روش های مختلف پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی

0 556

رسیدگی و شفاف سازی مجدد سنگ های معدنی را پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی می نامند. این فرایند به روش های متفاوتی انجام گرفته و هر روش متناسب با نوع، ریشه و ساختار سنگ های معدنی است. در دنیای سنگ شناسی و علم کانی و سنگ درمانی اعتقاد بر این است که پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی، انرژی بخشی و قدرت آن ها را دوصد چندان نموده و جاه وجلال بسیار زیادی به منازل و لوازم زینتی شما می بخشند. در این مقاله قصد داریم روش های مختلف و موثر در پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی را بررسی نموده و به شما معرفی نماییم.

سنگ های معدنی و حفظ شفافیت آن ها

سنگ های معدنی و حفظ شفافیت آن ها

سنگ معدن، سنگی استخراج شده از معادن متفاوت می باشد که در خود فلزات و عناصر بسیار ارزشمندی را جای داده است. سنگ های زینتی و گرانبها طی فرآیندهای مختلف از این سنگ ها جدا شده و در دسترس جواهرسازان قرار می گیرند. استفاده از سنگ های زینتی زیبا و ارزشمند در ساخت زیورآلات زنانه تاریخچه ای چند صدساله داشته و بخشی از فرهنگ غنی ایرانیان به شمار می آید. جلوه و زیبایی سنگ های معدنی در شفافیت و درخشندگی ان ها نهفته است و این ویژگی بسیار مهم  به مرور زمان دستخوش تغییرات آب و هوایی و محیطی خواهد شد، از اینرو پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی بسیار مهم و از جمله راههای تجدید شفافیت و درخشندگی در سنگ ها است.

شارژ و پاک سازی در سنگ های متفاوت

توجه داشته باشید که سنگ های زینتی انواع بسیار متفاوتی داشته و روش های شارژ کردن آنها بسیار متفاوت هستند. توصیه می شود در خصوص روش های پاک سازی سنگ از یک جواهرشناس کمک گرفته و توجه داشته باشید شارژ کردن، علاوه بر حفظ زیبایی و شفافیت به منظور جلوگیری از آسیب به سنگ ها انجام می گیرد و اگر سنگ های شما شکسته و یا آسیب دیده هستند، این روش ها کار آمد و موثر نخواهند بود.

روش های مختلف پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی

  • استفاده از کوارتز شفاف

کوارتز شفاف نوعی از سنگ های مختلف کوارتز است که بی رنگ و شاف هستند. این سنگ بسیار زیبا در اکثر معادن سنگ های معدنی یافت شده و به در کوهی نیز شهرت دارد. از این سنگ شیشه ای بی رنگ در جواهرسازی به منظور پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی متفاوت استفاده می گردد. به منظور این کار توصیه می شود سنگ کوارتز بی رنگ را در دست گرفته و سنگ زینتی مورد نظر خود را دور آن چرخانده تا یک بار دیگر شفافیت و درخشندگی در سنگ شما متظاهر گردد.

کوارتز شفاف

  • استفاده از گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی بنفش رنگ، خوشه ای و بسیار خوشرنگ و رایحه است که از آن به عنوان ماده ای به منظور شارژ مجدد سنگ های زینتی استفاده می شود. برای اینکار می توان چند قطره از روغن گیاه اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم ریخته و اجازه دهید چند ثانیه روی شعله بماند، سپس سنگ زینتی خود را مقابل بخار متصاعد شده قرار داده و از شفافیت آن لذت ببرید.

استفاده از گیاه اسطوخودوس

  • قرار دادن سنگ معدنی در زیر خاک

دفن کردن سنگ زیر خاک یکی از روش های سنتی در شارژ سنگ های معدنی است. به منظور پاک سازی و شارژ مجدد سنگ های زینتی می توان آن ها را در خاک باغچه، گلدان و یا هرجای دیگری نه در عمق خیلی زیاد و نه در عمق خیلی کم، دفن نموده و پس از سه روز آن را از زیر خاک بیرون آورد.

نکته مهم: محل دفن سنگ زینتی رانشانه گذاری دقیق نمایید تا در هنگام بیرون آوردن از خاک مشکلی ایجاد نگردد.

قرار دادن سنگ معدنی در زیر خاک

  • استفاده از شعله شمع

استفاده از شعله شمع یک روش آسان در پاک سازی سنگ های معدنی می باشد که بسیار آسان، ارزان و موثر بوده و برای انجام این کار کافیست یک شمع کوچک را روشن نموده و سنگ زینتی مورد نظر را به آرامی دور تا دور شعله شمع بچرخانید.

استفاده از شعله شمع

  • استفاده از نمک

نمک یکی از مواد بسیار موثر در شارژ نمودن سنگ های زینتی است و برای انجام این کار می توان سه الی چهار قاشق نمک ید دار، دریایی و یا هیمالیا را در یک کاسه آب ریخته و سنگ مورد نظر را به مدت شش تا هفت ساعت در آن قرار دهید.

استفاده از نمک

  • استفاده از آب سرد جاری

قرار دادن انواع سنگ های زینتی در مسیر آب جاری خنک از راهکارهای دیگر پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی است که تاثیر به سزایی در شقافیت سنگ ها خواهد داشت.

استفاده از آب سرد جاری

  • استفاده از آب شارژ شده

استفاده از آب شارژ شده یکی از روش های موثر در پاک سازی و شارژ سنگ های معدنی است. توصیه می شود سنگ مورد نظر را به مدت 10 تا 12 ساعت در آب شارژ شده قرار داده و از شفافیت ایجادشده در آن لذت ببرید.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/SrVK
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.