معجزه روغن کرچک برای رشد مو

0 602

یکی از روغن هایی که به تقویت فولیکول های مو و تقویت رشد مو و محافظت در برابر ریزش مو کمک می کند روغن کرچک می باشد . در سال های گذشته استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از راه حل های طبیعی برای رشد مو و سلامت مو استفاده می شده و نتیجه خوبی را نیز داشته است .

کاهش شوره سر ،‌ افزایش رطوبت پوست سر ،‌درخشان شدن مو از جمله مزایای استفاده از روغن کرچک برای مو می باشد . این روغن از دانه کرچک که سرشار از ریسینولئیک است به دست می آید . در ادامه به فواید بیشتر این روغن طبیعی می پردازیم .

روغن کرچک و خواص بی نظیر روغن کرچک چیست ؟ | ویکی سرا

فواید روغن کرچک برای مو

همانطور که در قبل تر اشاره شد این روغن می تواند به طور چشمگیری رشد مو را افزایش دهد . برخی افراد که از این روغن استافده کرده اند ادعا دارند که استفاده از این روغن باعث رشد 5 برابری مو نسبت به حالت عادی خود دارد .

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

نحوه استفاده از این روغن بدین صورت است که چند قطره از این روغن را روی پوست سر بمالید . می توانید بر قسمت های دیگر مو یعنی وسط و نوک تار های مو را هم ماساژ دهید . این عمل باعث می شود تا از شکستگی مو جلوگیری کند . بهتر است این ماسک را تا 2 ساعت روی سر بگذاری تا خوب اثر کند . سر خود را با کلاه پوشانده و پس از گذشت 2 ساعت موهای خود را بشویید .

این عمل را هر هفته یک مرتبه انجام دهید . استفاده بیش از حد ممکن است مشکلات دیگری را داشته باشد مانند کدر شدن مو .

روغن کرچک به دلیل سنگین بودن و سخت تر پاک شدن از روی مو بهتر است با روغن های گیاهی دیگر مانند روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب شود تا هم بهتر روی سر قرار بگیرد و هم بوی روغن کرچک کمتر شود .

جادوی روغن کرچک برای رشد، سلامت و درخشندگی موی سر شما - مجله سلامت سبز

عوارض جانبی روغن کرچک 

هر چیزی را باید به اندازه مصرف کرد افراط و تفریط همیشه در برخی مسائل ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد . مصرف مقدار زیاد روغن کرچک نیز می تواند مضر باشد و مشکلاتی از جمله سرگیجه ،‌توهم ،‌ غش ، اسهال ،‌ حالت تهوع ،‌ تنگی گلو و تنگی نفس و … را داشته باشد .

نکاتی برای مصرف روغن کرچک

از آنجایی که این روغن بسیار سنگین است و لکه آن به سختی پاک می شود بهتر است در زمان استفاده از آن برای مو لباسی که نگران لکه شدن هستید را استفاده نکنید .

روغن کرچک میتواند موجب لکه شدن حوله ها نیز بشود ،‌لذا قبل از اینکه مشغول خشک کردن مو ها با حوله شوید اطمینان داشته باشید که سر خود را به خوبی شسته اید .

اگر مشکل ریزش مو داشتید و از روغن کرچک برای درمان استفاده کردید و نتیجه ای نداشت بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا امکان دارد که مشکلی در سلامت شما باشد .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/yTixw
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.