حکم دادگاه آمریکایی علیه کشتی نفتکش ایران منتشر شد

0 242

دادگاهی در واشنگتن پس از آنکه دولت جبل الطارق به درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش گریس 1 جواب مثبت نداد، به مصادره نفت این کشتی رای داد.

دادگاه بخش کلمبیا که سابقه ای طولانی در صدور آرای ضد ایرانی و مصادره اموال ایران به خصوص به نفع صهیونیست ها دارد، مدعی شده اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد طرحی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نظر رژیم آمریکا یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده است، برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی این کشور به منظور پشتیبانی از حمل قاچاق به سوریه از ایران وجود دارد.

حکم دادگاه آمریکایی علیه کشتی نفتکش ایران منتشر شد

به ادعای این دادگاه، این طرح شامل طرف های مختلف وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با سفرهای فریبنده کشتی گریس1 افزایش یافت.

شبکه ای از شرکت های پیشران که گفته می شود میلیون ها دلار در حمایت از چنین طرح هایی پولشویی کرده اند.

این حکم در حالی خواستار توقیف نفتکش ایرانی شده است که تاکید دارد باید پرونده رسیدگی شود و از لحاظ حقوقی تا زمان اثبات ادعا، فرض بر برائت است.

دیوان عالی جبل الطارق صبح روز گذشته (پنجشنبه) تصمیم گیری درخصوص رفع توقیف نفتکش گریس 1 را به دنبال درخواست آمریکا از مقامات آن کشور و کارشکنی ایالات متحده، تا عصر روز گذشته به تعویق انداخته بود.

نفتکش گریس 1 حامل 2.1 میلیون بشکه نفت ایران که از چهارم ژوئیه امسال توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.

در نوزدهم ژوئیه، ایران نیز به علت “عدم رعایت مقررات بین المللی” یک تانکر نفتی انگلیس به نام “Stena Impero””استنا ایمپرو” را در تنگه هرمز توقیف کرد.

به دنبال آزادی کشتی نفتکش گریس 1 توسط دولت جبل الطارق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه خدمه این نفتکش را تهدید و اعلام کرده است که روادید آنان را باطل می کند.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم شامگاه پنج شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی مدعی شد کشتی گریس 1 به نیروهای سپاه پاسداران ایران در انتقال نفت از ایران به سوریه کمک می کرده و این می تواند عواقب جدی برای هر شخص مرتبط با گریس 1 به همراه آورد.

وی همچنین هشدار داد که آمریکا قصد دارد روادید کارکنان کشتی گریس 1 را باطل کند.

کارشکنی و اقدامات منفی آمریکا در خصوص آزادسازی نفتکش گریس 1 که تحت اجاره ایران قرار داشته است، از سوی کارشناسان و ناظران سیاسی و حقوقی، اقدامی علیه آزادی کشتیرانی در آب های بین المللی ارزیابی شده است.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/oPDa
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.