زمان پیچ خوردن انگشت شست چه کار کنم ؟

0 726

برخی از درد هایی هستند که به صورت خانگی قابل درمان نیستند و نیاز هست که شما حتما عمل جراحی انجام دهید و زمانی که قسمتی از بدن شما آسیب می بیند ، به سبب رباط های پاره شده در بین استخوان های شما فاصله ایجاد کند که درد های وحشناکی را به همراه دارد که برای بهبود یافتن از این مرحله شما باید به پزشک مراجعه کنید و پس از عمل جراحی نیاز است قسمت آسیب دیده به مدت 6 تا 8 هفته در گچ بماند .

ممکن است آسیب دیدن به گونه ایی باشد که به موجب پاره شدن یا کشیده شدن رباط ها ، انگشت شصت شما پیج بخورد که آمار نشان داده است بیشترین علت این پیج خوردگی ها رباط جانبی می باشد.

اگر پیج خوردگی ها به صورت جزیی باشد با درمان های خانگی بهبود می یابد و دیگر نیاز نیست شما جراحی انجام دهید . پیج خوردگی یکی از آسیب هایی است که با درد فراوانی همراه است که در برخی مواقع ممکن است با شکستگی استخوان یا مشکلاتی از قیبل آرتریت اشتباه گرفته شود .

 انگشت شست پیچ خورده
به عبارتی می توان گفت ساختار دست به گونه ایی است که از مجموعه از مفاصل از جمله تاندون ها ، رباط ها و عضلات ساخته شده است و زمانی که این مفاصل تحت فشار های بیش از اندازه قرار بگیرند و یا ضربه های ناگهانی به آن ها وارد شود رباط ها کشیده یا پاره می شوند و پیج خوردگی به وجود می آید که اگر این پیج خوردگی با آسیب های دیگیری نیز همراه باشد کمی درمان را دشوارتر می کند .

چقدر زمان طول می کشد تا پیچ خوردگی انگشت شست بهبود یابد ؟

اگر پیج خوردگی ها به صورت جزیی و کم باشد معمولا طی دو هفته بهبود می یابد اما اگر رباط ها آسیب ها بیشتری دیده باشند این مدت زمان بیشتر می شود و بین 6 تا 12 هفته طول می کشد . درمان های مختص پیج خوردگی وجود ندارد اما فرد آسیب دیده می تواند با انحام دادن برخی از نکات و موارد درد ها را تسکین دهد و زمان درمان را یکم به جلو بیاندازد .

چند استراتژی ساده برای کاهش تورم و درد در هنگام بهبودی در زیر آمده است:

اتل برای شست دست

مطالب مرتبط

استراحت : از کار هایی مانند تایپ کردن و فعالیت هایی که انگشت شست دخالت دارد بپرهیزید و در صورت توصیه پزشک یک اسپلینت یا آتل تهیه کنید .

یخ :قسمتی را که آسیب دیده است را روی آن 20 دقیقه یخ نگه دارید و این عمل را به صورت منظم در روز بین 4 تا 8 بار انجام دهید .

دارو : دارو هایی مانند ایبو پروفن که مسکن هست را مصرف کنید .

ارتفاع : قسمتی که آسیب دیده است را برای چند روز در سطح بالا قرار دهید .

یکی از نکاتی که رعایت کردن آن سبب می شود تا قسمت پیج خوردگی زود تر درمان شود این است که مفصل آسیب دیده را به هیچ عنوان حرکت ندهید .

حفظ آرامش در زمان بهبودی

زمانی که تورم دست شما کم شد می توانید به آرامی فعالیت های طبیعی خود را انجام دهید اما به یاد داشته باشید که فعالیت های بیش از اندازه درد و آسیب شما را افزایش می دهد . شما با انجام برخی از نرمش ها تمرین ها می توانید به بهبود انگشت خود کمک کنید . زمانی که می خواهید تمرین ها را انجام دهید بهتر است با پزشک فیزیوتراپیست مشورت های لازم را انجام دهید .

پیج خوردگی یا شکستگی ؟

هنگامی که انگشت شست به دلایل زیادی دچار آسیب شود احتمال پیج خوردگی نیز وجود دارد اما اگر در دست شما تغییراتی ایجاد شود یا صدای ترک خوردگی در اثر زمین خوردگی و همچنین بی حسی ایجاد شود در این مواقع بیشتر انگشت شما دچار شکستگی شده است در این هنگام لازم است که شما به پزشک مراجعه کنید و در این صورت متوجه می شوید که به بیماری مانند آرتریت دچار شده اید یا خیر ؟

علائم رایج پیج خوردگی انگشت شست شامل موارد زیر می باشد :
– انتشار درد در سراسر دست یا مچ
– کبودی، تورم یا تغییر رنگ در اطراف انگشت شست
– ناتوانی در مفصل یا مشکل حرکت انگشت شست

درجه بندی پیج خوردن انگشت شست

به طور کلی پزشکان پیج خوردگی ها را به سه درجه تقسیم بندی کرده اند که عبارت اند از :

پیج خوردگی درجه یک : این مورد زمانی اتفاق می افتد که رباط ها دست یا کشیده شده باشد یا پارگی کوچکی داشته باشد که در این حالت فرد تورم و درد خفیفی را احساس می کند .

پیج خوردگی درجه دو : در این حالت رباط به صورت جزئی پاره شده است و زمانی که فرد می خواهد انگشت خود را حرکت بدهد با درد همراه هست و در برخی مواقع دست فرد سست می شود .

پیج خوردگی درجه سه : پارگی کامل رباط در بالاترین قسمت درجه پیج خوردگی قرار دارد که در این مورد با درد وحشناکی همراه است و شما نمی توانید به راحتی انگشتان خود را حرکت دهید .

پیشگیری از پیج خوردگی انگشت شست

همه افراد ممکن است در طول روز دچار آسیب هایی شوند و شما نمی توانید بگویید به طور قطعی جلوی همه این مشکلات را گرفته اید . بنابراین با رعایت کردن برخی از نکات می توانیم این آسیب ها را کاهش دهیم .
درمان رگ به رگ شدن و کشیدگی شست دست چیست | ایران ارتوپد

نکته
برخی از افراد هستند که به این پیج خوردگی ها اهمیت چندانی نمی دهند اما به مرور ممکن است که این آسیب ها به درد های مزمن و بزرگ تری تبدیل شوند که شما می توانید بیشتر این آسیب ها را بدون مراجعه به پزشک درمان کنید اما با رعایت کردن اصول بهداشتی و ایمنی که به مدت کوتاهی مانند دو هفته می توانید فعالیت های عادی و روزمره خود را به آسانی انجام دهید .

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/W3uLq
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.