هجوم اعراب‌ برای خرید ویلا در شهرهای‌ شمالی‌ ایران!

0 248

نایب‌ رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی از هجوم شهروندان کشورهای عربی برای خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی‌ کشور خبر داد و گفت: وجود آب و هوای مناسب و مناطق ییلاقی از یک‌سو و افزایش‌نرخ ارز از سوی دیگر سبب استقبال اعراب از خرید ویلا در مناطق شمالی‌ کشور شده‌ است.

هجوم اعراب‌ برای خرید ویلا در شهرهای‌ شمالی‌ ایران

به گزارش مجله روزگار محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن‌بیان این مطلب افزود: اگرچه دهیاران، بخشداران و افراد ناظر نباید اجازه جنگل خواری، زمین خواری، کوه خواری و بروز چنین اتفاقاتی را بدهند اما متاسفانه شاهد این اتفاق در مناطق شمالی کشور هستیم .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بسیاری از افراد خارج کشور و اعراب ویلاهایی را به نام ایرانی‌ها و افراد بومی در شمال کشور خریداری می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه شاهد افزایش قیمت زمین در شمال کشور هستیم اما فروش زمین در مناطق شمال کشور به اعراب با هماهنگی مقامات محلی انجام می‌شود.

جمالی تصریح کرد: در سال‌های گذشته با عبور از کرانه های مازندران به خوبی دریا را مشاهده می کردیم اما متاسفانه در حال حاضر ساخت و سازها و ….. سبب شده که وضعیت به گونه‌ای دیگر تغییر کند.

این نماینده مجلس دهم افزود: نباید فراموش کرد که اقداماتی مانند فروش ویلا و ساخت در این مناطق به اذن افراد و مقاماتی انجام می شود که اقدام به کارهایی مانند صدور پروانه، ارائه گاز، آب و برق را می کنند. نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه کشورهای عربی از منابع طبیعی و طبیعت زیبا بی بهره هستند، ادامه داد: وجود آب و هوای مناسب و مناطق ییلاق در مناطق شمال کشور از یک سو و افزایش نرخ ارز هم از سوی دیگر سبب استقبال اعراب از خرید ویلا در مناطق شمالی کشور شده است. هجوم افراد به خرید زمین ملک و زمین در مناطق شمالی سبب افزایش قیمت زمین در این منطقه شده است بطوری که این مهم ناراحتی‌هایی برای اهالی شمال کشور ایجاد کرده است.

نماینده فسا در مجلس با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند به خرید و فروش زمین توسط افراد داخل کشور ورود کند، ادامه داد: این در حالیست که افرادی که در شمال کشور مسئولیت دارند از این موضوع مطلع اند.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/pnCzO
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.