بهترین برند فرش ماشینی در سال 98 کدام فرش است؟

0 431

فرش آرتامیس در نخستین پالایش کیفی فرش‌های ماشینی ایرانی که برای اولین بار توسط موسسه تخصصی اندیشه سازان مصنوع و با حضور 180 برند معتبر فرش ماشینی برگزار شد، بعنوان بهترین فرش ماشینی ایران انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، در این بررسی انواع محصولات تولیدی شرکت‌های تولیدی اعم از فرش‌های 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه بر اساس به روز بودن ماشین آلات بافندگی، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، کنترل و بررسی تولیدات، تکمیل و بسته بندی و همچنین برندینگ مورد بررسی و امتیاز دهی قرار گرفت.

از بین 180 برند شرکت کننده در این پالایش تنها 20 برند موفق شدند به عنوان کاندیداهای برترین فرش ماشینی حاضر شوند و دلیل حذف 160 برند دیگر، استفاده از ماشین آلات مستهلک، تبدیل شده و یا استفاده از مواد اولیه غیرمرغوب و در برخی موارد تقلبی عنوان گردید.

در مرحله نهایی و بررسی آزمایشگاهی تولیدات فرش آرتامیس توانست با دریافت بالاترین امتیاز، بعنوان بهترین فرش ماشینی ایران معرفی گردید.

 بهترین فرش را بررسی تخصصی مشخص می‌کند نه تبلیغات گسترده

امیر رجبیان از فعالین با سابقه در صنعت نساجی کشور با قدردانی از برگزاری چنین پالایشی از سوی این موسسه، تبلیغات گسترده برخی شرکت ها و عنوان کردن شعارهای تبلیغاتی نادرست را عاملی برای فروش اجناس بی کیفیت قلمداد کرد. رجبیان گفت: ما بیش از 2 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی فرش ماشینی داریم که متاسفانه اکثرا اقدام به تولید فرش بی‌کیفیت اقدام می‌کنند و متاسفانه گاهاً با مارک های جعلی روانه بازار می کنند به شکلی که اخیراً شاهد فروش فرش های ماشینی 700 شانه با الیاف پلی استر با مارک فرش 1000 شانه صد در صد آکریلیک در یکی از فروشگاه های صاحب نام که دارای تبلیغات گسترده نیز هست،  بوده ام. پس از تذکر این مورد به مدیریت آنها نیز اعلام داشتند که این فرش ها را بعنوان 1000 شانه از یک دلال خریداری کرده اند و هیچ نشانی از او ندارند.

رجبیان قیمت بالای مواد اولیه با کیفیت و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور را دو عامل اصلی در تولیدات بی کیفیت دانست و اضافه کرد با توجه به افزایش قیمت‌های فرش ماشینی، خریداران در هنگام خرید فرش ماشینی، اولویت خود را خرید فرش‌های ضمانت دار قرار دهند.

این فعال بازار نساجی شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی را دعوت کرد تا به جای هزینه های سرسام آور در بخش تبلیغات، این سرمایه گذاری را در افزایش کیفیت محصولات خود داشته باشند تا در سال های آینده شرکت های بیشتری به عنوان کاندیدای حاضر در بخش نهایی انتخاب بهترین فرش ماشینی سال حاضر باشند.

بالای 80% تولیدات فرش آرتامیس به اروپا صادر می شود

علی جمالی عضو هیات مدیره شرکت فرش آرتامیس مشهد در مراسم اهدای گواهینامه بهترین فرش ماشینی اعلام کرد این شرکت در سال بیش از 10 هزار مترمربع فرش ماشینی تولید می کند که از این مقدار بیش از 80 درصد آن به کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئد، اتریش، هلند و ایتالیا صادر می شود.

جمالی مشکل اصلی صادرات را در حال حاضر بحث انتقال پول دانست که بخاطر تحریم های بانکی ایران، مشکلات عدیده ای را برای این شرکت به وجود آورده است.

جمالی با بیان اینکه فرش آرتامیس اصلی ترین اولویت خود را تولید فرش با کیفیت قرار داده است بیان داشت ثمره این راهکار داشتن انبارهایی خالی از فرش و صف انتظار خریداران برای محصولات تولیدی این شرکت می باشد.

بهترین برند فرش ماشینی

عضو هیات مدیره شرکت فرش آرتامیس در پاسخ به این سوال که قیمت های فرش های تولیدی این شرکت نسبت به بازار چه تفاوتی دارد بیان داشت: قیمت فرش ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها، قیمت مواد اولیه، هزینه کارگران بافت، هزینه حمل، تکمیل و بسته بندی و مالیات می باشد. اما این شرکت سعی کرده است با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و تورم افسار گسیخته، همواره محصولات خود را با حداقل سود ممکن به فروش برساند تا مصرف کنندگان برای استفاده از محصولات با کیفیت دچار مشکل نشوند، لذا قیمت محصولات این شرکت اگر پایین تر از دیگر رقبا نباشد، بیشتر هم نخواهد بود.

30 سال تجربه در زمینه تولید فرش ماشینی

شرکت فرش آرتامیس یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران فعالیت خود را از سال 1368 و با هدف صادرات فرش به کشورهای جهان و با تولید فرش های 350 شانه آغاز کرد. در ابتدای فعالیت 100% محصولات تولیدی این شرکت راهی کشور ترکیه می شد اما به مرور و افزایش توان تولید، محصولات فرش آرتامیس راهی کشورهای آلمان و اتریش گردید و هم اکنون محصولات آرتامیش به 30 کشور جهان صادر می شود.

فرش آرتامیس از ابتدای سال 90 و با افزایش کشش بازار داخلی، فروش محصولات خود در ایران را در فروشگاه های منتخب داخلی کلید زد و خیلی سریع توانست به هدف تعیین شده خود برسد. این شرکت طی سالهای فعالیتش همواره سعی داشته همراه با پیشرفت تکنولوژی، در بروزرسانی دستگاه ها و ماشین آلات خود تعللی نداشته باشد تا بتواند بهترین فرش های ماشینی را به مشتریان خود عرضه نماید.

فرش آرتامیس با استفاده از الیاف مرغوب شرکت بایر آلمان و بهترین رنگ ها و مواد شیمیایی اروپایی، پشم خالص نیوزلندی و نخ ابریشم طبیعی، توانسته 30 سال در بازارهای داخلی و جهانی تداوم و به یک برند معتبر و محبوب تبدیل شود.

تولیدات این شرکت در حال حاضر انواع فرش 1500 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه و فرش 700 شانه می باشد.

گفتنی است بررسی تولیدات فرش ماشینی شرکت های تولیدکننده فرش هر ساله از سوی موسسه اندیشه سازان مصنوع و با نمونه های فرش از سطح بازار کشور انجام می شود و شرکت ها هیچ دخالتی در ارسال نمونه های خود به این موسسه ندارند.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Tt4qe
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.