طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

0 849

افرادی که تا حالا لیموهای بازاری خریدن باید بدونن که عطر و طعم این لیمو عمانی خانگی بی نظیره و به هیچ وجه قابل مقایسه با بهترین و گرونترین لیمو عمانی‌های بازاری نیست. مخصوصاً که دیگه لیموهای چینی تو بازار اومده که ظاهرش خیلی خوبه ولی تلخ و بدمزه است. در ضمن درست کردن به این روش خیلی هم به صرفه است.

لیمو عمانی خانگی

عطر این لیموها به قدری زیاده که وقتی داخل غذا ریخته میشه تازه متوجه می‌شید لیمو عمانی که میگن یعنی چی؟ حالا بریم سراغ طرز تهیه لیمو عمانی خانگی که خیلی هم آسونه. بسته به مقدار مصرفتون اگر هر سال به طور متوسط دو کیلو لیمو ترش بگیرید و لیمو عمانی درست کنید تا یک سال براتون کافیه.

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

مواد لازم:

لیمو ترش درشت و زرد یک کیلو
سرکه یک فنجان
نمک هم مقداری
ابتدا لیموها رو شسته و خشک کنید. بعد روش نمک بپاشید و به مدت یک روز کناری بزارید. هدف از این کار اینه که پوست لیموها نازک بشه.

لیمو عمانی خانگی
بعد از یک روز لیموها رو بشورید و داخل قابلمه‌ایی که آب و سرکه رو جوش آوردین بریزین و اجازه بدین یک دقیقه بجوشه. بعد هم داخل ابکش بریزید امادیگه روش اصلاً آب نگیرید.
بعد از خنک شدن لیموها رو با خلال دندون چند تا سوراخ ریز بکنید. این کار هم برای اینه که داخل لیموها هوا بره و زود خشک بشه و کپک نزنه و بعد هم روی پارچه‌ایی در آفتاب پهن کنید. بستگی به درجه هوا داره ولی حدوداً پانزده روز برای هوای این روزهای تهران کافیه. بعد از این زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار بدید تا کاملاً خشک بشه .
بعد هم می‌تونید مقداری از اون رو خرد کنید و هسته‌هاش رو در بیارید و پودر کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/BYwR
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.