طرز تهیه لوبیا پلوی مجلسی با مرغ + لوبیا پلو با مرغ طعمی متفاوت و بسیار خوشمزه

0 559

لوبیا پلو از جمله غذاهای قدیمی و اصیل ایرانی است که معمولا همراه با سالاد شیرازی و ماست و خیار میل می شود و از جمله غذاهای محبوب ایرانی ها بوده است . لوبیا پلو به روش های مختلفی پخته می شود اما ما در ادامه روش پخت لوبیا پلو با مرغ را به شما آموزش می دهیم .

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا مجلسی و خاص - کتاب کاله

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با مرغ

 

سینه مرغ 1 عدد
لوبیا سبز 200 گرم
برنج خام 2 پیمانه
رب گوجه سبز 2 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم

لوبیا پلو با مرغ

دستور پخت لوبیا پلو با مرغ

در ابتدا لوبیا سبز را خرد شده را در قابلمه ای جداگانه ریخته و کمی آب هم درون قابلمه میریزیم . بعد از اینکه لوبیا پخت ،‌ آن را آبکش کرده تا آب اضافی آن برود .

پیاز را سرخ کرده و پس از اینکه طلایی شد ،‌ لوبیا را به آن اضافه و با هم تفت می دهیم . دقت کنید که لوبیا ها زیاد نرم نشوند تا در زمان پخت با برنج شکلشان را از دست ندهند .

در قابلمه ای جداگانه ،  یک پیاز دیگر سرخ کنید . مرغ را به هر اندازه ای که دوست دارید برش داده و به پیاز اضافه کنید . سپس مقداری فلفل و زردچوبه و نمک هم به مواد بزنید . در قابلمه را گذاشته و صبر کنید تا مرغ بپزد .

اگر مرغ را به تکه ها کوچک تقسیم کرده باشید خیلی زود پخته می شود . پس از اینکه مرغ پخته شد رب را اضافه میکنیم و مقداری تفت می دهیم تا رب سرخ شده و بوی خامی ندهد . در نهایت لوبیای تفت داده شده را به مرغ اضافه کنید .

برای اینکه مواد به خورد هم بروند کمی آب به مواد اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند . مایه لوبیا پلو آماده است .

برنج را آبکش کرده و زمانی که میخواهیم درون قابلمه بریزیم ، ‌یک لایه برنج و یک لایه مایه لوبیا پلو قرار می دهیم . حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه برای پخت برنج زمان می برد . شما می توانید لوبیا پلو را با سالاد شیرازی یا ماست خیار نوش جان کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/SEiUl
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.