طرز تهیه لازانیای اسفناج – غذایی مدرن و خوشمزه

0 649

لازانیای اسفناج از جمله غذا‌های مدرن و بسیار لذیذ است که ارزش غذایی بسیار زیادی داشته و به عنوان یک وعده غذایی کامل و یا یک میان‌وعده مقوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسفناج یکی از ترکیبات اصلی موجود در لازنیای اسفناج است که از جمله سبزیجات بسیار مهم و مفید در سبد غذایی افراد گیاهخوار به شمار می‌آید. اسفناج حاوی میزان بسیار زیادی از ویتامین‌ K بوده و به دلیل داشتن یکی از اصلی‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن یعنی عنصر آهن، در درمان کم‌خونی و مشکلات ناشی از آن بویژه بانوان شهرت بسیار زیادی دارد. فیبر موجود در اسفناج از بروز یبوست و مشکلات گوارشی پیشگیری نموده و امگای 3 فراوان موجود در اسفناج در حفظ سلامت استخوان‌ها، پوست و مو و دستگاه گردش خون نقش بسیار مؤثری دارد.

مواد مورد نیاز جهت تهیه لازنیای اسفناج برای 4 نفر

لازانیای اسفناج

  • برگه لازانیا 1 بسته
  • اسفناج 1 کیلو گرم
  • پنیر پیتزا یا پارمسان 300 گرم
  • سینه مرغ 2 عدد متوسط
  • آرد سفید 1 قاشق غذا‌خوری
  • شیر 1 لیوان
  • خامه (در صورت دلخواه) 1 قاشق غذا‌خوری
  • کره 1 قالب
  • روغن نصف پیمانه
  • نمک و ادویه‌جات (زردچوبه، پودر پاپریکا و فلفل سیاه) به میزان لازم

مرحله اول: قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم از اسفناج‌هایی با برگ‌ها جوان و نرم استفاده نموده و پس از شستشو برگ‌های اسفناج به شکل سالم و چاقو نخورده، بخار‌پز نمایید. برگ پخته شده اسفناج‌ها را کنار گذاشته و سراغ مرحله بعدی بروید.

مرحله دوم: سینه مرغ را قبل از پختن به قطعات مربعی شکل کاملاً کوچک (به اندازه حبه قند) برش زده و اجازه دهید خوب بپزند. بهتر است ادویه‌جات و نمک را به تکه‌های سینه مرغ اضافه نمایید تا لازانیا اسفناج طعم بهتری داشته باشد.

مرحله سوم: در این مرحله تهیه لازانیا، سس بشامل را تهیه نمایید. سس بشامل از اصلی‌ترین ترکیبات طعم دهنده به غذای شما می‌باشد، از اینرو در تهیه آن حوصله زیادی به خرج دهید. برای این کار، ابتدا یک قالب کره را داخل ماهیتابه یا ظرف مورد نظر انداخته و نصف پیمانه روغن را به آن اضافه کنید. اضافه کردن روغن از سوختن کره جلوگیری کرده و سوختن آن را کاهش می‌دهد. آرد را به ترکیب کره و روغن اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. حدوداً 60 ثانیه آرد را با روغن مخلوط کرده تا رنگ آرد از سفید به طلائی تغییر یابد. در این مرحله شیر را (بهتر است شیر سرد و یا ولرم باشد، تا حد امکان از شیر داغ استفاده نکنید) آرام آرام به آرد اضافه کرده و با یک قاشق مناسب ترکیب را هم بزنید. تا جایی به هم زدن را ادامه دهید که یک مخلوط قوام‌دار و روان به دست آمده و تکه‌های گلوله شده آرد در آن مشاهده نشود. زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کمی سس بشامل خنک شود. در این مرحله در صورت دلخواه مقداری خامه پر‌چرب به سس افزوده و آن  را خوب مخلوط نمایید. اگر طعم خامه را دوست ندارید و یا به آن حساسیت گوارشی دارید می‌توانید این مرحله را حذف نموده و از افزودن خامه، صرف نظر نمایید.

لازانیای اسفناج

مطالب مرتبط

مرحله چهارم: پنیر پیتزا یا پارمسان را به نیمی از سس بشامل اضافه کرده و مخلوط نمایید.

مرحله پنجم: تکه‌های مرغ و برگ‌های پخته شده اسفناج را به سس بشامل محتوی پنیر پیتزا اضافه کرده و ترکیب را کنار بگذارید.

مرحله ششم:  یک ظرف مناسب را پر از آب جوش کرده و روی شعله گاز قرار دهید. 1 قاشق نمک و 1 قاشق روغن مایع را به آب جوش اضافه کرده و برگه‌های لازانیا را داخل آب جوش غوطه‌ور نمایید. حدود بیست دقیقه به برگه‌ها فرصت داده و آن‌ها را آبکشی کنید. شما می‌توانید لازانیا اسفناج را هم به شکل لقمه‌ای و هم به شکل قالبی تهیه نمایید. به منظور تهیه لازانیا اسفناج به شکل لقمه‌ای یک عدد از برگه‌های لازانیا را برداشته و یک قاشق از ترکیبات آغشته شده به سس بشامل را داخل برگه بریزید. برگه لازانیا را کاملاً رول کرده و داخل یک ظرف مناسب مقاوم در برابر گرمای فر و آغشته به روغن قرار دهید. دانه دانه برگه‌های لازانیا را مانند همین مرحله آماده کرده و در ظرف بچینید. باقیمانده سس بشامل را روی برگه‌های لقمه‌ای ریخته و کاملاً در سطح آن‌ها مسطح و یکنواخت پخش کنید. مقداری پنیر پیتزا رنده شده و یا پارمسان را در سطح لازنیا‌ها پخش کرده و ظرف را به مدت 40 دقیقه  در فری که از پیش با دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید.

در تهیه لازانیا اسفناج به شکل قالبی، برگه‌های لازانیا را به شکل ردیفی در یک ظرف مناسب کنار هم چیده و روی آن‌ها را با ترکیب تهیه شده بپوشانید، دوباره لایه بعدی را با برگه‌های لازانیا پوشانده و این کار را تا لایه آخر ادامه دهید. مراحل بعدی آماده‌سازی لازانیا قالبی کاملاً مشابه لازانیا اسفناج لقمه‌ای است و تفاوتی با آن نخواهد داشت. توصیه می‌کنیم، لازانیا اسفناج را به همراه زیتون و گوجه تزئینی میل نموده و از طعم و خواص بی‌نظیر آن لذت ببرید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/MoVi
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.