چگونه می‌توانیم شکمی صاف داشته باشیم؟

0 444

در رژیم‌های لاغری یکی از بزرگ‌ترین سوالات اکثر افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند این است “چگونه شکم صاف داشته باشم ؟ ”

را‌ه‌های خسته کننده زیادی را امتحان کرده‌اند و از نتیجه خسته و ناراضی هستند توصیه‌های زیادی مثل روزی 100 تا دراز نشست ، رژیم کم کالری سفت و سخت ، استفاده از انواع و اقسام چربی سوزها و غیره … را رعایت کرده‌اید و هیچ تأثیری نداشته است؟

از دست دادن چربی شکم و داشتن شکم صاف نه تنها دور از دسترس نیست بلکه خیلی ساده می‌توانید به آن برسید اگر هم تا به امروز از آن بی بهره بودید به دلیل این است که راهکار درست را پیش نگرفته بودید در اینجا چند روش از بهترین و طبیعی ترین روشها برای داشتن شکم صاف و زیبا به شما ارائه میگردد.

انجام حرکت کرانچ (نوعی دراز نشت) را متوقف کنید :

کرانچ عضلات معده را تقویت خواهد کرد، اما چربی شکم که توسط عضلات شکم پوشانده شده است را نمی‌سوزاند. اگر شما روزی 100 یا 200 کرانچ به امید داشتن شکم صاف انجام می‌دهید باید بگویم فقط دارید وقت خود را تلف می‌کنید .

انجام حرکت کرانچ غیر اصولی و بیش از حد باعث درد در کمر ، شانه ها و کتف و جلو آمدن سر می‌شود.

قوی تر شوید

انجام تمرینات قدرتی به ایجاد توده عضلانی، و جلوگیری از از دست رفتن عضلات کمک می‌کند که این خود به خود وموجب شوختن چربی‌ها می‌شود .انجام حرکت اسکات و حرکت ددلیفت (تمرینی فوق العاده برای فرم دهی به عضلات سرینی (باسن) است و به نام تمرینی که « هر زنی باید انجام دهد » شناخته می‌شود) زیر نظر مربی کمک زیادی به چربی سوزی شکم می‌کند .

سالم بخورید

همانطور که همه ما شنیده‌ایم “عضله سازی در آشپزخانه انجام می‌گیرد نه باشگاه ” اگر شما از 24 ساعت روز 20 ساعت آن را در باشگاه به انجام فعالیت‌های سنگین و طاقت فرسا صرف کنید اما تغذیه و رژم مناسب و سالمی نداشته باشید هیچ اتفاق خوشایندی برایتان نخواهد افتاد بلکه بدنتان تحلیل هم میرود و چربی شکمتان از بین نخواهد رفت  ، بنابراین خوردن غذاهای آماده و بسته بندی شده را بطور کامل کنار بگذارید تا علاوه بر داشتن شکم صاف و عضلانی سلامت هم باشید .

پروتئین :

گوشت، مرغ، ماهی، پروتئین وی (whey)  بسیار توصیه می‌شود از نوع ایزوله آن استفاده گردد، تخم مرغ، پنیر، …

سبزیجات:

اسفناج، کلم بروکلی، سالاد، کلم پیچ، کلم، …

میوه‌ها:

موز، پرتقال، سیب، آناناس، گلابی، …

چربی:

روغن حیوانی ،کره حیوانی ، روغن نارگیل ،روغن زیتون، روغن ماهی، آجیل، دانه کتان، …

 کربوهیدرات:

توصیه می‌گردد مصرف کربوهیدرات را بسیار پایین نگه داشته چیزی حدود 10 تا 30 درصد مصرف روزانه ما را تشکیل دهد و همچنین تأکید می‌شود از کربوهیدرات کامل استفاده گردد .

کاهش مصرف کربوهیدرات

میدانیم که کربوهیدرات‌ها منبعی برای انرژی روزانه ما محسوب می‌شوند اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مصرف این ماده غذایی بیش از نیاز روزانه ما انجام گیرد بنابراین مازاد مصرف کربوهیدرات‌ها در بدن بصورت چربی ذخیره می‌گردد که این چربی باعث ایجاد چربی شکمی و چاقی می‌گردد.

حتی اگر شما اندام متناسب دارید و می‌خواهید وزن اضافه کنید هم توصیه می‌گردد مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید زیرا تنها باعث بزرگ شدن شکم شما می‌شود بجای خوردن سیب زمینی ،پاستا، نان ، برنج … از میوه و سبزیجات و چربی‌های حیوانی استفاده کنید .

خوردن بیشتر پروتئین:

پروتئین دارای تاثیرات گرمازایی بالاتر از سایر مواد غذایی است . بدن با کمک پروتئین مصرفی قادر خواهد بود کربوهیدراتی که به چربی تبدیل شده است را بسوزاند به همین دلیل رژیم غذایی با پروتئین بالا کار بزرگ در سوزاندن چربی شکم انجام می‌دهند.

چقدر پروتئین در طول روز لازم داریم ؟

برای آن دسته از افراد که نسبت به پروتئین حساس نیستند و قندشان بعد از مصرف پروتئین بالا نمی‌رود هیچ محدودیتی در مصرف این ماده مهم غذایی وجود ندارد.

چربی زیاد مصرف کنید :

مصرف چربی نه تنها شما را چاق نمی‌کند بلکه به کاهش وزن و لاغری شما کمک هم می‌کند.در واقع بدن به هیچ عنوان چربی ذخیره نمی‌کند در صورتی که از چربی‌های سالم مثل روغن حیوانی ، کره حیوانی ، روغن نارگیل ، روغن زیتون گوشت‌های چرب و بطورکلی چربی‌های اشباع شده استفاده نمایید.

روغن ماهی یکی از بهترین منابع برای کاهش چربی شکم می‌باشد روغن ماهی به طور طبیعی سطح تستوسترون را افزایش داده و کاهش وزن را سریعتر می‌کند .

چربی چرب ترانس برای سلامت شما بد است لذا از خوردن مارگارین و روغن‌های گیاهی جامد و مایع و همچنین چربی‌های اشباع نشده به شدت اجتناب کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/glZ3w
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.