فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

0 417

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

فيلمبردارى "مغزهاى كوچك زنگ زده" فیلم جدید هومن سيدى، اين روزها در احمد آباد مستوفى پيگيرى مى شود و تاكنون بازيگران اصلى فيلم  جلوى دوربين رفته اند. بازیگران اصلی این فیلم عبارتند از: نوید محمد زاده ، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی هستند که جلوی دوربین پیمان شادمانفر( برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم برداری از جشنواره فجر) قرار میگیرند.

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

هومن سیدی فرزند دوم خانواده است او 2 برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته بانک کشاورزی. پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه با مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. هومن سیدی در سال 1385 با آزاده صمدی ازدواج کرد. وی در سال 1392از آزاده صمدی جدا شد.

 

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

سیدی در فیلم یک تکه نان در کنار رضا کیانیان بازی کرد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. او برای بازی در نقش اصلی پابرهنه در بهشت بهرام توکلی انتخاب شد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او به عنوان کارگردانی متفکر شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر هم در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثرحسین کیانی به ایفای نقش پرداخت. در کارنامه هنری او بازی در فیلم نیمرخ ها ساخته ایرج کریمی سریال راه بی‌پایان ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم سایاب محمدعلی سجادی به چشم می‌خورد (سایاب به معنی سایه و آب بر مبنای فیلمنامه‌ای از بهرام توکلی). از کارهای دیگر او بازی در فیلم اجتماعی و پرفروش خط ویژه مصطفی کیایی و سریال تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله فیلم اگر باران ببارد ساخته روح‌الله حجازی را می‌توان نام برد. علاوه بر دریافت جایزه بازیگری از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ، در سی و سومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بخش سودای سیمرغ به هومن سیدی برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم تعلق گرفت.

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

سیدی نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم یک تکه نان در کنار رضا کیانیان تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. برای بازی در نقش اصلی پابرهنه در بهشت بهرام توکلی انتخاب شد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او به عنوان کارگردانی متفکر شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر هم در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثرحسین کیانی به ایفای نقش پرداخت. در کارنامه هنری او بازی در سریال راه بی‌پایان ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم سایاب محمدعلی سجادی به چشم می‌خورد (سایاب به معنی سایه و آب بر مبنای فیلمنامه‌ای از بهرام توکلی).

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

هومن سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله 35 متری سطح آب و دندان آبی که به خاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال 1389 با نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. شهاب حسینی یکی از بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و کم دیالوگ‌ترین نقش اصلی عمرش را بازی می‌کند. منتقدان سینمای ایران آفریقا را در زمرهٔ آثار سینمای نئو نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین برخی هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می‌دانند

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

 

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/5ekg
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.