طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ و نکاتی برای خوشمزه کردن این غذا

0 570

در این بخش آشپزی روش تهیه همبرگر مرغ و قارچ که غذای خوشمزه و رژیمی است را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید خیلی راحت در منزل آن را تهیه کنید.

برای تهیه این غذای خوشمزه شما نیاز به کمی گوشت مرغ چرخ کرده و ادویه‌های دلخواه دارید و می‌توانید این غذا را به عنوان ساندویچ میل کنید و یا به صورت کتلت مرغ و قارچ در کنار برنج آن را سرو کنید.

افرادی که میلی به گوشت قرمز ندارند و بدنبال غذای رژیمی هستند می‌توانند این غذای خوشمزه را مصرف کنند.

مواد لازم

آرد سوخاری نصف لیوان

روغن سبزیجات 4 قاشق غذاخوری

فلفل پوبلانو یک عدد

آویشن 1 قاشق غذاخوری

پیاز سفید بزرگ 2 عدد

سینه مرغ 750 گرم

ران مرغ یک عدد

ورق پنیر گودا 4 عدد

قارچ نیم کیلو

سیر 2 حبه

کره 2 قاشق چای خوری

نان برگر گندمی کامل 4 عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه همبرگر مرغ و قارچ در ابتدا قارچ را تمیز کنید و خرد کنید و در تابه بدون روغن بینداید و کمی تفت دهید تا آب آن بخار شود و سپس زیر تابه را خاموش کنید و بگذارید تا قارچ‌ها خنک شوند.

سینه و ران مرغ را فیله کنید و به صورت مکعبی خرد کنید، سپس قارچ‌های خنک شده را به مرغ اضافه کنید.

حالا پیازهای ورق شده را با 2 حبه سیر به مود قبلی اضافه کنید و سپس تمام مواد را با هم چرخ کنید و یا آن را در غذاساز بریزید و خوب پوره کنید. سپس آویشن، نمک، فلفل، زردچوبه و نصف بیوان آرد سوخاری را اضافه کنید و تمام مواد را خوب ورز دهید تا به خورد هم بروند.

سپس یک مشت از مواد را بردارید و در داخل یک پلاستیک فریزر صاف و یکدست کرده و به شکل دایره ای پهن و بدون ترک درآید.

حالا برگر شما آمده شده است و می‌توانید برای سرخ کردن آن، درون یک تابه نچسب کمی روغن بریزید و بگذارید تا روی حرارت مقداری داغ شود. سپس برگر را درون تابه قرار دهید و دو طرف آن را سرخ کنید، حرارت زیر آن را کم کنید تا خوب پخته شود و مغز پخت شود.

اگر مایل هستید می‌توانید در این مرحله از روش تهیه همبرگر مرغ و قارچ، یک پنیر گودا یا پنیر پیتزای ورقه‌ای را بر روی برگرها قرار دهید، سس درب تابه را به مدت 20 دقیقه ببندید تا پنیر آب شود. حالا می‌توانید همبرگر آماده شده را لای نان بگذارید و با گوجه فرنگی، خیارشور، پیاز، جعفری و سس میل کنید.

 

نکاتی برای خوشمزه شدن همبرگر

برای تهیه این فست فود باید حتما از ران استفاده کنید و در غیر این صورت برگر شما سفت می‌شود. اگر فقط گوشت سینه موجود بود، حتما باید 50 گرم کره نرم شده را با مواد مخلوط کنید تا از سفتی آن کاسته شود.

می توانید از قبل مواد همبرگر را آماده کنید و در یخچال نگهداری کنید و سپس روز بعد سرخ کنید.

این غذا بسیار پرطرفدار است و استفاده از ادویه‌های مختلف و ترکیبات دیگر مانند پنیر گودا و یا پنیر ورقه‌ای بستگی به ذائقه شما دارد.

اگر مایل هستید، می‌توانید نان همبرگر را از قبل گرم کنید، برای این منظور نان را باید به مدت 5 دقیقه در فر با دمای 350 درجه سانتی گراد قرار دهید و یا اینکه به مدت 1 دقیقه در ماهی تابه گرم کنید تا حالتی ترد داشته باشد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Ierj7
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.