ماساژ سوئدی و خواص درمانی آن

0 375

رسیدن به آرامش و درمان بدن از طریق ماساژ سوئدی، سال‌هاست که ثابت شده است. امروزه بسیاری از مردم برای رسیدن به آرامش فوق العاده ماساژ را امتحان می‌کنند و از نتیجه هم بسیار خوشحال و راضی‌اند. اما چطور شده که ماساژ سوئدی این‌قدر پرطرفدار شده؟ با ما همراه باشید تا نگاهی کامل و دقیق به این سبک ماساژ پرطرفداری بیندازیم و از فواید و روش اثرگذاری این نوع ماساژ آگاه شویم.

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ به طور سنتی متعلق به شرق بوده و در آن‌جاتشکیل شده است. اروپایی‌ها برای اولین بار توسط هنریک لینگ، فیزیولوژیست سوئدی، ماساژی را ابداع کردند که بر اساس آناتومی بدن انسان شکل گرفته بود. در ابتدا نام این نوع ماساژ “پزشکی ژیمناستیک” بود. ماساژ سوئدی با استفاده از فیزیولوژی و آناتومی بدن انسان و تکنیک‌های ماساژ چینی، مصری، یونانی و رومی و با استفاده از روش‌هایی که مالیدن طولانی مدت و پرفشار، اصطکاک، تکان دادن و ضربه زدن است، سبکی را شکل داده که با عنوان ماساژ سوئدی یا جنبش سوئدی درمان در اروپا و آمریکا شناخته شده است.

امروزه از ماساژ سوئدی به عنوان ماساژی آرامش بخش با خواص درمانی فوق العاده استفاده می‌کنند. طبق تحقیقات به عمل آمده این سبک ماساژ بر روز سفتی، گرفتگی و درد عضلات بدن تاثیر فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن و بهبود بسیاری از بیماری‌ها شود.

فواید ماساژ

مطالعات نشان داده که تنها 45 دقیقه دریافت ماساژ سوئدی، می‌تواند اثر قابل توجهی در کم کردن سطح هورمون استرس و همچنین افزایش سلول‌های سفید خون بشود. البته این همه ماجرا نیست. ماساژ سوئدی می‌تواند با از بین بردن اسپاسم عضلانی، درد و سفتی عضلات را از بین ببرد و همچنین به بهبود رنگ پوست، گردش خون در بدن و همین‌طور کشش عضلات کمک کند. اگر مبتلا به تورم عضلانی، خستگی شدید یا حتی بیماری‌هایی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا شده‌اید، ماساژ سوئدی می‌تواند درمان بسیار خوبی برای بدن شما باشد. ماساژ سوئدی سموم موجود در بدن را از بین می‌برد و با تقویت سیستم ایمنی بدن، شما را سرحال و شاداب می‌کند.

رفع درد یکی از خواص بی‌نظیر ماساژ سوئدی است. این نوع ماساژ می‌تواند دردهای مزمن را با استفاده از ضربه‌هایی کنترل شده به راحتی بهبود ببخشد. این ضربه‌ها باعث می‌شوند تا گردش خون در نواحی آسیب دیده بیشتر شود و در نتیجه باعث  آرامش بهتر عضله مورد نظر شود.

رسیدن به آرامش ذهن یکی دیگر از فایده‌های ماساژ سوئدی است. فرض کنید که روی میز ماساژ بی‌حرکت خوابیده‌اید. روی تنفس و آرامش ذهن و جسم خود تمرکز کرده‌اید. ماساژ سوئدی آغاز می‌شود و عضلات بدن در حال ریلکس شدن هستند. ضرباتی که در این نوع ماساژ به بدن وارد می‌شود، باعث آرام شدن ماهیچه‌ها می‌شود. دستگاه گردش خوش جان تازه‌ای می‌گیرد و سوخت و ساز اندام‌های درونی بدن به طرز قابل ملاحظه‌ای، بهبود پیدا می‌کند. اندورفین در بدن آزاد می‌شود و آرامش تمام بدن و ذهن شما را در بر می‌گیرد.

انواع تکنیک‌های ماساژ

ماساژسوئدی پنج حرکت اصلی دارد که هر کدام خواص خود را دارند. این پنج تکنیک عبارتست از افلوراژ، فشار، ضربه، لرزش و اصطکاک.

افلوراژ: مالش‌های طولانی و با کف دو دست

فشار: شل شدن عضلات و افزایش گردش خون

ضربه: با کف دست و انگشتان تحریک عضلات و رفع تنش

لرزش: با استفاده از دست یا یک دستگاه برای ایجاد حرکت سریع که باعث شل و آرام شدن عضلات می‌شود.

اصطکاک: با فشار، سریع، به صورت حرکت دایره‌ای معمولاً به آزادی گره‌های عضلانی انجام می‌شود.

 

 

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/C9Pz
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.