قیمت تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه محاسبه میشود

0 906

تولید محتوا یکی از روش های جذب مخاطب در سایت های اینترنتی می باشد. در تولید محتوا فاکتورهای بسیاری برای هزینه ی نهایی تاثیر گذار می باشد.

تولید محتوا یکی از روش های متعدد تبلیغاتی می باشد که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. تولید محتوا می تواند بسیار متنوع در سایت های مختلف ارائه شود و باتوجه به کیفیت و نوع آن می تواند هزینه های متفاوتی را برای شما به همراه داشته باشد. اینکه چه نوع محتوایی برای افزایش بازدید سایت مناسب می باشد کاملا بستگی به نوع فعالیت شما و جامع هدف مشتریان دارد. به طور قطع نوع محتوایی که برای یک وبلاگ علمی آموزشی تولید می شود با یک سایت فروش و خدمات کاملا متفاوت از همدیگر خواهند بود. شاید محتوایی که برای یک سایت یا فضای مجازی بازخورد خوبی به همراه داشته برای یک شرکت اینترنتی نتیجه ی کاملا منفی به همراه داشته باشد.

انواع تولید محتوا و انواع کسب و کار

حتی کوچکترین کسب و کارها برای معرفی صحیح خود و در نهایت رشد اقتصادی احتیاج به تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت خود دارند. اما سوال اصلی اینجاست که چه نوع محتوایی را برای معرفی خود استفاده کنیم. ابتدا باید با انواع محتوایی که وجود دارد آشنایی داشته و ویژگی های آن را بشناسید. به طور کلی تولید محتوا به دو دسته ی کلی محتوای متنی و تصویری تقسیم بندی می شود. و هر کدام از این محتواها به چهار دسته ی آموزشی، اطلاع رسانی، تفریح و سرگرمی و تولید محتوا ترغیب مخاطب تقسیم می شوند. تمامی محتواهای ذکر شده با هدف مشخصی تولید و ارائه می شوند. به طور مثال محتواهای آموزشی بیشتر با هدف تولید یک پکیج آموزشی در زمینه های تخصصی و کاربردی می باشد، و اینکه این محتوای آموزشی به صورت متنی باشد یا در قالب فیلم آموزش کاملا به نوع تخصص بستگی دارد.

تولید محتوا اطلاع رسانی بیشتر با هدف اعلام اخبار و وقایع مستند می باشد معمولا در قالب محتواهای متنی به مخاطب عرضه می شود. محتواهایی که در دسته ی تفریح و سرگرمی قرار می گیرند، بیشتر در مورد مسائل عام تر می باشد و صرفا جنبه ی وقت گذرانی برای مخاطب دارد. اما محتواهایی که برای شرکت های خدماتی و تولیدی ساخته می شود باید به گونه ای باشد که مخاطب را ترغیب به استفاده از محصولات کند؛ به عبارتی مخاطبان را به مشتری تبدیل کند.

قالب محتوا تعیین کننده قیمت تولید محتوا

یکی از فاکتورهای تعیین قیمت در تولید محتوا قالب و ساختاری می باشد که محتوا در چارچوب آن ساخته و پرداخته می شود. به عنوان مثال اگر محتوای متنی برای وبلاگ و سایت خود سفارش می دهید، تعرفه های قیمتی محتوای تولید شده بسته به روش آن متفاوت می باشد. محتواهای متنی به دو صورت ترجمه ای و تالیفی می باشد که به طور معمول محتواهای تالیفی به دلیل وقت و زحمت بیشتری که دارند عمدتا هزینه ی بیشتری نسبت به محتواهایی که از طریق ترجمه متون لاتین تولید می شوند، دارند.

در محتواهای تصویری نیز همین موضوع صادق می باشد. البته این نوع از محتواهای تولید شده بیشتر مناسب شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام مناسب می باشد. محتواهای تصویری در قالب پوسترهای تبلیغاتی، عکس، انیمیشن کوتاه، اینفوگرافی و …تولید می شوند که هرکدام با توجه به سبک کاری و ابزارهایی که نیاز دارد، اختلاف قیمت در آنها کاملا مشهود می باشد. به طور قطع هزینه ی یک انیمیشن یا فیلم کوتاه 2 دقیقه ای از یک پوستر تبلیغاتی بیشتر می باشد و سیستم های قوی تری برای تولید آن نیاز می باشد که همین موضوع باعث افزایش قیمت آن می شود.

خرید رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر رتبه بندی سایت

رپورتاژ نوعی از محتوای تبلیغاتی می باشد که در آن نویسنده سعی می کند اطلاعات جامعی را در یک قالب نوشتاری جذاب و داستان مانند به مخاطب منتقل کند. رپورتاژ باعث افزایش بازدید سایت و ارتقاء رتبه ی سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. در واقع هدف از این نوع تولید محتوا معرفی محصولات و تبلیغ برای آنها می باشد تا مشتریان بیشتری را برای خرید مجاب کند. هدف دوم رپورتاژ آگهی توجه به اصول سئو و نگارش مقاله تبلیغاتی می باشد که باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. اگر از بنرها و سایر روش های تبلیغاتی نتیجه ی دلخواهتان را دریافت نمیکنید، استفاده از این روش تولید محتوا می تواند سیل مخاطبان و مشتری ها را به سمت سایت شما سرازیر کند. یکی از دلایلی که مخاطبان به این سبک محتوایی بیشتر جذب می شوند: دریافت اطلاعات مفید از خدمات و محصول می باشد و قبل از اینکه برای خرید اقدام کنند، با محصول آشنایی کامل پیدا خواهند کرد.

چند تعرفه برای برآورد هزینه محتوای تولید شده

امروزه کار تولید محتوا بسیار رواج پیدا کرده و همه گیر شده است و می توان آن را جزء مشاغلی دانست که در آینده به یک حرفه ی تخصصی مبدل خواهد شد. از جمله فاکتورهایی که در تعیین هزینه های تولید انواع محتوا تاثیر گذار خواهد بود؛ می توان به کیفیت آن اشاره داشت. بسیاری از شرکت هایی که کار تولید محتوا را بر عهده دارند، هزینه و دستمزد نویسنده را بر اساس تعداد کلمات نگارش شده برآورد می کنند که کار چندان منطقی و اصولی نمی باشد. شاید یک محتوای 500 کلمه ای که مرتبط با موضوعات فنی و مهندسی می باشد به مراتب کار سخت تری نسبت به محتواهایی که مربوط به تفریح و  سرگرمی ست، باشد. می توان یکی از فاکتورهای تعیین قیمت را زمان گذاشت؛ یعنی بر اساس زمانیکه یک محتوا احتیاج به ساخت و یا نگارش دارد، برآورد هزینه انجام شود.

چگونه محتوا را سفارش دهیم؟

بسیاری از شرکت ها و سایت هایی که کار تولید محتوا را به صورت تخصصی انجام می دهند برای رفاه حال مشتریان و کاهش هزینه ها پکیج های مختلفی را ارائه می دهند. به عنوان مثال اگر شما یک محتوای 1000 کلمه ای را سفارش دهید باید حدود 20 هزار تومان بابت آن بپردازید. اما در پکیج های محتوا مثلا بابت 200 محتوای 500 کلمه ای یا 1000 کلمه ای چیزی در حدود 700 هزار تومان می پردازید یعنی حدودا برای هر محتوا 30 درصد تخفیف گرفته اید. پس اگر کسب و کاری دارید که احتیاج به تبلیغات اینترنتی و تولید محتوای حرفه ای دارید، بهترین گزینه استفاده از پکیج های ارائه شده می باشد که از حالت سفارش تک محتوا مقرون به صرفه تر می باشد.

زبان نگارش محتوا

حتی در کشورهایی مانند ایران بعضی از سایت ها محتوای خود را به زبانی غیر زبان فارسی منتشر می کنند. که در همین راستا نیز مترجمان و نویسندگان زیادی هستند که به نگارش محتوا می پردازند. البته باید متذکر شد که تولید انواع محتوای متنی به زبان های لاتین نیز باعث افزایش هزینه های سایت خواهد شد که بیشتر مناسب شرکت های بین المللی می باشد.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/dqmX
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.