طرز تهیه مربای به

0 797

مواد لازم برای تهیه مربای به:
به 4 عدد (یک کیلوگرم)
شکر 1 الی 1/5 کیلو
گردوی خرد شده به میزان لازم
گلاب به میزان لازم
دارچین به میزان لازم
عرق هل به میزان لازم

طرز تهیه مربای به:
به را تکه تکه کنید و به تکه‌های نازکی برش بزنید، سپس آب و شکر را با هم مخلوط کنید و به‌ها را درون آب و شکر بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید تا آرام آرام بپزد. درب ظرف را از همان اول بگذارید این امر موجب تغییر رنگ به‌ها می‌شود و تقریباً قرمز رنگ می‌شوند.

اگر دوست داشتید گردو‌ها نرم باشند آن‌ها را حدودا یک ساعت قبل از آماده شدن مربا داخل آن بریزید و اگر دوست نداشتید نرم باشند در مرحله آخر با گلاب و … به آن اضافه کنید. زمانی که مربای به کاملاً خوشرنگ شد و شهد آن به غلظت مناسب رسید به آن گلاب و عرق هل یا عرق دارچین و یا مخلوطی از هر سه را اضافه کنید؛ و حرارت را خاموش کنید.

روش دوم برای “طرز تهیه مربای به”:

مواد لازم برای مربا به:
به ١ کیلو
شکر ١ کیلو
گلاب 2 قاشق غذاخوری
هل کمی
آب به مقدار لازم

طرز درست کردن مربای به:

برای طرز تهیه مربای به ابتدا به‌ها را بشویید و پوست آن را بگیرید و به روش دلخواه خرد کنید و سپس داخل قابلمه بریزید و تا جایی که روی آن را آب بگیرد آب بریزید و اجازه بدهید روی حرارت بماند تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب به جوش آمد شکر را بریزید و در قابلمه را بگذارید 1 ساعت بعد در قابلمه دمکنی بگذارید و مربا را دم بگذارید 3_4 ساعت که گذشت دمکنی را بردارید و هل و گلاب را بریزید مجدداً 1 ساعت دیگر اجازه بدهید روی حرارت بماند در آخر کمی آبلیمو بزنید و وقتی یکی دو جوش خورد زیر قابلمه را خاموش کنید.

نکاتی برای طرزتهیه مربای به:

  • مربای به اگر خوب تهیه شود بسیار خوشرنگ و زیبا می‌شود که در ضمن خیلی خوشمزه هم هست در غیر این صورت قهوه‌ای رنگ و حالت له شده به خود می‌گیرد.
  • برای قرمز شدن مربا به بهتر است آن را در قابلمه مسی بپزید.
این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/rnJMa
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.