جاذبه های توریستی کشور گرجستان را به هیچ وجه از دست ندهید!

0 603

گرجستان کشوری در سرحد قاره آسیا و اروپا است که از شرایط اقلیمی بسیار مناسبی برخوردار بوده و یکی از اصلی ترین انتخاب های توریستی در سراسر جهان محسوب می گردد. پوشش گیاهی، آب و هوای بسیار خوب و جاذبه های توریستی بسیار زیبای این منجر گردیده سالانه تعداد بی شماری توریست از سراسر جهان به این کشور زیبا سفر نموده و لذت داشتن یک سفر رویایی را تجربه نمایند.

کشور گرجستان

کشور گرجستان

گرجستان کشوری متمدن در مرز قاره اروپا و آسیای غربی است. این کشور از فرهنگی بسیار غنی و مردمانی متمدن برخوردار است. گردشگری و توریسم در این کشور یک صنعت به حساب آمده و می تواند بخش اعطمی از درآمد سالانه این کشور را تامین نماید. کشور گرجستان یک کشور کوهستانی است و به دلیل ارتفاعات سرسبز و بسیار زیبایش شهره خاص و عام می باشد. اقلیم این کشور به ایران شبیه و چهار فصل سال در آن دیده می شود. این کشور علاوه بر جاذبه های تاریخی و هنری از جاذبه های طبیعی منحصر به فردی برخوردار است. هوای مه آلود، نسیم خنک کوه پایه، رودهای خروشان و لاله های سرخ از جاذبه های طبیعی این کشور به شمار می آیند.

جاذبه های توریستی کشور گرجستان

شهر تفلیس، پایتخت کشور گرجستان و یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی به این کشور است. این شهر دارای معماری بسیار زیبا و متنوع بوده و در دل کوه های قد برافراشته گرجستان همچون الماسی می درخشد. قلعه ناریکالا از مکان ها و جاذبه های دیدنی شهر تفلیس است که بر فراز آن، می توان زیبایی های شهر را با جان دل مشاهده نمود.

  • متسختا Mtskheta

متسختا Mtskheta

یکی  از شهرهای زیبای کشور گرجستان است که به پایتخت معنوی این کشور شهرت دارد. این شهر دارای کلیسا و موزه های تاریخی بسیار زیبایی است که از جاذبه های توریستی شهرمتسختا به شمار می آیند.

  • صومعه واردزیا Vardzia

صومعه واردزیا Vardzia

این صومعه در دل کوه های گرجستان پنهان شده و معماری آن مربوط به قرن دوازدهم است. در گذشته های دور این صومعه سکونتگاه راهبان بوده و ظاهری بسیار مجلل و با شکوه دارد. بازدید از این صومعه در فصول گرم سال، از علاقه مندی های پرطرفدار گردشگران خارجی است که لذتی بی پایان را به ارمغان می آورد.

  • اوپلیستسیخه Uplistsikhe

اوپلیستسیخه Uplistsikhe

این شهر در 100 کیلومتری تفلیس قرار گرفته و  غاری شکل بودن آن از جاذبه های اصلی این شهر به شمار می آید. بخش های مختلف این شهر بوسیله تونل های مختلف به یکدیگر متصل شده و در گذشته های دور از شهرهای پرتردد کشور گرجستان بوده است.

  • اوشگولی و مجموعه روستاهای سوانتی Ushguli & other villages in Svaneti

اوشگولی و مجموعه روستاهای سوانتی Ushguli & other villages in Svaneti

اوشگولی منطقه ای روستایی در دل رشته کوه های قفقاز است که خانه های روستایی آن با شیروانی های رنگارنگ در حاشیه رودخانه های باریک و خروشان، منظره ای زیبا و بسیار دل انگیز خلق نموده است.

  • روستای شاتیلی خوسورتی Shatili Khevsureti

روستای شاتیلی خوسورتی Shatili Khevsureti

این منطقه از روستاهای قدمت دار و بسیار سرسبز گرجستان است که همواره دارای مردمانی شاد بوده و تمامی مراسمات عروسی، جشن ها، پایکوبی ها و مراسمات مختلف در این منطقه برگزار می گردیده است. شهرت این منطقه به وجد و نشاط مردمان آن است.  

  • باتومی Batumi

باتومی Batumi

باتومی از شهرهای مدرن و اروپایی کشور گرجستان است که معماری بسیار شیک و لوکسی دارد. مجسمه ها، کلیساها و برج های این شهر با نورپردازی های امروزی بسیار زیبا جلوه نموده و فضایی بسیار متفاوت از شهرهای روستایی و حاشیه کوهستان ها دارد. تندیس علی و نینو باتومی  (Ali & Nino)از جمله مجسمه های مشهور شهر باتومی هستند که معماری بسیار زیبایی داشته و بازدید از آن ها، خالی از لطف نمی باشد.

  • کلیسای گرگتی (gergeti)

کلیسای گرگتی (gergeti)

گرگتی از کلیساهای بسیار معروف کشور گرجستان است که معماری آن، مربوط به قرن ششم می باشد. این کلیسا در کوه پایه واقع بوده و پژواک زنگ کلیسا در فضای کوهستانی منطقه، آوایی فراموش نشدنی و روح نواز دارد.

هتل ها و مراکز خرید کشور گرجستان

هتل ها و مراکز خرید کشور گرجستان

انتخاب یک اقامتگاه مناسب و تجهیز از اصلی ترین فاکتورهای یک سفر بی دغدغه و آرام است که می تواند خستگی یک مسافت طولانی را از تن بزداید. کشور گرجستان دارای اقامتگاه ها و هتل های توریستی بسیار زیادی است که از امکانات مختلفی مانند سونا، جکوزی و حمام آب گرم و باشگاه های سلامت،تندرستی و سالن های ماساژ برخوردار هستند.

 یکی دیگر از لذت های سفر به کشور گرجستان و شهرهای توریستی آن، مراجعه به مراکز خرید و تهیه سوغاتی از بخش های مختلف شهر است. تفلیس مال، ایست پوینت، درای بریج مارکت، مرکز خرید مرانی، تفلیس سنترال، مرکز خرید کارواسلا، مرکز خرید لیلو، مرکز خرید اوراسیا، سیتی مال گلدانی و بازار میدان از جمله مراکز خرید شناخته شده و توریستی کشور گرجستان هستند که اجناس با کیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می دارند.

خوراکی های کشور گرجستان

خوراکی های کشورگرجستان

خینکالی، چخخبیلی، چاناخی، چاکاپولی، شیشلیک، چیکن تاباکا، آجاپصندلی، متسوادی، چاشوشولی و ماهی قزل آلا با رب انار از غذاهای اصلی، سنتی و بسیار لذیذ شهرهای مختلف کشور گرجستان است که در تمامی رستوران ها، هتل ها، مهمانسراها و مکان های تفریحی طبخ شده و در اختیار توریست ها قرار داده می شود.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/rIZE
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.