طرز تهیه حلوای کاکائویی یا شکلاتی همراه با نکات کلیدی

0 841

حلوای شکلاتی یا همان حلوای کاکائویی نوعی حلوای بسیار خوشمزه و آسان با رنگی تیره است که معمولاً می‌تواند به صورت مجزا یا برای تزیین در کنار انواع حلواهای دیگر سرو شود.

حلوای شکلاتی مجلسی ظاهری زیبا دارد و می تواند در تزیین حلوا کار شما را خیلی راحت کند. در طرز تهیه‌ی حلوای شکلاتی ما از پودر کاکائو استفاده کرده‌ایم. اما شما می‌توانید برای پخت این حلوا، شکلات تخته ای یا نوتلا هم اضافه کنید. در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید به حلوا قهوه هم اضافه کنید تا تیره تر و خوش عطر تر شود. اما به شما اطمینان می دهیم اگر دستور حلوا شکلاتی ساده را که در ادامه ی مطلب آمده، مو به مو اجرا کنید، یک حلوای شکلاتی خوشمزه و با کیفیت خواهید داشت. پس در ادامه مطلب با مجله‌ی تفریحی و سرگرمی روزگار همراه باشید.

مواد لازم:

  • آرد 2 پیمانه
  • کره 50 گرم
  • شکر 1 و 3/4 پیمانه
  • آب 2 و 1/2 پیمانه
  • روغن جامد 1 پیمانه
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه نمودن حلوا کاکائویی ابتدا باید آرد را دو مرتبه الک کنید. یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و آرد را در آن بریزید. آرد را تا حدی تفت دهید که به مرور رنگ آن تغییر کرده و بوی خامی آرد از بین برود. باید به طور مداوم آرد را با قاشق بهم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد. برای این کار حوصله به خرج دهید و حدود 25 تا 35 دقیقه زمان بگذارید.

حلوای کاکائویی

مرحله دوم:

وقتی رنگ آرد کرم رنگ شد، آن را از روی حرارت بردارید و در کناری قرار دهید. در یک قابلمه آب و شکر را روی حرارت بگذارید و بهم بزنید تا حل شوند و حالت شربت پیدا کنند. باید صبر کنید به مدت 5 دقیقه با هم بجوشند تا شربت شما غلیظ شود.

مرحله سوم:

در قابلمه‌ی دیگر روغن جامد و کره بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملاً ذوب شوند. کره و روغن را با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه حلوا شکلاتی می‌بایست پودر کاکائو را دو یا سه مرتبه الک کنید و کم کم به آرد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید.

سپس دوباره ماهیتابه‌ی آرد را روی حرارت بگذارید و مخلوط روغن و کره‌ی ذوب شده و داغ را به آن اضافه کنید. به آرامی اما به طور پیوسته مواد را با هم بهم بزنید تا کاملاً حل شوند.

حلوای کاکائویی

 مرحله پنجم:

پس از این که آرد به طور کامل با روغن و کاکائو ترکیب شد، وقت آن است که شربت شکر و آب را به صورت داغ اضافه کنید. بهم زدن مواد روی حرارت ملایم ادامه دهید تا حلوای شکلاتی شما غلیظ شود.

حلوای کاکائویی

مرحله ششم:

هم زدن حلوا روی حرارت را باید تا حدی ادامه دهید که حلوا کاکائویی مانند عکس زیر، سفت شود و قوام بیاید.

مرحله ششم:

 مرحله آخر:

وقتی حلوا آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بکشید. از خلاقیتتان یا نمونه‌های مختلف برای تزیین حلوا استفاده کرده و حلوا شکلاتی را نوش جان کنید.

 نکات کلیدی تهیه حلوای کاکائویی

  1. در حلوای کاکائویی به خاطر داشتن عطر کاکائو نیازی به استفاده از گلاب و هل نیست. اما در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را اضافه کنید.
  2. می‌توانید آرد را پس از تفت دادن یکی دو مرتبه‌ی دیگر الک کنید تا حلوا با کیفیت تر شود. همچنین استفاده از پودر قند احتمال باقی ماندن دانه‌های شکر در حلوا را به صفر می‌رساند. اگر قصد دارید حلوا کاکائویی مجلسی تهیه کنید، این نکات را رعایت نمایید.
  3. شیرینی این حلوا به خودتان بستگی دارد. اگر دوست دارید حلوا زیاد شیرین نباشد از شکلات‌‎های تلخ با درصدهای بالاتر استفاده کنید.
  4. اگر می‌خواهید حلوا کاکائویی را به کمک ماسوره در نان بستنی‌های آماده، خالی کنید؛ باید حلوا را کمی رقیق تر تهیه کنید. برای رقیق تر شدن حلوا می‌توانید یک الی دو قاشق آب به آن اضافه کنید. در ضمن نان بستنی یا شیرینی میکادو را نیز می‌توانید خودتان در خانه تهیه نمایید.
  5. اگر می‌خواهید حلوای دو رنگ مجلسی تهیه کنید، حلوای دو رنگ زعفران و کاکائو به خاطر رنگ متضادشان، زیباترین گزینه در بین حلواهای دو رنگ هستند. اگر در مورد حلوای زعفرانی سؤالی دارید؛ می‌توانید به مطالب آشپزی قبلی موجود در سایت سر بزنید.
  6. طرز تهیه حلوای شکلاتی قالبی به این صورت است که باید نصف میزان آرد سفید، آرد نخودچی به حلوا اضافه کنید. آرد نخودچی را هم باید الک کرده، تفت دهید و بعد به آرد سفید اضافه کنید. پس از انجام بقیه مراحل تهیه حلوا، می‌بایست حلوای شکلاتی را 20 دقیقه در فریزر بگذارید و بعد از قالب جدا کنید.
  7. طرز تهیه حلوا با روکش شکلات فقط یک مرحله بیشتر دارد و آن هم این است که: باید به مقدار لازم شکلات تخته ای ذوب کنید و آن را روی حلوا بریزید تا خودش را بگیرد و سفت شود. می‌توانید از شکلات سفید و خلال بادام و پسته نیز در این روش استفاده کنید.

منبع: irancook

 

3.2/5 - (9 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/mcN1n
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.