روش‌های موثر برای از بین بردن موش در خانه

0 678

یکی از مشکلاتی که مردم کلان شهرها دارند از بین بردن موش خانگی است. موش در منزل و یا حتی خیابان باعث انتقال انواع بیماری‌ها می‌شود و به همین منظور باید به دنبال راهی بود که موش‌ها را نابود کرد.

موش‌ها موجودات کثیف و موذی هستند و برای سلامت انسان خطر دارند. اگر تعداد موش‌ها در سطح شهر و منازل زیاد شد می‌تواند باعث خسارات زیادی شود. برای از بین بردن موش می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد. می‌توانید با هزینه‌ای کم و بدون صرف زمان زیاد موش‌ها را نابود کنید. شاید تصور کنید که فقط باید از سم و مواد شیمایی خطرناک استفاده کرد ولی روش‌های مفید دیگری هم وجود دارد زیرا مواد شیمایی برای سلامت انسان هم مضر است.

در ادامه این مطلب روش‌های موثر از بین بردن موش‌ها را بررسی می‌کنیم.

از بین بردن موش بدون سم و تله

وجود موش در منزل می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود که گریبان تمام اعضای خانواده را می‌گیرد. این موجودات حس بدی به شما می‌دهند، باعث آسیب رساندن به وسایلی مانند سیم‌ها، لباس‌ها، دیوار و … می‌شوند. در نهایت وجود این موجودات در خانه می‌تواند باعث زیان رساندن به وسایل خانه شود، به همین دلیل بهتر است با این موجودات به مبارزه بپردازید. در ادامه چند روش موثر برای از بین بردن موش بدون استفاده از سم و تله را معرفی می‌کنیم.

روغن نعناع

روغن نعناع یک روش کاربردی و مفید برای از بین بردن موش‌ها است. بو و عطر این روغن برعکس سم به صورتی است که باعث آزار کسی نمی‌شود. از این روغن می‌توانید به جز دور کردن موش‌ها از خانه، برای از بین بردن عنکبوت‌ها و حشرات نیز استفاده کنید. برای استفاده از این روغن باید به صورت زیر استفاده کنید.

برای هر قاشق آب باید از 5 قطره روغن نعناع استفاده کنید.

سپس تکان دهید تا خوب مخلوط شود.

مواد را درون بطری اسپری بریزید و در مکانی که موش و یا حشرات بودند اسپری کنید.

این کار را باید چند بار در هفته انجام دهید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

از بین بردن موش به وسیله اسپری روغن گل میخک

روغن گل میخک یکی از روغن‌های مفید برای از بین بردن موش‌ها است. از این روغن نیز همانند روغن نعناع می‌توان استفاده کرد. در زمان اسپری کردن این روغن باید مواظب چشم‌های خود باشید تا داخل چشمتان نرود، زیرا می‌تواند به چشم‌ها آسیب جبران ناپذیری بگذارد. برای تهیه این اسپری باید مراحل زیر را انجام دهید:

به یک قاشق غذاخوری باید 5 قطره روغن گل میخک اضافه کنید.

بعد از مخلوط کردن کامل آن باید درون بطری اسپری بریزید.

سپس به مقدار لازم بر روی محل ورود موش‌ها اسپری کنید.

این کار را باید در هفته به صورت متوالی چند باری انجام دهید.

استفاده از روغن سنبل هندی

یکی از روش‌های که می‌تواند برای از بین بردن موش‌ها از منزل انجام داد، استفاده از بویی است که موش‌ها از آن بدشان می‌آید. روغن سنبل هندی دارای عطری است که موش‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند، و باعث دوری آن‌ها از منازل می‌شود. همچنین از این روغن می‌تواند برای از بین بردن حشرات نیز استفاده کرد. یکی از کاربردهای جذاب این روغن این است که می‌توان از آن به عنوان پشه بند استفاده کرد. برای این کار شب قبل خواب مقداری از روغن را بر روی پوست خود بمالید. با انجام این عمل تا صبح از شر حشرات مزاحم راحت می‌شوید. برای درست کردن این اسپری می‌توانید شبیه روش‌های قبل عمل کنید، به این صورت که: در هر یک قاشق غذاخوری آب 5 قطره روغن بریزید. سپس به طور کامل آن‌ها را باهم مخلوط کنید. از روغن کرچک نیز می‌توانید در این ترکیب استفاده کنید. بعد از درست کردن این ترکیب می‌توانید از آن در محل مورد نظر به طور پیوسته در چند هفته استفاده کنید.

آمونیاک دشمن موش‌ها

آمونیاک خود به تنهایی دارای بوی بسیار بدی است. از این ماده می‌توان برای دور کردن موش‌ها و هر موجود زنده‌ای استفاده کرد. در نتیجه باید دقت کنید به درستی از آمونیاک استفاده کنید، تا به حیوان خانگی‌تان آسیب نرسانید. برای درست کردن این محلول باید به صورت زیر عمل کنید:

در یک فنجان تا نصفه از محلول آمونیاک پر کنید.

سپس آن را در محلی که احتمال می‌دهید موش‌ها پیدا می‌شوند قرار دهید.

از این مایع می‌تواند در گوشه‌های دیگر خانه خود نیز استفاده کنید تا دیگر از دور کردن موش‌ها خیالتان راحت شود.

فلفل تند تکه تکه شده راهی دیگر برای از بین بردن موش‌ها

فلفل تند تکه تکه شده یکی از بهترین راه‌ها برای دور کردن موش‌ها از منازل است. این روش به عنوان یک روش طبیعی و عالی شناخته می‌شود که می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد. بوی تند فلفل راهی عالی برای فراری موش‌ها استفاده می‌شود. برای اینکار فلفل را تکه تکه کنید و در گوشه‌های خانه قرار دهید. تنها در زمان تکه تکه کردن فلفل باید مواظب چشم‌هایتان باشید تا به آن‌ها آسیب نرسانید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/VG61g
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.