جاذبه های گردشگری تایلند کشور شگفتی ها را بهتر بشناسیم

0 250

سفر به تایلند یکی از سفرهای بسیار محبوب و پرطرفدار گردشگری در سراسر جهان به ویژه ایران به شمار می آید. تایلند کشوری با سواحل و جزایر بسیار زیاد در جنوب شرقی آسیا است. از جمله ویژگی های اصلی در جذب گردشگران به این کشور، آب و هوا و طبیعت بسیار زیبای این کشور و شهرهای مختلف آن است. شهر پوکت و بانکوک از جمله شهرهای بسیار پرتردد و توریستی سفر به تایلند  هستند که  هر ساله تعداد بی شماری توریست و گردشگر را به خود و شگفتی هایشان جذب می نمایند. از جمله ویژگی های بسیار مهم شهر پوکت و بانکوک، آب و هوای منحصر به فرد، معتدل و جاذبه های گردشگری آن ها است. تایلند و شهرهای مختلف آن در چند سال اخیر پیشرفت های اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی فراوانی داشته و امروزه بخش اعظمی از درآمد سالانه خود را از گردشگری تامین می نماید. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

سفر به تایلند و شهر پوکت

شهر پوکت یکی از بهترین و معروف ترین شهر های توریستی کشور تایلند است. این شهر از اهداف اصلی تورهای گردشگری بوده و به دلیل آب و هوای سه گانه و منحصر به فردش از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. شهر پوکت جمعیت زیادی داشته و به دلیل داشتن جاذبه های توریستی فراوان و جاذبه های گردشگری از مکان های اصلی گشت و گزارهای خانوادگی در این کشور به شمار می آید.

جاذبه های توریستی شهر پوکت

  • پارک ساحلی گرین الفنت Green Elephant Sanctuary Park

پارک ساحلی گرین الفنت Green Elephant Sanctuary Park

یکی از مکان های جذاب و دیدنی در شهر پوکت و سوپرایزی ویژه برای کودکان علاقه مند به حیوانات محسوب می گردد. فیل سواری از لذت های اصلی و بسیار محبوب در این پارک بوده و نشان دهنده فرهنگ چندصد ساله کشور تایلند است. این پارک دارای مکان های تفریحی متنوع و بسیار زیبا است که انتخابی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت گردشگران سفر به تایلند خواهد بود.

  • آکواریوم پوکت Phuket Aquarium

آکواریوم پوکت Phuket Aquarium

یکی از زیباترین و دیدنی ترین آکواریوم های جهان است که در آن گونه های متفاوتی از آبزیان و موجودات دریازی دیده می شوند. این آکواریوم بسیار زیبا، بخشی از پروژه مرکز زیست شناسی این شهر بوده و سالانه تعداد بی شماری توریست را به خود فرا می خواند.

  • مجسمه بزرگ بودای پوکت big buddha phuket

مجسمه بزرگ بودای پوکت big buddha phuket

این مجسمه از شهرت جهانی برخوردار است و یکی از اصلی ترین شناسه های شهر پوکت به شمار می آید. از مکان های غیرقابل اغماض در سفر به تایلند، بازدید از این معبد است. بودا آئین اصلی مردم کشور تایلند است و مجسمه های بودایی از عناصر مهم این آئین به شمار می آیند که در تمامی معابد این کشور دیده می شوند. یکی از بزرگ ترین و معروف ترین آن ها، مجسمه بزرگ بودا است.

این مجسمه زیبا چهل و پنج متر ارتفاع و صد و سی و پنج تن وزن دارد. بخش اعظمی از این مجسمه از طلا و سنگ مرمر تشکیل یافته و جاه و جلالی وصف ناپذیر دارد. این مجسمه مکان اصلی ستایش و عبادت های بوداییان این منظقه به شمار می آید.

  • ساحل لائم سینگ Laem Singh Beach

ساحل لائم سینگ Laem Singh Beach

این ساحل، مکانی بسیار زیبا به طول 150 متر و دارای فضایی بسیار مفرح و لذت بخش است. این ساحل به نوشیدن آب نارگیل های بومی و بسیار لذیذش شهرت داشته و از مکان های گردشگری مورد علاقه توریست های سفر به تایلند به شمار می آید.

  • جنگل های سرسبز گرمسیری

از جاذبه های اصلی شهر پوکت است که در فصل پاییز و بهار، آب و هوایی بسیار معتدل، دل انگیز و رویایی دارد. ساحل کامالا و پاتونگ از سواحل اصلی و بسیار دیدنی پوکت است که قایق سواری در امواج قد برافراشته آن لذتی فراموش نشدنی هستند.

  • جزایر فی فی Phi Phi Islands

جزایر فی فی Phi Phi Islands

از معروف ترین و پربازدیدترین مکان های پوکت در سفر به تایلند است که از دو جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. این جزیره شهرت خود را مدیون داشتن غاری به نام غار Viking است که خلقتی شگفت انگیز به شمار می آید.

  • پارک تفریحی فانتازیا Phuket FantaSea

پارک تفریحی فانتازیا Phuket FantaSea

یکی از مکان های گردشگری پرطرفدار در پوکت این پارک است که  در آن رستوران ها، سیرک های سرگرمی و رستوران کافه های فراوانی وجود دارد.

  • خیابان بنگلا Bangla Road

این خیابان از مراکز اصلی و پرتردد شهر پوکت است که دارای مراکز خرید متعدد می باشد. تهیه لباس های محلی، صنایع دستی، پارچه های خوشرنگ و لعاب و تمامی لوازم زینتی و غیر زینتی به عنوان سوغات و یادگاری از سفر به تایلند، از مراکز واقع در این خیابان امکان پذیر و مقرون به صرفه است.

خوراکی های محلی شهر پوکت

سفر به این شهر دارای غذا، سالاد، نان و شیرینی های محلی بسیار لذیذ و ویژه است که از علاقه مندی های اصلی گردشگران سفر به تایلند به شمار می آید تم یام گونگ و نودل می هوکین از غذاهای خوشمزه و سرشار از ادویه های تند و تیز آسیایی است که طبیعتی گرم و طعم بسیار لذیذ دارند. کاری ماسامان از جمله خوراکی های ساده و عاری از ادویه جات است که به ذائقه گردشگران ایرانی خوش تر آمده و امتحان کردن این غذای محلی خالی از لطف نخواهد بود.

تایلند و شهر زیبای بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند و یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران خارجی است. آب و هوای این شهر به دلیل مجاورت با خلیج تایلند در فصول گرم سال کمی شرجی و در فصول خنک مانند پاییز و زمستان بسیار دل انگیز و مطبوع است. بازدید ازمعبد بودا و بسیاری از مکان های دیدنی زیبا از جمله برنامه های اصلی گردشگران تور تایلند به شمار می آید.

جاذبه های گردشگری تور بانکوک

  • بازار روی آب

بازار روی آب

بازار روی آب بانکوک از دیدنی ترین مکان های بانکوک در سفر به تایلند است. در این بازار فروشندگان تمامی محصولات غذایی خود مانند سبزیجات، صیفی جات و غذاهای محلی را در قایق های خود در سطح آب به خریداران ساکن در خشکی عرضه می دارند.

  • شهربازی شهر رویاها

یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های بانکوک بازدید از شهربازی شهر رویاها است. این شهربازی از جذاب ترین مکان های گردشگری سفر به تایلند بویژه برای کودکان است. این شهربازی فضایی بی نظیر داشته و با انواع وسایل بازی جذاب و مهیج، میزبان کودکان بازیگوش و خیال پرداز در سراسر جهان است.

  • باغ وحش بانکوک

باغ وحش بانکوک

باغ وحش بانکوک دارای مساحت بسیار زیاد و گونه های کمیابی از حیوانات وحشی و اهلی است. در این مکان از تمامی گونه های پستانداران، خزندگان و پرندگان به شکل وحشی و اهلی نگهداری می شود. توصیه می کنیم در سفر به تایلند از این باغ وحش دیدن کنید.

  • کاخ پادشاهی بانکوک

کاخ پادشاهی بانکوک

یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های توریستی تایلند، کاخ پادشاهی بانکوک است که دارای فضای بسیار زیبا و دیدنی است. طرح و ساخت اولیه این کاخ به دستور رامای اول انجام گرفته و با گذشت زمان تغییرات ساختاری و ساخت و ساز بر این کاخ اعمال گردیده است. دیدن این کاخ خالی از لطف نبوده و قطعا از خاطرات بی نظیر سفر به تایلند خواهد بود.

  • معبد وات رونگ خون

این معبد ظاهری شفت انگیز داشته و مانند قصرهای رویایی به نظر می آید. نمای بیرونی این کاخ سفید رنگ و برفی شکل و تزئینات داخلی آن شیشه ای و شفاف هستند.

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/MulM
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.