سلحشوری: اصلاح‌طلبی نیازمند بازتعریف است

0 110

گروه سیاسی: روزنامه همدلی نوشت: پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر تغییر رویه در جریان اصلاح‌طلبی تاکید دارد و معتقد است که تغییر رویه در جریان اصلاح‌طلبی و طرح بازتعریفی نوین از این جریان دو مقوله متفاوت است و باید گفت که الان اصلاح‌طلبان نیازمند بازتعریف خود هستند.
او تاکید دارد که اصلاح‌طلبان به خاطر رفتار کسانی که با برچسب اصلاح‌طلبی فعالیت می‌کنند، جایگاه پیشین خود را از دست داده‌اند. سلحشوری درباره لزوم ایجاد تغییرات در جریان اصلاح‌طلبی، گفت: پاسخ به لزوم و ضرورت آنچه که به عنوان تغییر در رویه اصلاحات شناخته می‌شود، بیشتر در حیطه اختیارات اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و لیدرهای اصلی این جریان سیاسی است. اما باید اشاره کنم از آنجا که در سال گذشته یک نامه‌ای از طرف جوانان حامی اصلاحات مطرح شد و در این نامه که به امضای بیش از 100نفر از آنان رسیده بود، این جوانان خواستار یک رویکرد تحول‌خواهی در جریان اصلاح‌طلبی شده بودند.
همین نامه خود شروعی شد برای ایجاد یک رویکرد و یک گفتمان جدید در بین اصلاح‌طلبان در جهت ایجاد تغییراتی در روند این جریان مهم و تاثیرگذار بر عرصه سیاسی کشور. در واقع این نامه این مهم را تذکر داد که الان ضرورتی برای ایجاد تغییرات درونی جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
سلحشوری ضمن اشاره به گفت‌و‌گوی اخیر محسن آرمین یکی از چهره‌های مطرح جریان اصلاحات که گفته بود اصلاح‌طلبی را نباید با منفعت‌طلبی یکسان تلقی کرد، و همچنین صحبت‌های بهزاد نبوی و دیگر صاحبنظرانی که در زمینه تفکر اصلاح‌طلبی نقش موثرتری دارند، ادامه داد: به نظر من رویکرد جدید اصلاح‌طلبانه باید به سمت رویکرد اصلاح‌طلبی جامعه‌نگر تغییر مسیر یابد. رویکردی که خواسته‌ها و مطالبات مردمی را در اولویت کار و سرلوحه‌ کارها و فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.
این نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید درباره جایگاه کنونی اصلاح‌طلبان در میان مردم توضیح می‌دهد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان جایگاه پیشین خود را در میان مردم از دست داده‌اند. زیرا بسیاری از افراد به نام اصلاح‌طلبی وارد مجلس شدند اما به مرور رویکردهای خود را تغییر دادند. حتی شاید بتوان گفت که انتخابات ریاست جمهوری هم به نام جریان اصلاح‌طلبی به پیروزی رسید، اما در ادامه با تغییر رویکردها در این موضع، باعث شد که دلسردی‌هایی در میان طرفداران اصلاح‌طلبی ایجاد شود.
به عبارت دیگر مردم نوع عملکردها را و حرکت‌های جریان‌های سیاسی مورد علاقه خود را دنبال و بررسی می‌کنند و چنانچه آن جریان از وعده‌های خود عدول کند، دیگر نه به آن علاقه دارند و نه به آن اطمینان می‌کنند. بر همین مبنا آنان که در جامعه به عنوان حامیان اصلی و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان شناخته می‌شدند، عملکرد و رفتار چند سال گذشته این چهره‌ها را در عرصه قدرت بررسی و رصد کردند و عملکرد آنان را با وعده‌ها و شعارهایی که داده بودند مقایسه کردند، اما متوجه شدند که تغییر رویه و تغییر مسیری انجام شده است که به هیچ وجه مطابق میل و خواست آنان نبوده است.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/qQGJ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.