غذاهای کم کربوهیدرات ؛ لیست غذاهای کم کربوهیدرات و سالم که شما را سیر می کنند!

0 431

خوردن غذای کم کربوهیدرات برای هر کسی می‌تواند مفید باشد. چه شما رژیم لاغری داشته باشید و چه برای تغذیه سالم در تلاش هستید سعی کنید غذاهای کم کربوهیدرات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

معرفی غذاهایی کم کربوهیدرات سالم و خوشمزه

ما بیشتر از ده میان وعده کم کربوهیدرات پیدا کرده‌ایم که شما را سیر نگه می‌دارند، خوشمزه هستند و یک مزیت دیگرشان این است که همه آن‌ها مورد تأیید متخصصان تغذیه هستند. وقت آن است که با دقت بیشتری میان وعده‌هایتان را انتخاب کنید.

حقایقی درباره کربوهیدرات‌ها

اول اجازه دهید مساله‌ای را روشن کنیم، کربوهیدرات‌ها دشمن شما نیستند. کاریسا بیلرت، یکی از مالکین باشگاه تناسب اندام اورلاندو می‌گوید: «کربوهیدرات‌ها، منبع اصلی انرژی بدن ما هستند و حذف کامل آن‌ها، راه حل مشکل نیست.» یک رژیم غذایی، وعده غذایی یا میان‌وعده سالم باید متعادل باشد. سعی کنید ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم در هر آنچه می‌خورید، وجود داشته باشد و این شامل میان وعده‌های کم‌کربوهیدراتی که در اواسط بعد از ظهر مصرف می‌کنید نیز می‌شود. بیلرت می‌گوید: «هنگامی‌که شما این سه را با هم ترکیب کنید، می‌توانید قند خونتان را ثابت نگه دارید، میان وعده‌ای متعادل بخورید و از احساس عصبانیت ناشی از گرسنگی شدید، جلوگیری کنید.»

انتخاب کم کربوهیدرات

گفته می‌شود که کاهش کربوهیدرات‌ها می‌تواند در از دست دادن وزن آب بدن، برطرف کردن نفخ و ورم شکم، جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و افت آن کمک کند. یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات معمولی برای خانمی‌سالم با وزن متوسط شامل حدود 60 تا 100 گرم کربوهیدرات در روز است که در هر وعده حدود 155 گرم کربوهیدرات دارد. فراموش نکنید که کربوهیدرات‌ها به جز نان، کراکرها و پاستا در بسیاری چیزهای دیگر نیز وجود دارند. آن‌ها در بسیاری از میوه و سبزیجات پنهان هستند. ما چند میان وعده هوشمندانه و سیر کننده جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد کربوهیدرات‌ها را مسئولانه کاهش دهید.

آجیل

گردو قهرمان این گروه کم‌کربوهیدرات است، چون در هر 14 عدد گردو کمتر از 8 گرم کربوهیدرات وجود دارد. اگر آجیل خالی شما را سیر نمی‌کند، می‌توانید با کرفس و سیب سالاد درست کنید، گردو را روی آن بریزید و از سس خردل تند نیز استفاده کنید.

ماست یونانی

می‌توانید از این میان‌وعده در هر زمانی استفاده کنید. ماست یونانی در مقایسه با ماست غیر‌یونانی، دارای مقدار زیادیپروتئین سالم است. بانی تاب دیکس، مالک سایت BetterThanDieting.com و نویسنده کتاب Read It Before You Eat It می‌گوید: «حتما برچسب حقایق تغذیه‌ای آن را بخوانید زیرا بعضی ماست‌ها بیشتر شبیه یک ظرف آبنبات هستند. »

تخم‌مرغ آب‌پز

یک تخم مرغ بزرگ کاملاَ آب‌پز، کمتر از یک گرم کربوهیدرات دارد. بیلرت می‌گوید: «حتما زرده تخم‌مرغ را بخورید زیرا تمام ویتامنی‌ها در آنجا ذخیره شده‌اند. می‌توانید برای افزایش مواد مغذی مفید برای قلب، تست آووکادو و تخم مرغ آب‌پز را امتحان کنید. نگران نباشید، نان گندم کامل دارای کربوهیدرات‌های پیچیده است که تجزیه آن‌ها به زمان طولانی‌تری نیاز دارد و نسبت به کربوهیدرات‌های ساده که به راحتی هضم می‌شوند، مدت بسیار طولانی‌تری جلوی گرسنگی را می‌گیرند.

کره آجیل

شاید ساقه کرفس، زیاد جالب بنظر نرسد اما فرو بردن آن در یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام درختی چرب، آن را به یک میان وعده راضی کننده‌تر تبدیل می‌کند. تاب دیکس می‌گوید: برای اینکه کربوهیدرات‌ها را کنترل کنید، یک کره آجیلی انتخاب کنید که شکر یا نمک افزوده نداشته باشد. پتاسیم مصرفی‌تان را با خوردن یک ساندویچ موز افزایش دهید و حتما یک موز سبز را انتخاب کنید. بیلرت می‌گوید: هنگامی‌که موزها می‌رسند، کربوهیدارت‌ها از نشاسته به قند تبدیل می‌شوند.

غذاهای مفید برای سنگ کلیه

حمس

فلفل دلمه‌ای قرمز با این میان وعده آشنا، کاملاَ سازگاری دارد. بیلرت توصیه می‌کند که به جای استفاده از کراکر، حمس را به همراه سبزیجات مصرف کنید. یک ایده دیگر آن که حمس را روی سالادتان بریزید یا روی نان غذایتان پخش کنید.

شیک‌ها و بارهای سریع

خواندن برچسب حقایق تغذیه‌ای در این مورد، واقعاَ مهم است. بیلرت توصیه می‌کند که اگر عجله دارید یا در زمانی که مشغول کار هستید، به یک محرک فوری نیاز دارید، یک بار آجیلی یا شیک پروتئین کم‌کربوهیدرات آماده بخورید. مراقب قند افزوده و کالری‌ها باشید و هنگامی‌که مقدور است، مواد تشکیل دهنده کامل و تصفیه نشده را انتخاب کنید.

کیک‌های برنجی

شاید این کیک‌های پف کرده شبیه غذاهای رژیمی‌به نظر برسند اما راه‌های زیادی برای جالب‌تر کردن این ترکیب ترد و سبک وجود دارد. از چاشنی‌های خوشمزه گرفته تا مواد شیرینی که می‌توانید روی آن‌ها پخش کنید. شما هرگز از این ترکیبات سرگرم کننده خسته نخواهید شد.

ذرت بو‌داده

بیلرت می‌گوید: «با وجود آنکه ذرت زرد شیرین، نسبتاَ کربوهیدرات بالایی دارد اما ذرت بو داده، یک میان‌وعده کم‌کربوهیدرات و حجیم است. به جای استفاده از کره که دارای چربی اشباع است، برای افزودن عطر وطعم به آن از راه‌های منحصر بفردی مانند اضافه کردن سیر، فلفل و پنیر پوکورینو رومانو استفاده کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/miVxF
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.