طرز تهیه پیراشکی هندی غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ!

0 792

آموزش طرز تهیه پیراشکی هندی خوشمزه

پیراشکی هندی غذایی خوشمزه و لذیذ است که طعم آن با تمام پیراشکی‌هایی که خوردید تفاوت دارد و خوشمزه تر است. این غذا دارای کالری زیادی است و برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

پیراشکی انواع مختلفی دارد که هر کدام ترکیبات خاص خود را دارند. پیراشکی را می‌توانید به عنوان میان وعده و به صورت عصرانه هم میل نمایید. اگر به دنبال یک تنوع غذایی هستید پس پیراشکی را تدارک ببینید و اگر می‌خواهید که خیلی راحت‌تر آن را تهیه کنید می‌توانید مواد آماده را از بازار تهیه کنید.

 

البته توصیه می‌کنیم در منزل خودتان مواد اولیه را تهیه کنید زیرا بهداشتی‌تر و سالم‌تر است. در مصرف پیراشکی هم زیاده روی نکنید زیرا در صورت زیاده روی می‌تواند مضر باشد.

 مواد لازم

200 گرم گوشت چرخ کرده

3 عدد گوجه فرنگی

100 گرم کره

2 حبه سیر

250 گرم خمیر ناگت

یک پیمانه جعفری

1 قاشق ادویه کاری

1 عدد پیاز

فلفل و نمک به میزان لازم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه

کره را در ماهیتابه بیندازید و پس از اینکه آب شد و داغ شد، پیازهای خرد شده را در آن بیندازید و سپس گوشت را اضافه کنید و با ادویه کاری تفت دهید تا طعم گوشت خوب شود.

در مرحله بعد گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید، سبزی جعفری را خرد کنید، سیر را ریز کنید و سپس له کنید و تمام این مواد را با فلفل به گوشت اضافه کنید.

روی یک صفحه یکدست و صاف کمی آرد بپاشید، خمیر باگت را روی آن پهن کنید و آن را شکل مربع با اندازه‌های کوچک ببندید، از موادی که به دست آمده است در میان خمیر بگذارید و مثلثی شکل آن‌ها را بچینید. برای اینکه مواد از خمیر بیرون نزند و زبایی ظاهری‌اش را از دست ندهد با انگشت سر خمیر را فشار دهید و سپس آن را در ماهیتابه به همراه روغن مورد نیاز سرخ کنید.

با توجه به اینکه مردم کشور هند طبع تند و تیزی دارند افراد زیادی عاشق غذاهای هندی هستند و شما هم می‌توانید با توجه به ذائقه خود غذا را تند کنید.

نوش جان.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/aMzk1
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.