جاذبه های دیدنی کشور مجارستان که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند!

0 475

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی و دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. شهر بوداپست پایتخت این کشور بسیار زیبا است که از جاذبه های توریستی بسیار زیادی برخوردار می باشد. این شهر از سه بخش تشکیل یافته و یکی از زیباترین شهرهای اروپایی به شمار می آید. این شهر زیبا دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است و سالانه تعداد زیادی توریست را به خود فرا می خواند. بسیاری از مردم معتقد هستند اگر حمله مغول در این شهر اتفاق نمی افتاد این شهر می توانست به یکی از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای اروپایی مبدل شود.

کشور مجارستان

کشور مجارستان

مجارستان کشوری با فرهنگ و تمدن غنی، واقع در اروپای مرکزی است. این کشور در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی، ادبی و تکنولوژی مشارکت های بسیار زیادی داشته و امروزه یکی از قطب های گردشگری در اروپا است. کشور مجارستان و بیشتر مناطق آن مانند شهر بوداپست دارای اقلیمی مشابه غرب و شمال غرب ایران هستند؛ طوریکه در فصول خیلی گرم سال آب و هوایی خنک و ملایم داشته و در سرماهای زمستان نیز آب و هوایی نسبتا سرد و گاها خشک دارند. بوداپست از جمله شهرهای بارانی و پرآب اروپا از طبیعتی سرسبز و مراتعی منحصر  به فرد برخوردار است. کشور مجارستان بخش اعظمی از میوه کشورهای اروپایی را تامین کرده و استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه عمومی از جمله دلایل پاکیزگی هوا در این شهر است.

شهر بوداپست

شهر بوداپست

 شهر بوداپست یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای توریستی کشور مجارستان است. باید خاطرنشان کرد بهترین زمان سفر به شهر بوداپست از ماه مارس تا می و از سپتامبر تا نوامبر است. این شهر دارای چشمه های آب گرم فراوانی بوده و آب تنی در این چشمه ها به منظور کاهش دردهای بدنی، رفع خستگی و جوان سازی پوست از علاقه مندی های اصلی گردشگران در این شهر به شمار می آید. یکی از نکات مثبت و قابل توجه در سفر به کشور مجارستان، ارزان و مقرون به صرفه بودن آن است. بازدید از جاذبه های توریستی فراوان، طبیعت شگفت انگیز و مکان های دیدنی بی نظیر، با پرداخت هزینه ای نسبتا کم و مقرون به صرفه، تجربه ای فوق العاده است که در سفر به مجارستان کسب خواهید نمود. جالب است بدانیم زیبایی های چشم نواز و آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، شهر بوداپست را به پاریس شرق ملقب نموده است. بوداپست از سه منطقه یا شهر کوچک تر به نام های اولد بودا، بودا و پست تشکیل یافته است. مقاربت با رود دانوب از شگفتی ها و زیبایی های اصلی شهر بوداپست است.

جاذبه های شهر بوداپست

  • کسل هیل (Castle Hill)

کسل هیل (Castle Hill)

این قلعه یک مجموعه تاریخی در شهر بوداپست در مجاورت رود دانوب است که زمستان ها، پوشیده از برف شده و جلوه بسیار زیبایی به شهر می بخشد. این مجموعه دارای موزه ها و بناهای متعدد قرون وسطی است که قلعه بودا از اصلی ترین بناهای این مجموعه تاریخی زیبا به شمار می آید.

  • تپه‌ی Gellért

تپه‌ی Gellért

این تپه یکی از جاذبه های توریستی بوداپست است که در ارتفاعات این شهر قرار گرفته و از فراز آن می توان تمامی چشم انداز و مناظر شهر را مشاهده نمود. این تپه دربرگیرنده اکثر چشمه های آب گرم این شهر است و در فصول مناسب گردشگری، یکی از مکان های پر تردد بوداپست خواهد بود.

  • موزه‌ی هنرهای زیبا

موزه‌ی هنرهای زیبا

این موزه دارای بهترین و جذاب ترین آثار هنری هنرمندان صاحب نام اروپایی است و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. گردشگران هنرمند و هنردوست بازدید از این موزه را در برنامه گردشگری خود گنجانده و از آن لذت خواهند برد. این موزه به شش بخش بزرگ تقسیم شده و مجموعه ای از آثار کلاسیک و مدرن را در خود جای داده است.

  • ساختمان پارلمان و جواهرات سلطنتی

ساختمان پارلمان و جواهرات سلطنتی

این بنا از جمله ساختمان های بزرگ پارلمانی جهان است که بازدید از فضای داخلی، محوطه خارجی و قدم زدن در سنگ فرش هایش لذتی وصف ناپذیر است که احساس صلابت، آرامش و قدرت را به ارمغان می آورد.

  • گردشگاه دانوب

گردشگاه دانوب

یکی از تفرجگاه های بسیار زیبای شهر بوداپست، گردشگاه دانوب است. این گردشگاه درمجاورت رود پرآب و همیشه خروشان دانوب قرار داشته و در فصول گرم سال از مکان های بی نظیر این شهر به شمار می آید. قایق سواری در کنار خانواده و دوستان از تفریحات لذت بخش و منحصر به فرد گردشگران سفر به مجارستان است.

  • پارک سیتی وودلند (City Woodland)

پارک سیتی وودلند (City Woodland)

این پارک از جمله مکان های سرسبز و خوش آب و هوا در شهر بوداپست است. این پارک علاوه بر اینکه تفرجگاه مورد علاقه گرشگران است، دارای دارای انواع مختلفی از موزه ها و کاخ های دیدنی نیز می باشد. این پارک برای کودکان بسیار جذاب بوده و تجربه یک سفر به یادماندنی را به آن ها هدیه خواهد نمود.

خوراکی های لذیذ کشور مجارستان

خوراکی های لذیذ کشور مجارستان

استفاده از غذا و خوراکی های ترکیبی و محلی هر کشور یکی دیگر از مقاصد گردشگری در جهان است. مجارستان دارای غذا و خوراکی های بسیار خوشمزه و منحصر به فرد مانند گولاش (gulyás)، سوپ ماهیگیر (Halászlé)، لانگوش  ،،gulyás)خوراکی های ترکیبی و محلی هر کشور یکی دیگر از مقاصد گردشگری در جهان است. صلی ترین فاکتورهای داشتن یک سفر لذت بخش و منحصر(Lángos) و فوزلیک است.

سفر به کشور خوش آب و هوا و بسیار زیبای مجارستان از بهترین تجربه های گردشگری در اروپا است که می تواند خستگی و روزمرگی های سالانه را به بمبی از انرژی مبدل نموده و آغازی بی نظیر برای یک سال دیگر باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/eNoU
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.