طرز تهیه کوفته عربی خوش رنگ و لعاب

0 489

کوفته عربی یکی از غذاها و پیش غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ است که در اکثر رستوران های عربی به عنوان غذای اصلی طبخ و سرو می گردد. این کوفته بسیار ترد است و از رنگ و لعاب بسیار جذابی برخوردار می باشد. کوفته عربی پیشنهادی ویژه برای سفره های افطاری، مهمانی و مجالس است. این کوفته از غذاهای اصلی منوی رستوران های عربی در ایران است و از جمله پیش غذاهای دائمی و محبوب در سفره های کشورهای عربی مانند لبنان به شمار می آید. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه 4 عدد کوفته عربی متوسط

مواد مورد نیاز جهت تهیه 4 عدد کوفته عربی متوسط

  • برنج            3 پیمانه
  • زعفران و یا زردچوبه                   به میزان لازم
  • پیاز رنده شده                          1 عدد
  • گوشت چرخ کرده                   100 گرم
  • رب گوجه فرنگی                     1 قاشق غذاخوری
  • جعفری و یا گشنیز                 50 گرم
  • روغن                                   2 پیمانه
  • نمک و ادویه جات                     به میزان لازم

مرحله اول: برنج را تمیز شسته و آن را به شکل دمی طبخ می نماییم. توجه داشته باشید برنج کاملا نرم و خمیری شکل باشد. برای این کار بهتر است برنج را با میزان بیشتری از آب نسبت به حالت عادی دم گذاشته تا حالتی نرم داشته باشد. میزان مورد نیاز نمک را به برنج اضافه نموده و در صورت دلخواه بسته به ذائقه خودتان می توانید از زعفران دم کشیده و یا زردچوبه در داخل برنج استفاده نمایید.

نکته مهم: کوفته عربی در کشورهای عربی زبان از زردچوبه تهیه شده و در مناطق دیگر با ادویه های دیگر عربی و هندی و گاها زعفران تهیه می شود.

مرحله دوم: پیاز را به شکل رنده شده آماده نموده و در میزان کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و اجازه دهید کاملا سرخ شود. مقدار کمی نمک و ادویه جات مختلف مانند زردچوبه، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زیره را به گوشت اضافه نموده و یک قاشق رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه نمایید و خوب تفت دهید.

نکته: می توانید از فلفل دلمه نگینی شده در رنگ های مختلف، داخل ترکیبات این کوفته استفاده نمایید. ترکیبات داخل کوفته عربی اصل بدون این ماده غذایی تهیه می گردد.

مرحله سوم: سبزی جعفری و گشنیز را به شکل ریز ساطوری کرده و به گوشت اضافه نمایید. پس از 5 دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و ترکیبات را کنار بگذارید.

مرحله چهارم: زیر برنج را خاموش کرده و اجازه دهید برنج کمی خنک شود. با استفاده از گوشت کوب برنج را کاملا کوبیده و له می کنیم. توجه کنید دانه های درشت در برنج باقی نمانند.

مرحله پنجم: یک پیاله متوسط برداشته (پیاله خیلی عمیق و یا خیلی کم عمق نباشد) یک نایلون فریزر را باز کرده و در پیاله پهن کنید. سطح نایلون فریزر را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله ششم: یک گلوله کوچک از برنج له شده را با دست برداشته و در دست گرد کنید. سپس گلوله برنج را روی نایلون فریزر چرب قرار داده و با نوک انگشتانتان داخل گلوله برنج را باز کرده و دیواره های گلوله را به کناره های پیاله نزدیک نمایید تا گودالی مناسب برای پر شدن از مواد ایجاد گردد.

مرحله هفتم: مواد و ترکیبات داخل کوفته عربی را با قاشق داخل شکم کوفته ها پر کرده و کوفته های عربی تهیه شده از برنج را با استفاده از نایلون فریزر زیر آن ها کاملا گرد و گلوله نمایید. نایلون را از کوفته ها باز کرده و آن ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در داخل یک سینی چرب شده در یخچال قرار دهید تا شکل و قوام خود را به دست آورند.

مرحله هشتم: کوفته های عربی را از یخچال بیرون آورده و در ظرف پر از روغن آن ها را سرخ نمایید. بهتر است پس از درآوردن کوفته ها از روغن، آن ها را در سطح یک کاغذ روغن گیر و یا دستمال نخی قرار داده تا روغن اضافی آن ها جذب شده و کوفته ها سبک و لذیذ شوند. کوفته عربی آماده است. نوش جان!

کوفته عربی معمولا به همراه زیتون، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می گردد.      

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/HOpI
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.