لکه خونی در چشم و راه‌های درمان آن

0 306

لکه خونی چشم و یا قرمزی چشم یکی از معضلاتی است که برای هر کسی امکان دارد پیش آید و علت‌های مختلفی باعث بوجود آمدن آن می‌شوند و انجام روش‌های خانگی در منزل می‌تواند این لکه‌های خونی چشم را درمان کند.

لکه خونی در چشم

بخش ملتحمه چشم که یک لایه نازک در چشم است و سطح بیرونی چشم به جز محل قرنیه در وسط را می‌پوشاند در ملتحمه چشم، گلبول‌های سفید، رگ‌های خونی کوچک و رشته‌های عصبی به مقدار زیاد وجود دارد که این عروق شکننده هستند و خیلی راحت پاره می‌شوند و باعث خونریزی در زیر ملتحمه می‌شوند.

علت بوجود آمدن قرمزی در چشم

لکه خونی در چشم

بعضی از فعالیت‌ها باعث می‌شود که روی چشم فشار وارد شود و در نتیجه باعث پارگی رگ‌های خونی در سطح چشم می‌شود.

استفراغ

بعضی از مشکلات مانند: مشکلات شکم، استفاده بیش از حد الکل، مسمومیت‌های غذایی، بیماری‌های صبحگاهی باعث ایجاد استفراغ می‌شوند که ممکن است فشار زیادی به چشم وارد کنند و باعث شوند که رگ‌های خونی پاره شوند.

گریه کردن

یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه خونی در چشم گریه کردن است که ممکن است به پارگی رگ‌های خونی منجر شود.

نور خورشید

ماندن طولانی مدت در برابر نور خورشید بدون استفاده از عینک آفتابی منجر به قرمزی و آفتاب زدگی چشم می‌شود که در واقع سفیدی چشم و یا قرنیه را درگیر می‌کند و این مشکل بیشتر در افرادی که اسکی یا قایقرانی می‌کنند و در معرض نور خورشید می‌باشند دیده می‌شود.

خشکی چشم

معروف‌ترین علت قرمزی چشم و ایجاد لکه‌های خونی، خشکی چشم است که در بیشترموارد ناشی از خشکی هوا و یا خیره شدن به صفحه مانیتور می‌باشد.

زیادشدن فشار بر روی چشم

یکی دیگر از دلایل شکستگی و پارگی رگ‌های خونی افزایش فشار بر روی چشم است که ماندن در یک حالت از یوگا برای زمان طولانی، رفتن به سمت بالا در یک تِرن هوایی و یا حتی فشار بالا در هواپیما ممکن است باعث افزایش فشار در چشم در نتیجه باعث شکستگی رگ‌های خونی چشم شوند.

مالش چشم‌ها

بعضی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلفی چشم‌تان را مالش دهید و با برخورد دست به چشم، هر نوع میکروبی به چشم تان وارد می‌شوند که ممکن است باعث پارگی رگ‌های خونی و در نتیجه ایجاد لکه خونی در چشم شود.

فشار آوردن برای دید بهتر

یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه خونی در چشم این است که ممکن است برخی از افراد که برای دیدن اشیاء عینک می زنند زمانی که عینک در دسترس نداشته باشند به منظور دید بهتر به چشم‌هایشان فشار وارد کنند که در این صورت باعث آسیب خفیف به چشم می‌شود و باعث می‌شود رگ‌های خونی پاره شوند.

عطسه کردن

به دلیل اینکه بدن ذاتا به یکدیگر متصل می‌باشد بعضی مواقع ممکن است در اثر یک عطسه سنگین رگ‌های خونی پاره شوند که آلرژی، سرماخوردگی و آنفولانزا باعث ایجاد عطسه می‌شوند.

سرفه کردن

زمانی که سرفه می‌کنید فشار ناشی از سرفه‌های سنگین ممکن است باعث پارگی رگ‌های خونی شوند.

علائم و نشانه‌های بیماری

علائم لکه خون در چشم واضح است و این لکه خون که در سفیدی چشم به وجود می‌آید می‌تواند در روزهای بعد تمام سفیدی چشم را درگیر کند. این مشکل جسمی بدون درد است و تغییراتی در بینایی به وجود نمی‌آورد

درمان پارگی رگ چشم

برای رفع لکه خونی در چشم روش‌های خانگی و طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها ستفاده کنید و شامل:

شیر سرد

یکی دیگر از روش‌های خانگی به منظور رفع لکه خونی در چشم، شیر سرد می‌باشد. بنابراین پنبه را درون شیر سرد خیس کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی پلک بسته قرار دهید.

زغال اخته

به منظور تقویت دیواره‌های چشم زغال اخته که بهترین منبع آنتی اکسیدان است بسیار مناسب است فقط کافی است هر روز از آب زغال اخته بنوشید.

چای

یک قاشق چای را بشویید و به مدت یک ساعت آن را درون فریزر قرار دهید سپس بر روی پلک بسته قرار دهید تا به دمای معمولی برسد.

خیار

خیار علاوه بر اینکه دارای مزایای خنک کننده و همچنین دارای خواص آرام بخش است برای رفع لکه خونی در چشم مناسب می‌باشد.

از این رو خیار را برش داده و اجازه دهید یک ساعت درون فریزر باقی بماند. سپس بیرون آورید و دو تکه آن را بر روی پلک‌های بسته قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند این روش را در طول روز بارها انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

گل یاسمن

ده عدد گل یاسمن را جمع کنید و داخل یک لیوان از آب استریل شده قرار دهید و بگذارید به مدت 10 تا 12 ساعت درون آب باقی بمانند.

سپس با کمک قطره چکان دو تا چهار قطره از این محلول را در چشم‌هایتان بریزید به منظور داشتن نتیجه مطلوب این روش را سه بار در روز انجام دهید.

تکه‌های یخ

سریع ترین و بهترین روش به منظور رفع لکه خونی در چشم ناشی از پارگی رگ‌های خونی، سرما می‌باشد که استفاده از یخ به کاهش جریان خون کمک می‌کند.

به همین دلیل یک تکه یخ را داخل یک حوله نازک و یا پارچه بگذارید و به مدت چند دقیقه بر روی پلک‌های بسته قرار دهید این روش را نیز بارها در طول روز انجام دهید.

چای کیسه‌ای

چای سبز به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی برای چشم بسیار مناسب می‌باشد.

به همین دلیل دو عدد چای کیسه‌ای را بر دارید و بشویید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه درون فریزر باقی بماند و بعد از زمان نیم ساعت آن را روی پلک‌های بسته قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را دور بریزید.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/B1Sw7
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.