چند راه حل ساده برای اینکه از سفر با قطار لذت ببرید

0 1,311

سفر با قطار نه فقط شما را به مقصد می‌رساند، بلکه جذابیت‌هایی و نکات مثبت بسیار زیادی هم دارد. قطار ایمن‌ترین نوع سفر محسوب می‌شود و قیمت بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما بسیار کمتر است. علاوه بر این امکان تماشای مناظر طبیعی و بسیار زیبا در هنگام سفر با قطار یکی دیگر از نقاط مثبت سفر با قطار حساب می‌شود.

به طور کلی باید بگوییم که سفر با قطار آن قدر جذاب و راحت است که بخش “رسیدن به مقصد” را بسیار دلنشین و خاطره انگیز می‌کند. البته به شرطی که یک سری نکات را هنگام سفر با قطار رعایت کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا در قطار احساس راحتی بیشتر کنید.

چرا سفر با قطار لذت بخش است؟

آمارهای بین المللی این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد که در بیشتر کشورهای دنیا، سفرهای ریلی جزو محبوب‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع سفربه حساب می‌آید. چرا که همه خانواده می‌توانند از مسیر و چشم اندازهای آن لذت ببرند. در سفر با قطار دیگر خستگی سفر با اتوموبیل یا اتوبوس وجود ندارد و بهتر اینکه شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول اتوموبیل شخصی خود را هم با قطار منتقل کنید تا در مقصد سفر از آن استفاده کنید.

انتخاب صندلی مناسب در قطار

انتخاب کوپه مناسب در هنگام سفر با قطار یکی از انتخاب‌های مهم است. همیشه سعی کنید کوپه‌های 4 نفره را انتخاب کنید. کوپه‌های چهار نفره نسبت به کوپه‌های 6 نفر بسیار راحت‌تر و آرام‌تر هستند. علاوه بر این کوپه‌های چهار نفره از امکانات بسیار بیشتری هم دارند. شما در این کوپه فضای بیشتر و صندلی‌های بهتری خواهید داشت و امکاناتی نظیر تلویزیون هم در این کوپه‌ها ارائه می‌شوند. اگر کوپه دربست گرفته‌اید که بسیار راحت‌تر خواهید بود و می‌توانید در هر صندلی که دلتان خواست بنشینید. ولی در غیر این صورت سعی کنید حتماً صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید تا در هنگام سفر از مناظر بیرون بیشترین لذت را ببرید.

لباس‌های راحت بپوشید و اکسسوری خواب را هم فراموش نکنید

این نکته را به یاد داشته باشید که در هنگام سفر باید راحتی خود را الویت قرار دهید. بنابراین در هنگام سفر لباس‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر شیک بودن، راحت هم باشند. سعی کنید تا لباس‌های سبک و شلوارهای آزاد بپوشید. لباس‌های راحت و آزاد به شما کمک می‌کند تا کمتر خسته شوید. حتی سعی کنید یک جفت دمپایی هم همراه خود داشته باشید تا در هنگام رفتن به سرویس بهداشتی با مشکل مواجه نشوید.

داشتن اکسسوری خواب یکی‌ دیگر از وسایل مهمی است که در هنگام سفر با قطار باید همراه خود داشته باشید. ممکن است در شب وقتی شما قصد خواب داشته باشید، همسفرهای شما بیدار باشند یا اصلا قصد خواب نداشته باشند. استفاده از چشم بند و گوش بند می‌تواند کمک حال شما باشد تا راحت و بدون دردسر به خواب بروید.

سرگرمی در سفر با قطار

اگر سرگرمی را از یاد ببرید سفر با قطار می‌تواند بسیار کسل کننده باشد. داشتن یک کتاب، مجله یا چند فیلم در تبلت یا موبایل می‌تواند شما را به سادگی سرگرم کنند. نگران شارژ موبایل هم نباشید. تمامی واگن‌های قطار از پریژ برق بهره می‌برند. اگر با دوستان سفر می‌کنید و به بازی‌های بردی و کارتی هم علاقه دارید، این نوع بازی‌ها می‌توانید تفریح بسیار جذابی برای شما باشد.

تنقلات و غذاهای خانگی با خود به همراه داشته باشید

برخی از قطارها، رستوران دارند و غذای گرم ارائه می‌کنند. شما می‌توانید در رستوران این قطارها بشینید و از یک غذای خوب لذت ببرید. ولی حقیقت این است، که هیچ غذایی جایگزین غذای خانگی نمی‌شود. توصیه ما این است که برای خود اسنک درست کنید و همراه با میوه‌های مورد علاقه‌تان میل کنید. در این صورت شما هر زمان که هوس خوراکی کردید، گزینه‌ای خوب برای خوردن خواهید داشت.

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/0aQR
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.