خواص درمانی آب هویج بر روی پوست و اعضای بدن

0 360

آب هویج یکی از نوشیدنی های بسیار مفید و پرطرفدار بوده و به شکل ماده و یا همراه با انواع بستنی سرو می گردد. آب هویج یک نوشیدنی چهار فصل بوده و دارای خواص بسیار زیادی می باشد. این نوشیدنی به تنهایی و یا در ترکیب با سایر آبمیوه ها در کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام بسیار مفید می باشد. در ادامه با روزگار همراه باشید.

هویج و خواص آن

هویج یک گیاه ریشه دار از خانواده چتریان است. این گیاه سرشار از بتاکاروتن بوده و میزان بسیار زیادی ویتامین A را در خود جای داده است. این گیاه به شکل طبیعی و رایج در رنگ نارنجی مشاهده می شود، اما رنگ سفید، زرد و قرمز نیز از دیگر رنگ های این گیاه بوده و خواص درمانی بسیار زیادی دارند. این گیاه تاریخچه ای در آسیای مرکزی داشته و از آن در طبخ انواع غذاها استفاده می شود. آب هویج نوشیدنی بسیار مفیدی بوده و بخش عظیمی از محبوبیت خود را مدیون خاصیت لاغر کنندگی و کاهش وزن می باشد. هویج دارای میزان بسیار زیادی ویتامین A  و C بوده و منیزیم، کلسیم، سدیم و آهن از جمله مواد معدنی موجود در این گیاه نارنجی رنگ می باشد. بتاکاروتن ترکیب اصلی میوه های رنگی بویژه هویج که در تقویت قدرت بینایی بسیار مؤثر است. فیبرو کربوهیدرات از جمله ترکیبات دیگر موجود در این گیاه می باشد.

هویج و خواص آن

خواص آب هویج

  • تأثیر بر سلامتی پوست و مو

آب هویج به دلیل تأمین میزان کافی و مورد نیاز آب برای پوست و مو از شاخی شدن آن ها جلوگیری نموده و ترک های پوستی را کاهش می دهد. این نوشیدنی از خشکی و وزشدگی موهای سر جلوگیری نموده و طراوت، شادابی و شفافیت را به پوست شما باز می گرداند. این نوشیدنی یک ترکیب بسیار عالی به منظور لایه برداری از پوست بوده و می تواند جوش، اسکارهای ناشی از آن و لک های پوستی را برطرف نماید.

  • تقویت سیستم ایمنی

آب هویج تأثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی شما داشته و مصرف یک لیوان از آن در فصول سرد سال می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت نموده و از ابتلا به بیماری های سیستم ایمنی، سرماخوردگی های فصلی و آنفولانزا جلوگیری می نماید. این نوشیدنی خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی قوی داشته و کاندید مناسبی به منظور درمان و بهبود سرماخوردگی های کهنه می باشد.

تقویت سیستم ایمنی با هویج

  • کاهش کلسترول و چربی خون

این نوشیدنی به دلیل داشتن میزان بسیار زیادی پتاسیم و چربی های ترانس دار صفر درصد قادر به کاهش و تنظیم کلسترول و چربی خون شما بوده و از بروز مشکلات قلبی عروقی ایجاد شده به دنبال نوسانات فشار خون پیشگیری می نماید.

  • تسریع روند بهبودی در زخم ها

آب هویج یک نوشیدنی مناسب و کارآمد به منظور ترمیم و بهبود زخم های خارجی بوده و به دلیل داشتن میزان بسیار زیادی از ویتامین C در بازسازی زخم ها و بریدگی های سطح بدن بسیار مؤثر می باشد.

  • خاصیت ضد سرطانی

این نوشیدنی دارای میزان بسیار زیادی از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها بوده و در پیشگیری از بروز سرطان های مختلف مانند سرطان های کلیه، مثانه و پروستات در آقایان بسیار مؤثر می باشد.

خاصیت ضد سرطانی هویج

  • حفظ سلامتی کبد

آب هویج در حفظ سلامتی کبد نقش بسیار مهمی داشته و با افزایش توان سم زدایی در سلول های هپاتوسیت کبدی در پاکسازی این عضو بسیار مهم از بدن مؤثر می باشد. این نوشیدنی منجر به کاهش سلول های انباشته شده در کبد شده و ریسک ابتلا به کبد چرب را نیز کاهش می دهد. آب هویج ترشحات صفراوی کبد را تنظیم نموده و از انباشته شدن صفرا جلوگیری می نماید.

  • خاصیت ضد نفخ

نفخ یکی از حالت های آزاردهنده و مشکلات شایع گوارشی می باشد که به دلیل انباشت گاز در روده ها ایجاد می گردد. آب هویج در تسکین این مشکل بسیار مؤثر بوده و قادر به کاهش نفخ های روده ای و دردهای شکمی ناشی از آن می باشد.

خاصیت ضد نفخ

  • تسکین دردهای قاعدگی

این نوشیدنی یکی از مؤثرترین ترکیبات تسکین دهنده دردهای شدید دوره قاعدگی بوده و می تواند انقباضات رحمی بسیار شدید در این دوره را کاهش داده و چرخه قاعدگی نامنظم را تنظیم نماید. مصرف یک لیوان در روز از این نوشیدنی به مدت یک هفته پیش از شروع قاعدگی اثرات آرامبخشی و تسکین دهندگی بسیار زیادی بر دردهای شکمی این دوره در خانم ها خواهد داشت.

  • مؤثر در دوران شیردهی

آب هویج دارای میزان بسیار زیادی آب بوده و قادر به افزایش میزان و کیفیت شیر مادر می باشد. این نوشیدنی دارای میزان بسیار زیادی ویتامین A بوده و افزایش این ویتامین در شیر می تواند منجر به افزایش و تنظیم رشد سلول های نوزاد بوسیله شیر مادر گردد.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/mbAj
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.