توضیحات رئیس مجلس درباره نمایندگان بازداشت شده به اتهام فساد

0 295

سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیاتی از جلسه غیر علنی صبح امروز (یکشنبه، 3 شهریور) پارلمان، گفت: در این جلسه که در کمتر از 10 دقیقه برگزار شد، آقای لاریجانی توضیحاتی درباره دو نماینده ای که اخیرا بازداشت شده اند، ارائه داد.

وی افزود: آقای لاریجانی در این جلسه گفت که “درست نیست که با بازداشت این دو نماینده قضاو ت هایی صورت گیرد و کلیت مجلس را با این قضاوت ها زیر سؤال ببریم؛ نباید به گونه ای صحبت شود که آبروی مجلس خدشه دار شود”.

واکنش علی لاریجانی به دستگیری فریدون احمدی و محمد عزیزی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: آقای لاریجانی در این جلسه از آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه خواست تا دقت شود که این دو نماینده بتوانند با وثیقه آزاد شوند و تا زمان رسیدگی به موضوع اینها زندانی نشوند.

طی روزهای اخیر فریدون احمدی و محمد عزیزی، اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اتهام اخلال در بازار خودرو از سوی دستگاه قضایی بازداشت و روز گذشته(شنبه، 2 شهریور) با قید وثیقه 10 میلیون تومانی آزاد شده اند.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره و فریدون احمدی نماینده زنجان که از روز چهارشنبه در ارتباط با پرونده شرکت خودروسازی سایپا بازداشت شده بودند و دیروز با تودیع وثیقه آزاد شدند در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس حضور یافتند.

از ساعات ابتدایی جلسه علنی امروز این دو نماینده مشغول گفت وگو و مذاکره با دیگر نمایندگان هستند.

به گزارش روزگار، روز گذشته یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اولین ساعات اداری امروز(شنبه) فرایند تودیع وثیقه در اداره ثبت اسناد و دادسرا برای دو نماینده بازداشت شده در ارتباط با پرونده سایپا طی شد و این افراد نهایتا بعدازظهر امروز از زندان اوین آزاد شدند.

به گفته وی، وثیقه تعیین شده برای هر یک از این دو نماینده 10 میلیارد تومان بوده است که با تودیع این وثیقه، تا تعیین تکلیف پرونده آزاد شدند.

محمد عزیزی و فریدون احمدی چهارشنبه گذشته در ارتباط با پرونده ای در خصوص فروش محصولات شرکت سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

روایت روزنامه ایران از بازداشت دو نماینده مجلس: از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان.

ایران نوشت: خبر بازداشت آنها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است. آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده اند.

محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.

همچنین روزنامه اعتماد نوشت:ا گر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سالها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی نژاد به معاونت اجتماعی منطقه 15 تهران رفت و پس از ریاست جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین بار احمد توکلی در نامه بیست و دوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی اش با نازل ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد.

عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود ولی این بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوء استفاده از 50 میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفت وگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام تر شده و آن گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/pSWF
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.