گلاب آدینه برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم پکن شد

0 398

گلاب آدینه برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم پکن شد

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی را به گلاب آدینه اهدا کرد

به گزارش روزگار به نقل از سایت جشنواره فیلم پکن، گلاب آدینه برای بازی در فیلم «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‎زاده موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین‌المللی فیلم پکن شد.این جشنواره که دیشب (یکشنبه) به کار خود خاتمه دارد برندگان هفت جایزه بخش مسابقه را که با عنوان «معبد آسمان» اهدا می‌شود، معرفی کرد و با اهدای جوایز به کار خود خاتمه داد.

.جوانی گلاب آدینه عکس جوانی گلاب آدینه گلاب آدینه فیلمها بيوگرافي مهدي هاشمي عکس گلاب ادینه

«آقای هیچ مشکل» ساخته می فنگ جایزه فیلمنامه را نیز دریافت کرد.

فیلم «آبجی» در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشت و موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی گلاب آدینه به خود اختصاص دهد.در بخش رقابتی این دوره فیلم «آبجی» با 15 فیلم از کشورهایی چون چین، کانادا، فرانسه، استرالیا، فنلاند و گرجستان شرکت داشت.هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از 16 تا 23 ماه آوریل برگزار شد.

 

جوانی گلاب آدینه عکس جوانی گلاب آدینه گلاب آدینه فیلمها بيوگرافي مهدي هاشمي عکس گلاب ادینه

جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواه نیز به فن وای بازیگر فیلم «آقای هیچ مشکل» رسید. «لوکا» جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی را برد و روسودان گلوردجیدزه کارگردان گرجی برای ساخت فیلم «خانه دیگران» به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد. گابریل آرکاند برای «یک بچه» به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل و لیا کاپانادزه برای بازی در فیلم «لوکا» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل جوایز خود را دریافت کردند.

جوانی گلاب آدینه عکس جوانی گلاب آدینه گلاب آدینه فیلمها بيوگرافي مهدي هاشمي عکس گلاب ادینه

گلاب آدینه با نام اصلی گلاب مستعان (زاده 22 آبان 1332، تهران)، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد سیاسی است. وی دختر حسینقلی مستعان، همسر مهدی هاشمی و مادر نورا هاشمی بازیگر است.

او فعالیت هنری را سال 1354 با گروه تئاتر دانشجویی «پیاده» به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز کرد و در چندین نمایشنامه مانند «داستانی نه تازه»، «همشهری»، «خاطرات و کابو سهای یک جامه دار از زندگی و مرگ امیر کبیر»، «دیوار چین»، «دایره گچی قفقازی»، «پوف!!»، «مادام پی پی» و «در مصر برف نمی‌بارد» بازی و کارگردانی نمایش‌های «سلطان مار»، «مرگ یزدگرد» و «شبی در تهران» را بر عهده داشت. ازکارهای تلویزیونی وی می‌توان به بازی در سریال «افسانه سلطان و شبان» و کارگردانی مجموعه 50 قسمتی بنام «خواستگاران» اشاره کرد. وی همچنین انتخاب بازیگر و بازیگردان تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی بوده است. بازی و منشی صحنه فیلم نیمه بلند «رسول پسر ابوالقاسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ نخستین تجربه سینمایی اوست.

جوانی گلاب آدینه عکس جوانی گلاب آدینه گلاب آدینه فیلمها بيوگرافي مهدي هاشمي عکس گلاب ادینه

وی در فاصله سال‌های 76–1367 به آموزش بازیگری برای گروه‌های مختلف سنی در مدارس و مؤسسات آموزشی مانند مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان وابسته به صدا وسیما پرداخت و نمایش‌هایی مانند «گل دوستی»، «یک روز زیبا»، «خاطره» و «خبر خوش» را اجرا کرد. او چند نمایشنامه از بهرام بیضایی را بر صحنه برده، از جمله مرگ یزدگرد و سلطان مار.

 

جوانی گلاب آدینه عکس جوانی گلاب آدینه گلاب آدینه فیلمها بيوگرافي مهدي هاشمي عکس گلاب ادینه

 

گلاب آدینه

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/BUhw
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.