ) : این اسکارها نسب به بافت اطراف گود رفته تر هستند , و به شکل فرورفتگی هستند .

 اسکار کلوئید
اسکار کلوئید

 اسکار کلوئید : نوع سومی از بافت اسکار هم وجود دارد که در برخی افراد دیده می شود بنام کلوئید ( kelloid ). کلوئید ها در واقع نوعی اسکار هایپرتروفیک هستند اما از زخم فراتر رفته و بزرگ می شوند .

برخی مناطق بدن بیشتر در معرض تولید اسکار هایپرتروفیک هستند. معمولا صورت بهترین ترمیم پوستی را دارد و کمترین میزان اسکار را تولید می کند ، اما متاسفانه مناطقی مانند  گردن ، جلوی قفسه سینه ، سرشانه بسیار در معرض بروز اسکار هایپرتروفیک هستند .

اسکار آکنه نیز نوع دیگری از اسکار است که اصولا در صورت کسانی که آکنه های شدید و چرکی می زنند و یا افرادی که جوش های صورت خود را دستکاری می کنند بروز می کند . عوامل زیادی وجود دارد که موجب ایجاد اسکار می شود درادامه این موارد را با هم دیگر بررسی می کنیم .

علل به وجود آمدن بافت اسکار :

حوادث

نیش حشرات

خاراندن پوست

آکنه

سوختگی

آبله مرغان

پرسینگ پوست

برش های جراحی

واکسیناسیون

روش های درمان اسکار
درمان اسکار

روش‌های درمان قابل استفاده برای رفع انواع اسکار:

روش‌های جراحی

ترمیم پوست با استفاده از لیزر

روش‌های تزریق

پیلینگ و لایه برداری پوست

درم ابریژن

روش های خانگی


روش های خانگی برای رفع اسکار:

آب پیاز و روغن زیتون برای از بین بردن اسکار زخم

استفاده از پیاز برای درمان جای زخم بسیار عالی است . همچنین روغن زیتون خواصی در بازسازی سلول های پوست دارد و ترکیب این دو برای از بین بردن اسکار می تواند موثر باشد .

برای تهیه این ماسک 1/4 یک پیاز را پوره کرده و با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید . به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت روی اسکار قرار دهید و سپس با آب بشویید . هر هفته دو بار از این ترکیب استفاده کنید و شاهد تاثیرات آن باشید .

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای از بین بردن اسکار صورت

روغن اسطوخدوس یا روغن لوندر از بهترین روغن ها برای بازسازی سلول هاست . از این روغن نیز می توان برای زخم های تازه و اسکار هایی که روی صورت وجود دارد استفاده کرد . برای از بین بردن اسکار صورت چند قطره از روغن اسطوخدوس را درون آب ریخته و پس از رقیق شدن ،‌ آن را به صورت خود بمالید . این کار را چندین بار در طول هفته انجام دهید .

خواص سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب برای رفع اسکار صورت

سرکه سیب مانند ی ماده ضد عفونی کننده عمل می کند و برای درمان طبیعی اسکار پوست بسیار مفید است . سرکه سیب شادابی و سلامتی را به شما هدیه می دهد . این سرکه سلول های مرده ای که روی سطح پوست هستند را از بین برده برای همین برای یکدست کردن پوست از سرکه سیب استفاده می کنند .

برای استفاده از سرکه سیب ابتدا مقداری سرکه سیب را با مقداری عسل مخلوط کرده و با استفاده از مقداری پنبه ،‌ به قسمتی که اسکار است بمالید . پس از 10 دقیقه تا 15 دقیقه محل مورد نظر را بشویید . در روز 2 تا 3 مرتبه این عمل را تکرار کنید .

روغن نارگیل مفید و موثر در کاهش عفونت پوست و رفع اسکار صورت

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا مقداری گرم شود . روغن را برای چند دقیقه روی صورت ماساژ داده و بگذارید روغن روی صورت بماند .

روغن نارگیل فواید زیادی دارد . این روغن عفونت پوست را کاهش می دهد و بیمایی مانند اکنه ،‌ ورم های پوست و اگزما را به خوبی درمان می کند . روغن نارگیل از تشکیل اسکار جلوگیری می کند .

لیمو ترش

لیمو برای رفع اسکار صورت

لیمو ماده مغذی برای بدن و بخصوص پوست است. هر روز و روزی دو بار اب لیمو را روی اسکار بمالید. نیم ساعت صبر کنید و سپس آن ناحیه را با آب بشویید. این روش را تا زمانی که اسکار به کلی رفع شود ادامه دهید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/XWnh4
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.