خواص گریپ فروت

0 255

گریپ فروت فایده‌های بسیاری برای سلامت بدن دارد. این ‌‌میوه مانند انگور به صورت دسته‌ای و چند عددی روی یک شاخه رشد ‌‌می‌‌کند، به همین علت به آن گریپ فروت ‌‌می‌‌گویند که معنی آن ‌‌میوه انگوری است. گریپ فروت اولین بار در جنوب آمریکا کشف شد و به نظر ‌‌می‌ رسد که این ‌‌میوه حاصل پیوند پرتقال و داربی است که از نظر اندازه از هر دوی آنها بزرگ تر است و عطر و طعم آن بیشتر است.

گریپ فروت دارای ویتا‌‌مین سی است و این ویتا‌‌مین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ‌‌می‌‌شود و مثلا اگر دچار سرماخوردگی شوید، گریپ فروت به شما کمک ‌‌می‌‌کند که سرماخوردگی شما بهتر شود و در کوتاه مدت بهبود پیدا کنید.

برای مصرف آن گریپ فروت را از وسط نصف کنید یا پوست آن را بکنید، از قشر سفیدی که اطراف گوشت آن است استفاده نکنید و به سراغ ماده مغذی درون آن بروید تا از خواص گریپ فروت استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گریپ فروت به علت داشتن ویتا‌‌مین سی زیاد باعث پیشگیری از بیماری سرماخوردگی و مبارزه با آن ‌‌می‌‌شود ویتا‌‌مین C موجود در گریپ فروت از بدن در مقابل سرطان دهان و معده هم محافظت ‌‌می‌‌کند.

گیرپ فروت با رادیکال‌های آزادی که باعث بوی بد دهان ‌‌می‌‌شوند مبارزه ‌‌می‌‌کند و باید بدانید که سکته مغزی، حملات قلبی و سرطان هم با رادیکال‌های آزاد در ارتباط است.

پیشگیری از سنگ کلیه

کلسیم ذخیره شده باعث ایجاد سنگ کلیه ‌‌می‌‌شود. سنگ کلیه، یا خود به خود از راه ادرار از بدن دفع ‌‌می‌‌شود و یا توسط پزشک عمل سنگ شکن انجام ‌‌می‌‌شود و سنگ های خرد شده از راه ادرار خارج ‌‌می‌‌شوند.

سنگ کلیه بیماری دردناکی است؛ یکی از بزرگترین فایده‌های خوردن یک لیتر آب گریپ فروت در روز، تاثیر آن روی دفع سنگ کلیه از طریق مجاری ادرار ‌‌می‌‌باشد.

متابولیسم یا سوخت و ساز بدن

این میوه باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود و به همین دلیل باعث لاغری شما می شود. اگر افزایش سوخت و ساز بدن با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد باعث کاهش وزن حدود 1 کلیوگرم در هفته می شود.

با افزایش متابولیسم، بدن در موقع استراحت هم چربی سوزی می‌کند. این عمل باعث کم شدن سریع وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل می‌شود.و البته این را هم بدانید که این نوع کاهش وزن هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.

پاکسازی کبد

گربپ فروت سموم بدن را پاکسازی می‌کند و به سلامت کبد کمک می کند و نوشیدن آب گریپ فروت یا خوردن آن باعث می شود حس بهتری داشته باشیم .

سم زدایی از کبد باعث بهوبد و کاهش علائم بیمای های مزمنی مانند گرفتگی عضلات، افسردگی، سردردهای مزمن موثر می‌شود. سموم خطرناکی که اطراف ما وجود دارند برای سلامت بدن ضرر دارند. گریپ فروتراه حل خوبی برای از بین بردن این سموم خطرناک است.

مقابله با سرطان پروستات

گریپ فروت دارای آنتی اکسیدان است و در مقابل حلمه عوامل سرطان زاد که در کمین پروستات هستند از بدن حفاظت می‌کند. طبق تحقیقات این میوه حتی می تواند سلول های آسیب دیده در سطح DNA راترمیم کند.

سرطران پروستات، سرطانی معروف در بین آقایان است و طبق آمار دومین دلیل اصلی مرگ و میر آقایان پس از سرطان ریه محسوب می‌شود. پیروی منظم از رژیم غذایی سالم در مبازره و پیشگیری از این بیماری موثر است.

جلوگیری از سرطان ریه

این میوه می‌تواند از ابتلا به سرطان ریه جلوگیری کند و با آن مقابله کند و مصرف روزی 3 لیوان آب گریپ فروت باعث می‌شود اثرات بد مصرف دخانیات از بین برود.

این میوه باعث فعال شدن آنزیم هایی در بدن می‌شود که با این بیماری مرگبار مبارزه می‌کنند. آنچه گریپ فروت صورتی نامیده می‌شود در پیشگیری از سرطان ریه نقش بیشتری دارد.

کاهش کلسترول بدن

LDL کلسترول بد، با مصرف منظم گریپ فروت تا 15 درصد کم می‌شود و به همین دلیل گریپ فروت سفید از نوع تو سرخ آن بهتر است.

تری گلیسیرید که شکل دیگری از کلسترول بد به حساب می‌آید نیز با مصرف گریپ فروت تا 17 درصد کم می‌شود. خواص گریپ فروت در بیماران مبتلا به کلسترول بالا فقط پس از یک ماه استفاده کردن آن در رژیم غذایی مشاهده می شود.

جلوگیری از بیماری‌های لثه

مصرف روزانه 2 عدد گریپ فروت می‌تواند از بروز آسیب ناشی از بیماری‌های لثه پیشگیری کند یا روند گسترش بیماری را طولانی کند.

علاوه بر این با اضافه شدن گریپ فروت به رژیم غذایی، رادیکال های آزاد که باعث بیماری‌های مختلف می‌شوند هم به وجود نمی‌آیند. این موضوع بسیار مهم است زیرا لثه‌هایی تحلیل رفته یا بیماری‌های لثه که تشخص داده نشوند ممکن است به سرطان دهان تبدیل شوند. بیماری‌های لثه حتی می‌توانند به قلب هم آسیب برسانند.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Y0qK
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.